Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala


Ugrás a menüre

Okmány elvesztése, találása
Elvesztés, eltulajdonítás, megsemmisülés

Mit kell tenni, ha valaki

elvész, eltulajdonítják vagy megsemmisül ?

Köteles azt haladéktalanul, de legkésőbb a tudomására jutástól számított három munkanapon belül bejelenteni:

Külföldön a feljelentés egy példányát a konzuli tisztviselőnek be szükséges mutatni.

A személyazonosító igazolvány elvesztése, eltulajdonítása, megsemmisülése elektronikus úton is bejelenthető a Hivatal honlapján a Webes Ügysegéd alkalmazásával. A bejelentés teljesítéséhez ügyfélkapu regisztráció szükséges.

Az okmánynyilvántartásban rögzítésre kerül a bejelentés alapján az okmány elvesztésének, eltulajdonításának, illetve megsemmisülésének ténye, amelyből – a lakcímigazolvány kivételével – automatikusan figyelmeztető jelzés továbbítódik a Schengeni Információs Rendszerbe (SIS).

Találás

Mit kell tenni, ha valaki a bejelentés után megtalálja

vélt okmányát ?

Értesíteni kell a megtalálástól számított három munkanapon belül:

Az okmánynyilvántartásban rögzítésre kerül a bejelentés alapján az okmány megtalálásának ténye, amely alapján a figyelmeztető jelzés automatikusan törlődik a Schengeni Információs Rendszerből (SIS).

Az elvesztés vagy eltulajdonítás miatt érvénytelenné vált, de később megtalált úti okmány, az ügyfél kérelmére, az okmány érvénytelenítését követően és kizárólag abban az esetben adható vissza, amennyiben az még valamely országban való tartózkodásra (belépésre, átutazásra, kiutazásra) jogosító érvényes engedélyt (vízumot) tartalmaz.

További információ
1818   (Külföldről: +36-1-550-1858)

 


Vissza
Kapcsolat
GYIK
Elérhetőségek
Oldaltérkép
Vissza az oldal tetejére
Vissza a nyitólapra
Vissza a www.kekkh.gov.hu-ra