Gyakran ismételt kérdések
Elektronikus ügyintézés
Hogyan szüntethetem meg az Ügyfélkapumat?
A regisztrációs adatok törlését a regisztráció iránti kérelemmel azonos módon lehet kezdeményezni, azaz:
- Személyesen - Ezt bármelyik okmányirodában, valamint az Ügyfélközpontban intézheti.
A személyazonosítás után az ügyintéző megteszi a szükséges informatikai lépéseket, amelynek következtében a regisztrált adatok törlődnek.
- Interneten, az Ügyfélkapun keresztül - Ebben az esetben be kell jelentkeznie az Ügyfélkapun, a „Saját adatok” menüponton belül a „Beállítások”-at kiválasztva, az „Ügyfélkapu megszüntetése” opciót alkalmazva, amelyről e-mailben visszaigazolást kap.
- Elektronikus aláírással kezdeményezett regisztráció esetén is, a fentebb „Interneten, az Ügyfélkapun keresztül” címszó alatt leírtak az irányadóak.
Fontos tudnia, hogy az Ügyfélkapu törlése – bármilyen formában is történik – nem érinti a korábban megkezdett ügyindításait vagy az eljárások érvényességét.