Tájékoztatjuk Tisztelt Ügyfeleinket, hogy a Kormány az 1312/2016 (VI.13.) Korm. határozatával döntött arról, hogy a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala (KEKKH) jogutódlással 2016. december 31 - ével megszűnt. Ezúton szeretnénk felhívni a figyelmét arra, hogy jelen weblap archív honlapként működik, tartalma nem frissül. Kérjük, hogy az aktuális információért keresse fel az illetékes jogutódok által működtetett honlapokat (nyilvantarto.hu, web-lak.hu, kormanyhivatal.hu). Okmányügyeiket változatlanul, személyesen a kormányablakokban (Részletes információ: https://kormanyablak.hu/hu) és az okmányirodákban, interneten a „Webes Ügysegéd” segítségével intézhetik, valamint ügyintézéssel kapcsolatos általános tájékoztatással 0-24 órában a 1818-as telefonszámon elérhető Kormányzati Ügyfélvonal áll a rendelkezésükre.
Exchange of experiences with Portuguese partner in the field of public administration modernization
19 October 2012
A joint delegation of the Ministry of Public Administration and Justice (KIM) and Central Office for Administrative and Public Services (KEKKH) travelled to Portugal within the framework of the signed Memorandum of Understanding on modernization of the public administration with the purpose to continue the exchange of experiences started by the visit of the Portuguese delegation.
 

The Hungarian delegation led by dr. Gábor Fekete, Deputy State Secretary and accompanied by Mr. Iván Vetési, President of KEKKH had been received in Lisbon by Mr. Feliciano Barreiras Duarte, State Secretary to the Minister and by Mr. Paulo Neves, President of the Administrative Modernization Agency (AMA). AMA is the Portuguese partner organization assigned to complete tasks defined in the Memorandum of Understanding. During the meeting Portuguese e-government strategy was presented with particular attention to the simplification of public administration and cost reduction policy as well as to the implemented improvements and IT and technical background of the citizen card issuance.

The Hungarian delegation visited the first and second generation citizen shops, where the delegates had the possibility to get acquainted with the specific applications. Besides integrated public administration services Portuguese citizen shops offer several other services enabling customers to arrange a wide range of administrative procedures in one place due to agreements with different service providers.

The two parties agreed on enhancing further cooperation and on continuing exchange of experiences between the two assigned organizations (AMA and KEKKH) at the level of concrete solutions.