A 1309/2010. (XII. 27.) Korm. határozat rendelkezett a nemzeti egységes kártyarendszer megvalósításával kapcsolatos feladatokról, és a feladatokat összefogó bizottság létrehozásáról, amelynek elnöki feladatait Vetési Iván miniszteri biztosként látja el.
A miniszteri biztos feladata, hogy irányításával megvalósuljon az igazoló és szolgáltatások igénybevételére jogosító különféle kártyák előállításának, kibocsátásának, felhasználásának, elfogadásának és nyilvántartásának egységes szabályozása függetlenül attól, hogy a kártya mely államigazgatási és egyéb közfeladatot ellátó szerv, gazdálkodó és társadalmi szervezet vagy egyéb személy által kerül kibocsátásra. A miniszteri biztos felelőssége a csatlakozási, a műszaki és a biztonsági feltételrendszer kidolgozása is.
A nemzeti egységes kártyarendszer létrehozása nem jelenti azt, hogy máról holnapra egyetlen kártya kiváltja az állampolgárok által használt valamennyi kártyát, de lehetőséget teremt arra, hogy a különböző kártyák azonosításra való alkalmassága és szolgáltatás igénybevételére feljogosító igazolása egyetlen egységes kártya által valósuljon meg. Ez hosszú távon csökkenti az igénybe vett kártyák számát, és jelentős költségmegtakarítást eredményez nemcsak az állami, de a privát szektorban is.
Az egységes kártyarendszer működése kidolgozásának és a bevezetéséhez szükséges intézkedések meghozatalának határideje 2012. december 31.