Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala


Tájékoztatjuk Tisztelt Ügyfeleinket, hogy a Kormány az 1312/2016 (VI.13.) Korm. határozatával döntött arról, hogy a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala (KEKKH) jogutódlással 2016. december 31 - ével megszűnt. Ezúton szeretnénk felhívni a figyelmét arra, hogy jelen weblap archív honlapként működik, tartalma nem frissül. Kérjük, hogy az aktuális információért keresse fel az illetékes jogutódok által működtetett honlapokat (nyilvantarto.hu, web-lak.hu, kormanyhivatal.hu). Okmányügyeiket változatlanul, személyesen a kormányablakokban (Részletes információ: https://kormanyablak.hu/hu) és az okmányirodákban, interneten a „Webes Ügysegéd” segítségével intézhetik, valamint ügyintézéssel kapcsolatos általános tájékoztatással 0-24 órában a 1818-as telefonszámon elérhető Kormányzati Ügyfélvonal áll a rendelkezésükre.
Ugrás a menüre

Intézményi parkolási igazolvány

Az intézményi parkolási igazolvány jogszabályban meghatározott intézmény által szállított mozgáskorlátozott utasok szállítása esetén az alábbi kedvezmények igénybevételére jogosít:

A jármű szélvédője mögött úgy kell elhelyezni az igazolványt, hogy előlapja ellenőrzés céljából tisztán látható legyen

 
Jogosultak köre

A jogosultságot, működési engedéllyel, vagy alapító okirattal kell igazolni.

 
Hol intézhető

Az Intézményi parkolási igazolvány kiadására, meghosszabbítására, cseréjére, pótlására irányuló kérelem benyújtható:

A kész okmány átvehető a kérelmező választása szerint:

 
Szükséges iratok

Intézményi parkolási igazolvány ügyintézéshez szükséges okmányok:

 
Költségek

Díj-és illetékmentes az igazolvány:

 
Ügyintézési idő

Az igazolvány kiadására irányuló eljárás ügyintézési határideje 15 nap.

 
Érdemes tudni

A parkolási igazolvány érvényességi ideje (időbeli hatálya)

Az intézményi igazolványok határozatlan idejű érvényességi idővel rendelkeznek. Ennek megfelelően csupán megrongálódás, adatváltozás esetén kell kérelmezni ezen igazolványok cseréjét.

Érvénytelen az igazolvány, ha 

A parkolási igazolvány birtokban tartására vonatkozó szabályok

 
Elektronikus ügyintézés

Teljes egészében elektronikusan intézhető:

Elektronikusan előkészíthető:

A teljes körű elektronikus ügyintézés lépései pótlásnál:

1. lépés
Jelentkezzen be Ügyfélkapuján felhasználói neve és jelszava megadásával.

2. lépés
Kattintson az "Elektronikusan intézhető ügyek" menüpontra, majd a megjelenő ügyek listájából válassza ki a "Mozgáskorlátozottak parkolási igazolványa" ügyet és kattintson a "Használom a szolgáltatást" gombra.

3. lépés
Jelölje be a "Parkolási igazolvány pótlása" ügytípust, majd lépjen "Tovább".

4. lépés
A megyék listáját tartalmazó felületen válassza ki a megyét, és kattintson az "Okmányiroda választása" gombra.

5. lépés
"Az illetékes szervezetek listája" felületen jelölje be a választott "Szervezet adatai"-t, majd kattintson a "Tovább (ügy adatlaphoz)" gombra.

6. lépés
Töltse ki a megjelenő elektronikus adatlapot, majd az "Ügy indítása" gombra kattintva fejezheti be az ügyintézést.

7. lépés
A Központi Rendszer visszaigazolást küld az Ügyfélkapujához tartozó e-mail címére az ügy azonosítójáról (ügyszámról), az eljárás költségéről, a fizetés módjáról, továbbá az eljárási költség befizetésének határidejéről.

Kattintson a felső menüsorban az "Ügyintézés" gombra, majd az alatta megjelenő "internetes okmányiroda" almenüre, és indítsa el az "Ügykezelés" szolgáltatást.

A rendszer megjeleníti az elindított ügyeinek listáját. Ezekből kiválasztva az adott ügyet az "Ügy általános adatai" bejelölésével az "Ügy megtekintése" funkcióra kattintson, majd töltse ki az "Eljárási költség tétel adatok" oldalt.

A elektronikusan előkészítés lépései igénylés és csere esetén:

1. lépés
Jelentkezzen be Ügyfélkapuján felhasználói neve és jelszava megadásával.

2. lépés
Kattintson az "Elektronikusan intézhető ügyek" menüpontra, majd a megjelenő ügyek listájából válassza ki a "Mozgáskorlátozottak parkolási igazolványa" ügyet és kattintson a "Használom a szolgáltatást" gombra.

3. lépés
Jelölje be a "Parkolási igazolvány igénylése" vagy "Parkolási igazolvány cseréje" ügytípust, majd lépjen "Tovább".

4. lépés
A megyék listáját tartalmazó felületen válassza ki a megyét, és kattintson az "Okmányiroda választása" gombra.

5. lépés
"Az illetékes szervezetek listája" felületen jelölje be a választott "Szervezet adatai"-t, majd kattintson a "Tovább (ügy adatlaphoz)" gombra.

6. lépés
A megjelenő elektronikus adatlapot töltse ki, majd az "Ügy indítása" gombra kattintva fejezheti be az ügyintézés előkészítését.

7. lépés
Ezt követően a rendszer felajánlja az okmányirodai időpontfoglalás lehetőségét. Ha él vele, a rendszer visszaigazolást küld az e-mail címére a 2 órás idősávon belül lefoglalt pontos időpontról. Ebben az időpontban várják Önt az okmányirodában.

 
Letölthető anyagok

Az ügyhöz formanyomtatvány nem tartozik.

 
Fogalmak
Parkolási igazolvány
 
Gyakran ismételt kérdések
Milyen kedvezményekre jogosít az intézményi parkolási igazolvány?
Ki jogosult parkolási igazolványra?
Hány darab igazolványra jogosult egy intézmény?
Mit kell tenni adatváltozás esetén?
Mit kell tenni a talált parkolási igazolvánnyal?
Milyen szabályok vonatkoznak az igazolvány használatára?
Ki és hogyan jogosult ellenőrizni az igazolványt?
 
Jogszabályok

A jogszabályok megtalálhatók a www.magyarorszag.hu honlapon a jogszabálykeresőben.


Vissza
Kapcsolat
GYIK
Elérhetőségek
Oldaltérkép
Vissza az oldal tetejére
Vissza a nyitólapra
Vissza a www.kekkh.gov.hu-ra