Tájékoztatjuk Tisztelt Ügyfeleinket, hogy a Kormány az 1312/2016 (VI.13.) Korm. határozatával döntött arról, hogy a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala (KEKKH) jogutódlással 2016. december 31 - ével megszűnt. Ezúton szeretnénk felhívni a figyelmét arra, hogy jelen weblap archív honlapként működik, tartalma nem frissül. Kérjük, hogy az aktuális információért keresse fel az illetékes jogutódok által működtetett honlapokat (nyilvantarto.hu, web-lak.hu, kormanyhivatal.hu). Okmányügyeiket változatlanul, személyesen a kormányablakokban (Részletes információ: https://kormanyablak.hu/hu) és az okmányirodákban, interneten a „Webes Ügysegéd” segítségével intézhetik, valamint ügyintézéssel kapcsolatos általános tájékoztatással 0-24 órában a 1818-as telefonszámon elérhető Kormányzati Ügyfélvonal áll a rendelkezésükre.
Hungary's IT strategy is on the right way
24 October 2011

The Administrator and CIO of the Office of E-Government and IT, Steven L. VanRoekel invited Hungary to share professional experiences.

 

The experiences regarding e-government, e-public administration, document and cardsystems and its IT system background were introduced to the experts of the delegation from Central Office for Administrative and Electronic and Public Services and the Ministry for Public Administration and Justice by the White House's Chief Officer responsible for governmental IT strategy.

The IT strategy already launched in the United States corresponds in several features with the Hungarian IT strategy in preliminary phase. Representatives of both counterparts agreed that the aim is to introduce service portfolio and service quality which is able to meet present and even latent demands of the citizens.

The positive American experiences definitely confirmed that Hungary is on the right way in launching the high level, mandatory governmental e-services and further revolutionary value-added services in public administration.