Nyomtatás

Ügyfélközpont

Gyakran ismétlődő kérdések
Hogyan regisztrálhatom magam elektronikus aláírással?

Elektronikus úton regisztrálhat, ha megfelelő – legalább fokozott - biztonságú tanúsítvánnyal rendelkezik. (Az Ügyfélkapu azon aláírás-szolgáltatók tanúsítványát fogadja el, amelyek annak kiadásakor garantálják a személyes megjelenést, azaz a személyazonosság igazolását.) Ebben az esetben az elektronikus aláírás tanúsítványának érvényessége kerül ellenőrzésre. Ez a folyamat 24 óráig tart, addig az igénylő ideiglenes felhasználói jogosultságot kap. (Ideiglenes Regisztráció) Amennyiben az elektronikus aláírás tanúsítványa érvényes, a regisztrációról elektronikus levélben kap visszaigazolást az általa megadott címre.
Nagyon fontos, hogy a Regisztrációs adatlapon a személyi adat- és lakcímnyilvántartásban szereplő adatoknak megfelelő adatokat adjon meg! Hiba esetén ugyanis előfordulhat, hogy az egyes közigazgatási szolgáltatók a viszontazonosítás során (amikor összevetik a saját, illetve a regisztrációs adatokat) hibát találnak. Ebben az esetben a szolgáltatás használatát megtagadhatják. Elektronikus aláíráshoz minősített tanúsítvánnyal rendelkezőknek nem kell személyesen megjelenni az okmányirodában.

 

Bezárás