Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala


Tájékoztatjuk Tisztelt Ügyfeleinket, hogy a Kormány az 1312/2016 (VI.13.) Korm. határozatával döntött arról, hogy a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala (KEKKH) jogutódlással 2016. december 31 - ével megszűnt. Ezúton szeretnénk felhívni a figyelmét arra, hogy jelen weblap archív honlapként működik, tartalma nem frissül. Kérjük, hogy az aktuális információért keresse fel az illetékes jogutódok által működtetett honlapokat (nyilvantarto.hu, web-lak.hu, kormanyhivatal.hu). Okmányügyeiket változatlanul, személyesen a kormányablakokban (Részletes információ: https://kormanyablak.hu/hu) és az okmányirodákban, interneten a „Webes Ügysegéd” segítségével intézhetik, valamint ügyintézéssel kapcsolatos általános tájékoztatással 0-24 órában a 1818-as telefonszámon elérhető Kormányzati Ügyfélvonal áll a rendelkezésükre.
Ugrás a menüre

Vezetői engedély pótlása
 
Jogosultak köre

Vezetői engedélyt az a személy kaphat,

 
Hol intézhető

Vezetői engedély személyesen kérelmezhető:

A kész okmány átvehető a kérelmező választása szerint:

A vezetői engedélyt meghatalmazott is átveheti. Ebben az esetben be kell mutatni az írásbeli meghatalmazást.

 
Szükséges iratok

Ügyintézéskor bemutatandó okmányok:

Ügyintézéshez csatolandó okmányok:

* Postai készpénzátutalási megbízással (csekk) történő befizetés esetén a csekk feladóvevénye, az okmányiroda vagy kormányablak ügyfélszolgálatán bankkártyával történő befizetés esetén pedig a befizetést igazoló bizonylat.

 
Költségek

A vezetői engedély eltulajdonítás miatti pótlása illetékmentes.

Elvesztés vagy megsemmisülés miatti pótlás esetén az eljárás illetéke 4000 forint, illetve

1500 forint amennyiben a kérelmező:

További információ
1818,  Külföldről: +36 (1) 550-1858   Fax: +36 (1) 550 1819  
 
Ügyintézési idő

Abban az esetben, ha a tényállás tisztázott (azaz a vezetői engedély kiállításához kapcsolódó jogszabályi feltételek megléte megállapítható, és minden szükséges dokumentum rendelkezésre áll), az ügyintézési határidő 8 nap. Amennyiben a tényállás nem teljes körűen tisztázott, úgy az ügyintézési határidő 21 nap.

Lehetőség van SMS vagy/és e-mail értesítés kérésére az elkészült vezetői engedély postára adásának, illetve az okmányirodába érkezésének napjáról.

 
Érdemes tudni

Vezetési jogosultság jegyzőkönyvvel:

Az érvényes magyar vezetői engedély eltulajdonítása esetén a rendőrségi feljelentés, elvesztése vagy megsemmisülése esetén a külföldi vagy magyar hatóságnál tett bejelentésről szóló jegyzőkönyv Magyarország területén, járművezetési jogosultság igazolására alkalmas a feljelentés vagy a jegyzőkönyv kiállításának keltétől számított legfeljebb 30 napig

Az új típusú vezetői engedély egyidejűleg két funkciót tölt be:

A vezetői engedély állampolgárság igazolására nem alkalmas, ezért külföldi utazáskor úti okmányként nem használható.

Járművezetési jogosultság igazolására alkalmas az új vezetői engedély kiadásáig, de legfeljebb a kérelem benyújtásától számított 60 napig:

Vezetési jogosultság igazolására külföldön is használható:

Külföldi utazást megelőzően célszerű az adott ország magyarországi külképviselete útján beszerezni a szükséges információkat a vezetői engedély tekintetében.

Az egészségi alkalmasság igazolásával (amennyiben lejárt a kategória érvényessége) , az illeték befizetésével - új tanfolyam és új vizsga elvégzése nélkül –bármely okmányirodában vagy kormányablaknál, valamint a KEKKH Személyes Ügyfélszolgálatán (korábbi nevén: Központi Okmányiroda) kezdeményezhető a vezetői engedély pótlása.

Érvényességi idő:

Elektronikus értesítést kapnak kártyaformátumú vezetői engedélyük érvényességének lejártáról az ügyfélkapuval rendelkező polgárok. A figyelmeztető e-mailt három alkalommal, az érvényességi idő lejárta előtt két hónappal, majd egy hónappal, végül a lejárat napján kapják meg.

Ki minősül közlekedésbiztonsági szempontból járművezetésre alkalmatlannak:

Járművezetésre jogosító okmányt a közlekedési igazgatási hatóság nem adhat annak, aki járművezetésre közlekedésbiztonsági szempontból alkalmatlan. Közlekedésbiztonsági szempontból járművezetésre alkalmatlannak kell tekinteni azt a személyt, 
 
Elektronikus ügyintézés

Vezetői engedély pótlása elektronikusan is kérelmezhető.

A vezetői engedély pótlására az ügyfélkapuval rendelkező ügyfeleknek az alábbi lépések szerint van lehetőségük:

1. lépés
A www.magyarorszag.hu portál jobb felső sarkában található "Belépés" funkcióra kattintva jelentkezzen be az Ügyfélkapuján (felhasználói neve és jelszava megadásával)

2. lépés
Kattintson az "Ügyintézés" menüpontra, majd a megjelenő menüsorban az "internetes okmányiroda" almenüpontra,

3. lépés
A megjelenő szolgáltatások közül válassza ki az "Okmányirodai ügyindítás" -t.

4. lépés
A megjelenő ügycsoportok közül válassza ki a "Vezetői engedély ügyek"-et és haladjon "Tovább".

5. lépés
Jelölje be a "Vezetői engedély pótlása" ügytípust, majd lépjen "Tovább".

6. lépés
Jelölje be a megyék listájából választható megfelelő megyét, majd kattintson a "Tovább (lehetséges okmányirodák listájához)" funkcióra

7. lépés
Az "illetékes szervezetek listája" felületen a "Szervezet adatai"-t jelölje be, majd az
"Okmányiroda kiválasztás" gombra kattintson.

8. lépés
A megjelenő elektronikus adatlapot töltse ki, majd az "Ügy indítás" gombra kattintva fejezheti be az ügyintézést.

9. lépés
A Központi Rendszer visszaigazolást küld az Ügyfélkapujához tartozó e-mail címére az ügy azonosítójáról (ügyszámról), az eljárás költségéről, a fizetés módjáról továbbá az eljárási költség befizetésének határidejéről.

10. lépés
Az eljárási illetéket készpénz-átutalási megbízás vagy banki átutalás útján kell megfizetnie.
Amennyiben Ön az eljárási költséget készpénz-átutalási megbízás útján kívánja megfizetni, úgy a készpénz-átutalási megbízás "Befizető azonosító" mezőjébe az ügyszámot kell beírnia, amennyiben pedig a banki átutalással történő fizetést választja, úgy a banki átutalás "Közlemény" rovatába az XR eljárási költségadatok megadása oldalán szereplő "Kincstári ügyazonosítót" kell feltüntetnie.

A fizetési kötelezettségét a fenti értesítés vételét követő 3 napon belül kell teljesítenie. A befizetést követően a befizetés tényét és a befizetésre vonatkozó adatokat a rendszerben rögzítenie kell, melyet az ügyfélkapuján történő bejelentkezést követően az "Ügyintézés" menüpont alatt az "internetes okmányiroda" almenüpont után az "Ügykezelés" szolgáltatás indításával tehet meg. A rendszer megjeleníti az elindított ügyeinek listáját, kiválasztva az adott ügyet az "Ügy általános adatai" bejelölésével az "Ügy megtekintése" funkcióra kattintson, majd az "Eljárási költségek megadása" oldalt töltse ki.

 
Letölthető anyagok

Az ügyhöz formanyomtatvány nem tartozik.

 
Fogalmak
Vezetői engedély cseréje
Vezetői engedély honosítása
Vezetői engedély pótlása
Szokásos tartózkodási hely
EGT-állam
harmadik ország
A Bécsi Közúti Közlekedési Egyezményhez csatlakozott államok (2016. január 27.)
 
Gyakran ismételt kérdések
Mi a teendő az okmány elvesztése, eltulajdonítása, megsemmisülése, illetőleg megtalálása esetén?
Mi a teendő névváltozás esetén?
Kinek adható vezetői engedély?
Lehet-e a külföldi hatóság által kiállított és érvényes vezetői engedéllyel vezetni Magyarországon?
Melyek a járművezetésre jogosító okmányok Magyarország területén?
Kinek kell utánképzésen részt venni?
Ki állítja ki az egészségi alkalmassági véleményt?
 
Jogszabályok

A jogszabályok megtalálhatók a www.magyarorszag.hu honlapon a jogszabálykeresőben.


Vissza
Kapcsolat
GYIK
Elérhetőségek
Oldaltérkép
Vissza az oldal tetejére
Vissza a nyitólapra
Vissza a www.kekkh.gov.hu-ra