
Központi Adatfeldolgozó, Nyilvántartó és Választási Hivatal
TÁJÉKOZTATÓ
az eljárási illetékek megfizetésének változásáról az okmányirodákban
Az Országgyűlés az illetékbélyeg hamisítások visszaszorítása érdekében módosította az illetékekről szóló 1990. évi XCIII. törvényt. A Pénzügyminiszter 44/2004. (XII.20.) PM rendeletben határozta meg az illetékek megfizetésének és a megfizetés ellenőrzésének részletes szabályait, melyeket 2005. január 1-jétől kell alkalmazni.
A módosítások alapján 2005. április 1-jétől az okmányirodákban megszűnt az eljárási illeték illetékbélyegben történő lerovásának lehetősége.
Az okmányirodákban kezdeményezett eljárások illetékének megfizetése
- készpénz átutalási megbízással, vagy
- amennyiben az eljáró okmányirodában a feltételek biztosítottak - házi pénztárban, illetve bankkártyával,
- elektronikus ügyintézés esetén banki átutalással történhet.
Folyamatban van a bankkártyával, illetve a banki átutalással történő illetékfizetési lehetőség feltételeinek kialakítása.
A "Magyar Államkincstár Eljárási illetékbeszedési számla" megnevezésű készpénz átutalási megbízás (sárga csekk) valamennyi postahivatalban hozzáférhető. Az eljárási illeték megfizetését a feladóvevény igazolja, melyet az eljárás megindításakor az okmányiroda ügyintézőjének kell bemutatni.
További felvilágosítás és tájékoztatás
a Központi Adatfeldolgozó, Nyilvántartó és Választási Hivatal Internetes Közigazgatási Szolgáltatások Osztály
Call Center 06 (1) 273-4800 telefonszámán, valamint
elektronikus levélben az
xr@mail.ahiv.hu email-címen, vagy
a lakóhely, illetve az adott eljárás kezdeményezési helye szerinti
okmányirodák munkatársaitól
kérhető.
Az okmányirodák elérhetőségét megtalálja honlapunk Okmányirodák menüpontja alatt.
Honlapunk rovataiban megtalálja a különböző eljárások kapcsán fizetendő pontos illetékeket.
Bezárás