Tájékoztatjuk Tisztelt Ügyfeleinket, hogy a Kormány az 1312/2016 (VI.13.) Korm. határozatával döntött arról, hogy a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala (KEKKH) jogutódlással 2016. december 31 - ével megszűnt. Ezúton szeretnénk felhívni a figyelmét arra, hogy jelen weblap archív honlapként működik, tartalma nem frissül. Kérjük, hogy az aktuális információért keresse fel az illetékes jogutódok által működtetett honlapokat (nyilvantarto.hu, web-lak.hu, kormanyhivatal.hu). Okmányügyeiket változatlanul, személyesen a kormányablakokban (Részletes információ: https://kormanyablak.hu/hu) és az okmányirodákban, interneten a „Webes Ügysegéd” segítségével intézhetik, valamint ügyintézéssel kapcsolatos általános tájékoztatással 0-24 órában a 1818-as telefonszámon elérhető Kormányzati Ügyfélvonal áll a rendelkezésükre.
Az egyéni vállalkozás folytatása
Jogosultak köre

Jogosult az, aki egyéni vállalkozói tevékenységét szünetelteti.

Hol intézhető

Az egyéni vállalkozó a vállalkozói tevékenység szünetelés utáni folytatását kizárólag elektronikus úton, ügyfélkapun történő bejelentkezést követően a Webes ügysegéd felületén keresztül tudja bejelenteni.

Szükséges iratok

Az ügyfélkapun keresztül történő elektronikus ügyintézéshez nem szükségesek iratok.

Költségek

A tevékenység folytatására vonatkozó bejelentése díj- és illetékmentes.

További információ
1818
Ügyintézési idő

Sürgősségi eljárásra nincs mód. Ha a bejelentő a Webes ügysegéden található változás-bejelentési űrlapot megfelelően töltötte ki, a nyilvántartást vezető szerv haladéktalanul, automatikusan, az e célra rendszeresített elektronikus rendszeren keresztül a szüneteltetett egyéni vállalkozói tevékenység szüneteltetetésének záró időpontját nyilvántartásba veszi, és a Webes ügysegéden keresztül megküldi, a nyilvántartásba bejegyzett, a szüneteltetés kezdő, valamint záró napját tartalmazó értesítést a bejelentő részére.

Érdemes tudni

Az egyéni vállalkozói tevékenység legalább egy hónapig és legfeljebb öt évig szüneteltethető.

Az egyéni vállalkozó szüneteltetett vállalkozói tevékenységét – a szünetelés megkezdését követő 5 éven belül - bármikor folytathatja a tevékenység folytatására vonatkozó bejelentésével, melyet megtehet az ügyfélkapun történő bejelentkezést követően a Webes ügysegéden keresztül. Az elektronikus úton megtett bejelentés akkor tekinthető eredményesnek, ha az egyéni vállalkozói tevékenység szünetelés utáni folytatásának nyilvántartásban való rögzítése megtörtént. Az erről szóló értesítés a Webes ügysegéd felületén elérhető, onnan letölthető.

A bejelentésben nyilatkozni kell arról, hogy az egyéni vállalkozó az egyéni vállalkozói tevékenység folytatására előírt feltételeknek továbbra is megfelel.

A tevékenység folytatásának kezdő napja a bejelentést követő nap.

A szünetelés után a vállalkozói tevékenység, a bejelentést követő nappal gyakorolható! (Példa: ha az egyéni vállalkozó április 1-től folytatni kívánja a tevékenységét, akkor azt március 31-én kell bejelentenie!)

A szünetelés bejelentését követő 1 hónapon belüli folytatás bejelentése nem minősül megfelelő bejelentésnek, mert a tevékenység szüneteltetésére legalább 1 hónapos időszakra van lehetőség!(Pl. Az egyéni vállalkozó április 1-jétől szüneteltetett egyéni vállalkozói tevékenységét április 30-án benyújtott bejelentésével szeretné folytatni május 1-jén. Ez nem megfelelő bejelentésnek minősülne (mivel legalább egy hónapnyi időtartamig kell tartania a szünetelésnek), ezért az ilyen bejelentő az elektronikus űrlap kitöltésekor erre vonatkozóan hibaüzenetet kap. A bejelentés benyújtásának helyes napja május 1-jei dátum lesz, így a tevékenység május 2-től folytatható.)

Amennyiben a szünetelés kezdő napját követő öt éven belül az egyéni vállalkozó az egyéni vállalkozói tevékenység folytatását vagy megszüntetését nem jelentette be, a szünetelés kezdőnapját követő öt év elteltét követő napon törlésre kerül az egyéni vállalkozók nyilvántartásából.

A bejelentett adatok ellenőrizhetőek az Egyéni Vállalkozók Nyilvántartásában.

Elektronikus ügyintézés

Kizárólag elektronikus úton – az ügyfélkapun történő belépést követően a Webes ügysegéden keresztül – kezdeményezhető az szünetelés utáni folytatás bejelentése.

Az elektronikus ügyintézés folyamata

A WEBES ÜGYSEGÉD HASZNÁLATÁNAK ÁLTALÁNOS FELTÉTELEI

Ügyfélkapus bejelentkezés

A Webes ügysegéd legtöbb szolgáltatását ügyfélkapuval rendelkező természetes személy veheti igénybe. Ügyfélkapu létesítéséhez regisztráció szükséges, amelyet a regisztrációs szerveknél személyesen, vagy a regisztrációs adatbázis adatkezelőjénél elektronikus űrlapon lehet kezdeményezni. A regisztráció illeték- és díjmentes. Az ügyfélkapuval kapcsolatban részletes tájékoztató a https://ugyfelkapu.magyarorszag.hu/ oldalon található.

Az ideiglenes regisztrációval rendelkezők csak az általános tájékoztatót, továbbá a hatósági erkölcsi bizonyítvány érvényességének ellenőrzését végezhetik el, melynek használatához nem szükséges a Webes ügysegédbe való bejelentkezés. Az ideiglenes ügyfélkapu regisztráció 30 napig érvényes. Amennyiben a www.magyarorszag.hu weboldalon lévő Ügyfélkapu regisztrációs űrlap elküldésétől számított 30 napon belül nem hitelesíti regisztrációját (azonosítás bármelyik okmányirodában lehetséges), regisztrációját és adatait törlik. Elektronikus aláíráshoz minősített tanúsítvánnyal rendelkezőknek nem kell személyesen megjelenni az okmányirodában.

Elektronikus fizetés

Amennyiben az adott eljárás illeték- vagy díjköteles, rendelkeznie kell pénzintézeti folyószámlával, amelyről az eljárás díja vagy illetéke kiegyenlíthető.

AZ ÜGYINTÉZÉS MENETE

Új bejelentés, illetve kérelem indítása és bejelentkezés

Új bejelentés, illetve kérelem indításához a legtöbb szolgáltatás esetében szükség van az Ügyfélkapuba történő bejelentkezésre. Ennek során átirányítás történik az Ügyfélkapu oldalára, ahol meg kell adni az ügyfélkapus felhasználói nevét és a jelszavát.

Személyes adatok megadása az első belépéskor

Sikeres azonosítást követően a Webes ügysegéd első használatakor meg kell adnia a természetes személyazonosító adatait is, amely az ügyfélkapu háttérben zajló azonosítási szolgáltatásának igénybevételéhez, illetve a kiválasztott ügy intézéséhez kerül felhasználásra. Ezen adatokat a Webes ügysegéd eltárolja, így a későbbi bejelentkezések során ezeket az adatokat ismételten nem kell megadni.
Amennyiben a megadott adatokban változás történt, akkor a Webes ügysegéd felületén korábban megadott adatokat is módosítani szükséges.

Bejelentés/Kérelem összeállítása

A sikeres azonosítást követően a kiválasztott ügytípushoz tartozó űrlap jelenik meg, amelynek mezőit értelemszerűen kell kitölteni.
A Webes ügysegéd a kitöltés során ellenőrzéseket végez, amelynek eredményeként megjeleníti az esetleges hibákat.

Elektronikus fizetés (pl. hatósági bizonyítvány, vállalkozói igazolvány igénylése esetén)

Az űrlap helyes kitöltését követően – amennyiben az eljárás illeték- vagy díjköteles – a Webes ügysegéd megjeleníti az elektronikus fizetési felületet. A rendszer kétféle fizetési módot támogat:

  • Banki átutalás
  • Online bankkártyás fizetés

Banki átutalás

A banki átutalás kiválasztásakor a Webes ügysegéd megjeleníti a banki átutalás elvégzéséhez szükséges információkat:

  • fizetendő díj, illeték összege,
  • kedvezményezett neve, számlaszáma, amelyre az összeget utalni kell, valamint
  • az azonosító kód, amelyet az átutalási megbízás közlemény rovatában kell feltüntetni.

A közölt adatokkal átutalási megbízást kell adni, erre a célra javasolt a pénzintézetek on-line ügyintézési felületének használata.

Az átutalási megbízás pénzintézet általi befogadásának tényét a Webes ügysegéd erre a célra szolgáló felületén jelezni kell, a kérelem ezt követően válik benyújthatóvá.

Online bankkártyás fizetés

A bankkártyás fizetés kiválasztásakor a Webes ügysegéd felületén kezdeményezhető a befizetés:

  • A fizetés indítása után a rendszer átirányít az OTP által biztosított fizetési oldalra, ahol a bank megjeleníti a befizetendő összeget.
  • A bank biztonságos felületén meg kell adni a bankkártya adatokat, ezáltal a bank számára minden információ rendelkezésre áll a tranzakció végrehajtásához.
  • Miután jóváhagyja a tranzakciót, a bank végrehajtja a befizetést, egyszersmind automatikusan visszaigazolja a befizetés tényét a Webes ügysegéd számára.
  • A befizetést követően a bank visszairányít a Webes ügysegéd oldalára.
  • A kérelem azt követően válik benyújthatóvá, miután a bank igazolása a befizetésről megérkezett a Webes ügysegédbe.

Bejelentés megtétele/Kérelem benyújtása

A bejelentés megtételével, illetve a kérelem benyújtásával az ügy intézése megkezdődik, amelyet a Webes ügysegéd visszaigazol.

Bejelentés/Kérelem státusza

Ismételt bejelentkezéssel akár utólag is megtekinthetők a Webes ügysegédről indított ügyek és azok ügyintézésének állása.

A bejelentett adatok ellenőrizhetőek az Egyéni Vállalkozók Nyilvántartásában.

Letölthető anyagok

"Önálló vállalkozók tevékenységi jegyzéke " (ÖVTJ kódok)

Fogalmak
Egyéni vállalkozói tevékenység
ÖVTJ kód
Székhely
Telephely
Fióktelep
Közreműködő
Ügyfélkapu
Gyakran ismételt kérdések
Ki jogosult egyéni vállalkozás alapítására?
Mely tevékenységek nem tartoznak az egyéni vállalkozóról és az egyéni cégről szóló 2009. évi CXV. törvény hatálya alá?
Hogyan lehet egyéni vállalkozást alapítani?
Nyilvántartásba vételre kerülnek-e az egyéni vállalkozók?
Hol lehet hozzáférni az egyéni vállalkozók adataihoz?
Ki jogosult adatokat kérni az egyéni vállalkozókról?
Az egyéni vállalkozó jogosult-e tájékoztatást kérni saját adatairól? (Hatósági bizonyítvány)

Igen, az erről szóló hatósági bizonyítványt hivatalunk adja ki.
A hatósági bizonyítvány igényelhető

Mit kell tudni az egyéni vállalkozói igazolványról?
Mit kell tudni az egyéni vállalkozói tevékenység gyakorlásáról?
Mi a teendő, ha a vállalkozó adatai megváltoznak?
Lehet-e szüneteltetni az egyéni vállalkozói tevékenységet?
Hogyan lehet a tevékenységet folytatni a szünetelést követően?
Hogyan szűnik meg az egyéni vállalkozói tevékenység?
Mennyi illetéket kell fizetni az eljárás során?
Jogszabályok
  • Az EURÓPAI PARLAMENT ÉS A TANÁCS 2006. december 12-i 2006/123/EK IRÁNYELVE a belső piaci szolgáltatásokról
  • 2009. évi LXXVI. törvény a szolgáltatási tevékenység megkezdésének és folytatásának általános szabályairól
  • 2009. évi CXV. törvény az egyéni vállalkozóról és az egyéni cégről
  • 65/2009. (XII.17.) IRM rendelet az egyéni vállalkozói tevékenységhez kapcsolódó bejelentésekhez rendszeresített űrlapokról
  • 66/2009. (XII.17.) IRM rendelet az egyéni vállalkozói igazolványról
  • 358/2008. (XII. 31.) Korm. rendelet a telepengedély, illetve a telep létesítésének bejelentése alapján gyakorolható egyes termelő és egyes szolgáltató tevékenységekről, valamint a telepengedélyezés rendjéről és a bejelentés szabályiról
  • 210/2009. (IX. 29.) Korm. rendelet a kereskedelmi tevékenységek végzésének feltételeiről
  • 5/1997. (III. 5.) IKIM rendelet az egyes ipari, kereskedelmi és idegenforgalmi tevékenységek gyakorlásához szükséges képesítésekről
  • 21/2010. (V. 14.) NFGM rendelet az egyes ipari és kereskedelmi tevékenységek gyakorlásához szükséges képesítésekről

A jogszabályok megtalálhatók a www.magyarorszag.hu honlapon a jogszabálykeresőben.