A projekt fő célja az elektronikusan vezetett közhiteles anyakönyv (anyakönyvi bejegyzések nyilvántartása) létrehozása, és ebből korszerű, hatékony és gyors adattovábbítás, valamint adatszolgáltatás biztosítása az anyakönyvvezetők, illetve az anyakönyvi adatok igénylésére jogosult egyéb szervezetek és személyek számára.
Az országos elektronikus anyakönyvi nyilvántartás létrejöttével csökkennek az ügyfelek ügyintézéssel járó terhei, többek között egyszerűbbé válnak az anyakönyvi, az anyakönyvezésen alapuló, a személyes adatok nyilvántartását és azok változását érintő hatósági eljárások (pl. személyazonosságot igazoló okmányok kiadása), valamint az ügyfelektől történő anyakönyvi kivonatok indokolatlan igénylésének gyakorlata. Az állampolgárok országos illetékességből következően bármikor, bármelyik anyakönyvezetőnél igényelhetnek anyakönyvi kivonatot, vagy a teljes anyakönyvi életutat követő adatszolgáltatást az elektronikus anyakönyvi nyilvántartásból.
Az Elektronikus anyakönyvi nyilvántartás megvalósítása tárgyú EKOP-2.1.7-09-2011-számú projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásával valósul meg, az Új Magyarország Fejlesztési Terv (ÚMSZT) Elektronikus Közigazgatás Operatív Program (EKOP) keretében. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott támogatás összege 919 378 400 forint.
Kedvezményezett:
Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala
H-1094 Budapest, Balázs Béla u. 35.
www.kekkh.gov.hu
Közreműködő szervezet:
Miniszterelnökség – Közigazgatási Programok Lebonyolítási Főosztály
H-1077 Budapest, Wesselényi u. 20-22.