Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala


Tájékoztatjuk Tisztelt Ügyfeleinket, hogy a Kormány az 1312/2016 (VI.13.) Korm. határozatával döntött arról, hogy a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala (KEKKH) jogutódlással 2016. december 31 - ével megszűnt. Ezúton szeretnénk felhívni a figyelmét arra, hogy jelen weblap archív honlapként működik, tartalma nem frissül. Kérjük, hogy az aktuális információért keresse fel az illetékes jogutódok által működtetett honlapokat (nyilvantarto.hu, web-lak.hu, kormanyhivatal.hu). Okmányügyeiket változatlanul, személyesen a kormányablakokban (Részletes információ: https://kormanyablak.hu/hu) és az okmányirodákban, interneten a „Webes Ügysegéd” segítségével intézhetik, valamint ügyintézéssel kapcsolatos általános tájékoztatással 0-24 órában a 1818-as telefonszámon elérhető Kormányzati Ügyfélvonal áll a rendelkezésükre.
Ugrás a menüre

Parkolási igazolvány

A parkolási igazolvány a mozgáskorlátozott személyt vagy az őt szállító jármű vezetőjét jogosítja fel az alábbi kedvezmények igénybevételére:

A jármű szélvédője mögött úgy kell elhelyezni az igazolványt, hogy előlapja ellenőrzés céljából tisztán látható legyen.

 
Jogosultak köre

A jogosultságot szakvéleménnyel vagy szakhatósági állásfoglalással kell igazolni.

 
Hol intézhető

Parkolási igazolvány kiadására, meghosszabbítására, cseréjére, pótlására irányuló kérelem benyújtható:

A kész okmány átvehető a kérelmező választása szerint:

 
Szükséges iratok

Parkolási igazolvány ügyintézéshez szükséges okmányok:

(Okmányirodai ügyintézéskor megtörténik az arcképmás felvétele.)

A régi igazolvány leadás szükséges: 

A kérelmet az ügyfél saját kezűleg írja alá 

 
Költségek

Díj-és illetékmentes az igazolvány:

 
Ügyintézési idő

Az igazolvány kiadására irányuló eljárás ügyintézési határideje – ide nem értve az esetlegesen szükséges szakértői vagy szakhatósági állásfoglalás kialakításának idejét - 15 nap.

 
Érdemes tudni

A parkolási igazolvány érvényességi ideje (időbeli hatálya)

Érvénytelen az igazolvány, ha 

A parkolási igazolvány birtokban tartására vonatkozó szabályok

 
Elektronikus ügyintézés

Teljes egészében elektronikusan intézhető:

Elektronikusan előkészíthető:

A teljes körű elektronikus ügyintézés lépései pótlásnál:

1. lépés
Jelentkezzen be Ügyfélkapuján felhasználói neve és jelszava megadásával.

2. lépés
Kattintson az "Elektronikusan intézhető ügyek" menüpontra, majd a megjelenő ügyek listájából válassza ki a "Mozgáskorlátozottak parkolási igazolványa" ügyet és kattintson a "Használom a szolgáltatást" gombra.

3. lépés
Jelölje be a "Parkolási igazolvány pótlása" ügytípust, majd lépjen "Tovább".

4. lépés
A megyék listáját tartalmazó felületen válassza ki a megyét, és kattintson az "Okmányiroda választása" gombra.

5. lépés
"Az illetékes szervezetek listája" felületen jelölje be a választott "Szervezet adatai"-t, majd kattintson a "Tovább (ügy adatlaphoz)" gombra.

6. lépés
Töltse ki a megjelenő elektronikus adatlapot, majd az "Ügy indítása" gombra kattintva fejezheti be az ügyintézést.

7. lépés
A Központi Rendszer visszaigazolást küld az Ügyfélkapujához tartozó e-mail címére az ügy azonosítójáról (ügyszámról), az eljárás költségéről, a fizetés módjáról, továbbá az eljárási költség befizetésének határidejéről.

Kattintson a felső menüsorban az "Ügyintézés" gombra, majd az alatta megjelenő "internetes okmányiroda" almenüre, és indítsa el az "Ügykezelés" szolgáltatást.

A rendszer megjeleníti az elindított ügyeinek listáját. Ezekből kiválasztva az adott ügyet az "Ügy általános adatai" bejelölésével az "Ügy megtekintése" funkcióra kattintson, majd töltse ki az "Eljárási költség tétel adatok" oldalt.

A elektronikusan előkészítés lépései igénylés és csere esetén:

1. lépés
Jelentkezzen be Ügyfélkapuján felhasználói neve és jelszava megadásával.

2. lépés
Kattintson az "Elektronikusan intézhető ügyek" menüpontra, majd a megjelenő ügyek listájából válassza ki a "Mozgáskorlátozottak parkolási igazolványa" ügyet és kattintson a "Használom a szolgáltatást" gombra.

3. lépés
Jelölje be a "Parkolási igazolvány igénylése" vagy "Parkolási igazolvány cseréje" ügytípust, majd lépjen "Tovább".

4. lépés
A megyék listáját tartalmazó felületen válassza ki a megyét, és kattintson az "Okmányiroda választása" gombra.

5. lépés
"Az illetékes szervezetek listája" felületen jelölje be a választott "Szervezet adatai"-t, majd kattintson a "Tovább (ügy adatlaphoz)" gombra.

6. lépés
A megjelenő elektronikus adatlapot töltse ki, majd az "Ügy indítása" gombra kattintva fejezheti be az ügyintézés előkészítését.

7. lépés
Ezt követően a rendszer felajánlja az okmányirodai időpontfoglalás lehetőségét. Ha él vele, a rendszer visszaigazolást küld az e-mail címére a 2 órás idősávon belül lefoglalt pontos időpontról. Ebben az időpontban várják Önt az okmányirodában.

 
Letölthető anyagok

Az ügyhöz formanyomtatvány nem tartozik.

 
Fogalmak
Parkolási igazolvány
 
Gyakran ismételt kérdések
Milyen kedvezményekre jogosít a parkolási igazolvány?
Ki jogosult parkolási igazolványra?
Milyen szakvéleménnyel lehet igazolni a jogosultságot a parkolási igazolványra?
Mit kell tenni adatváltozás esetén?
Mit kell tenni a talált parkolási igazolvánnyal?
Milyen szabályok vonatkoznak az igazolvány használatára?
Ki és hogyan jogosult ellenőrizni az igazolványt?
 
Jogszabályok

A jogszabályok megtalálhatók a www.magyarorszag.hu honlapon a jogszabálykeresőben.


Vissza
Kapcsolat
GYIK
Elérhetőségek
Oldaltérkép
Vissza az oldal tetejére
Vissza a nyitólapra
Vissza a www.kekkh.gov.hu-ra