Tájékoztatjuk Tisztelt Ügyfeleinket, hogy a Kormány az 1312/2016 (VI.13.) Korm. határozatával döntött arról, hogy a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala (KEKKH) jogutódlással 2016. december 31 - ével megszűnt. Ezúton szeretnénk felhívni a figyelmét arra, hogy jelen weblap archív honlapként működik, tartalma nem frissül. Kérjük, hogy az aktuális információért keresse fel az illetékes jogutódok által működtetett honlapokat (nyilvantarto.hu, web-lak.hu, kormanyhivatal.hu). Okmányügyeiket változatlanul, személyesen a kormányablakokban (Részletes információ: https://kormanyablak.hu/hu) és az okmányirodákban, interneten a „Webes Ügysegéd” segítségével intézhetik, valamint ügyintézéssel kapcsolatos általános tájékoztatással 0-24 órában a 1818-as telefonszámon elérhető Kormányzati Ügyfélvonal áll a rendelkezésükre.
Personal Customer Service Centre
Opening hours |
Monday: |
8:00 - 20:00 |
|
Tuesday: |
8:00 - 20:00 |
|
Wednesday: |
8:00 - 20:00 |
|
Thursday: |
8:00 - 20:00 |
|
Friday: |
8:00 - 20:00 |
|
Saturday: |
8:00 - 14:00 |
|
Sunday: |
8:00 - 14:00 |
WARNING! Administration of Official Certificate of Good Conduct can be arranged only on weekdays from Monday till Thursday from 8:00 am to 16:00 pm, on Friday from 8:00 am to 14:00 pm.
Tasks, types of issues:
With national competence:
- registration of old-timer vehicles with special license plate of „OT” sign
- provision of vehicle supporting sheet
- permission for providing individual, unique license plates
- Administration of Official Certificate of Good Conduct
With competence to Pest County, as well as to the territory of Budapest:
- administration of temporary licence plates with letter "P" and "Z"
- administrative issues concerning vehicles of road transport services, i.e. registration of the special – yellow coloured – licence plates, registration of holder’s and owner’s change
General tasks of Document Service Centres:
Vehicles administration:
- registration
- withdrawal of vehicles from traffic
- registration of holder’s and owner’s change
- administration of recording changes in the road transport registries data
- issuance of licence plates with letter “E” and “M”
- issuance of special and personalized licence plates
- replacement of lost, stolen or damaged licence plates, registration certificates and ownership booklets
- change of damaged licence plates, registration certificates and ownership booklets
- application for vehicle’s legal status check
Administration of personal documents:
- ID card administration
- address card issuance connected with ID card issuance administration
- passport administration
- driving licence administration
- issuance of international driving licences
- replacement of lost, stolen or damaged personal documents
- parking certificate administration
- registration procedure to Customer Gate
Other duties:
- data provision from the personal data- and address register
- receipt of requests for data disables