Tájékoztatjuk Tisztelt Ügyfeleinket, hogy a Kormány az 1312/2016 (VI.13.) Korm. határozatával döntött arról, hogy a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala (KEKKH) jogutódlással 2016. december 31 - ével megszűnt. Ezúton szeretnénk felhívni a figyelmét arra, hogy jelen weblap archív honlapként működik, tartalma nem frissül. Kérjük, hogy az aktuális információért keresse fel az illetékes jogutódok által működtetett honlapokat (nyilvantarto.hu, web-lak.hu, kormanyhivatal.hu). Okmányügyeiket változatlanul, személyesen a kormányablakokban (Részletes információ: https://kormanyablak.hu/hu) és az okmányirodákban, interneten a „Webes Ügysegéd” segítségével intézhetik, valamint ügyintézéssel kapcsolatos általános tájékoztatással 0-24 órában a 1818-as telefonszámon elérhető Kormányzati Ügyfélvonal áll a rendelkezésükre.
Civil status registers become electronic
08 May 2013
According to the relevant Bill an authentic register will be established, which will result in faster and more convenient administration.
 

Should a life event arise wherever in the country, its data will be available by a single clicking due to electronic system to be implemented by 1 July of next year – said Bence Rétvári in the Parliament. In his statement regarding the establishment of electronic civil status register the Minister of State for Parliamentary Affairs highlighted:

The time has come to set up a modern register that takes utmost account of the customers’ interests, enforces the requirements of the service administration and removes the unnecessary administrative burdens and that simultaneously relies on the historical traditions and the future demands as well. While preserving the professional values the goal is to create a register that considering its authenticity and reliability corresponds to its predecessor, however, as a result of technical progress it enables a faster, easier, more convenient administration both for citizens and authorities managing these registers – exposed Bence Rétvári. (source: MTI)