Tájékoztatjuk Tisztelt Ügyfeleinket, hogy a Kormány az 1312/2016 (VI.13.) Korm. határozatával döntött arról, hogy a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala (KEKKH) jogutódlással 2016. december 31 - ével megszűnt. Ezúton szeretnénk felhívni a figyelmét arra, hogy jelen weblap archív honlapként működik, tartalma nem frissül. Kérjük, hogy az aktuális információért keresse fel az illetékes jogutódok által működtetett honlapokat (nyilvantarto.hu, web-lak.hu, kormanyhivatal.hu). Okmányügyeiket változatlanul, személyesen a kormányablakokban (Részletes információ: https://kormanyablak.hu/hu) és az okmányirodákban, interneten a „Webes Ügysegéd” segítségével intézhetik, valamint ügyintézéssel kapcsolatos általános tájékoztatással 0-24 órában a 1818-as telefonszámon elérhető Kormányzati Ügyfélvonal áll a rendelkezésükre.
Már egymillió magyar állampolgár igényelte az eSzemélyit
2016. szeptember 09.
Alig kilenc hónappal a bevezetését követően, szeptember 8-án elérte az egymilliót az eSzemélyi igénylések száma. A régi típusú kártyából 2015-ben összesen alig több mint egymillió darabot állítottak ki, így az idén kiadott igazolványok száma már most elérte a tavalyi egész éves igénylésszámot.
 

Budapest, 2016. szeptember 9. Már egymillió magyar állampolgár igényelte az új típusú elektronikus személyazonosító igazolványt. Az eSzemélyi a legszigorúbb adatbiztonsági feltételeknek is megfelelő, számos funkcióval rendelkező okmány. A kártyával elektronikus aláírások is készíthetőek, segítségével számos közigazgatási ügy vagy szerződéskötés az otthon kényelméből intézhető. Az e-aláírás lehetőséget ad arra, hogy a polgárok elektronikusan tehessenek teljes bizonyító erejű magánokiratnak megfelelő jognyilatkozatokat.

Az új személyazonosító igazolvány elektronikus úti okmányként is funkcionál. Az eSzemélyi minden olyan határátlépésnél felhasználható, ahol zsilipkapus beléptető rendszer üzemel. Az eSzemélyi úti okmány funkciója a régi típusú személyazonosító igazolványok által is gyakorolható utazási jogot magasabb technikai és biztonsági szinten valósítja meg. Ez a funkció tehát nem kiváltja az útlevelet, hanem – az elektronikus térben – annak a biztonsági szintjére emeli a személyazonosító igazolványt.

Az új típusú személyigazolvány a közeljövőben az egészségügyi ellátásban és az adóügyintézésben is használható lesz, a kártyában elhelyezett chip a TAJ-kártyán és az adóigazolványon lévő információkat is tartalmazza. A magas biztonságú elektronikus tároló elemen (chipen) lévő adatokat kártyaolvasó segítségével ismerhetik meg az arra jogosultak, például a NAV ügyfélszolgálatainak munkatársai, akik azonban a kártyán szereplő TAJ számhoz személyes adataink biztonsága érdekében nem férnek hozzá.