Tájékoztatjuk Tisztelt Ügyfeleinket, hogy a Kormány az 1312/2016 (VI.13.) Korm. határozatával döntött arról, hogy a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala (KEKKH) jogutódlással 2016. december 31 - ével megszűnt. Ezúton szeretnénk felhívni a figyelmét arra, hogy jelen weblap archív honlapként működik, tartalma nem frissül. Kérjük, hogy az aktuális információért keresse fel az illetékes jogutódok által működtetett honlapokat (nyilvantarto.hu, web-lak.hu, kormanyhivatal.hu). Okmányügyeiket változatlanul, személyesen a kormányablakokban (Részletes információ: https://kormanyablak.hu/hu) és az okmányirodákban, interneten a „Webes Ügysegéd” segítségével intézhetik, valamint ügyintézéssel kapcsolatos általános tájékoztatással 0-24 órában a 1818-as telefonszámon elérhető Kormányzati Ügyfélvonal áll a rendelkezésükre.
Március 1-jétől már Magyarország felirattal állítják ki az útlevelet, a személyazonosító igazolványt és a vezetői engedélyt
2012. február 28.
A január 1-jétől hatályos új Alaptörvény értelmében hazánk neve Magyarország. Az elnevezés megváltozása miatt a hivatalos okmányokat is módosítani kell. Vetési Iván, a KEK KH elnöke február 28-án újságírók előtt mutatta be az új okmányokat.
 

fotó: Kormányportál, Horváth Ernő

A KEK KH valamennyi, a hatáskörébe tartozó okmány tekintetében előkészítette a változást, de a költségek minimalizálása érdekében nem január 1-jétől, hanem év végéig folyamatosan, a meglévő készletek kifuttatásával történik meg az átállás. Az útlevelek, a személyazonosító igazolványok és a vezetői engedélyek esetében már március 1-jétől Magyarország elnevezéssel ellátott okmányokat állítanak ki.

A névváltozás miatt összesen 167 ponton kellett módosítani az okmányokat látható és nem látható részeken is. Nem csak az országnevet változtatták meg. Az útlevél „Tudnivalók” oldalának tájékoztatóját is lecserélték: ebből egyértelműen kiderül, hogy az okmány elektronikus csipet tartalmaz.

fotó: MTI, Máthé Zoltán