Az elektronikus ügyintézés alapja az ügyfél azonosítása, csak ezután kerülhet sor a tényleges ügyintézésre. Az új ügyfél-azonosítási rendszer célja, hogy nagyobb szabadságfokot biztosítson az ügyfélnek, lehetővé téve az állami költségvetést nem (vagy kevésbé) terhelő megoldások alkalmazását, ezzel egy időben figyelembe veszi a piaci trendeket, új technológiákat is. A személyek (természetes és jogi személyek) közhiteles nyilvántartásai egészülnek ki olyan új elemekkel, amelyek az azonosítás, elektronikus kapcsolattartás és ügyintézés hatékonyabb és olcsóbb megoldásait biztosítják magasabb garanciális szintek mellett.
A fejlesztés egyik eredményeként rendelkezhetünk majd arról, hogy közigazgatási hatóságokkal való kapcsolattartásunk során, valamint a személyes adatok kezelésére vonatkozóan, megszorító vagy megengedő ügyintézést kívánunk alkalmazni. A jelenleg működő, ügyfélkapus (felhasználónév és jelszavas) azonosítás megmarad, ám e mellett lehetőség nyílik magasabb biztonsági szintű azonosítási szolgáltatások igénybevételére is, mint például a tanúsítvány alapú azonosítás. A jövőben akár telefonon is intézhetjük ügyeinket. Rendszeres értesítést is igényelhetünk, amely biztosítja a tájékoztatást a személyes adat felhasználásról, illetve arról, hogy mikor és milyen elektronikus ügyintézést indítottunk.
A jogbiztonság garantálásához a projektért felelős konzorcium kialakítja a kormányzati hitelesítés szolgáltatást is. Ez a szolgáltatás az állam nevében eljáró személyek, szervezetek, elektronikus aláírásához szükséges tanúsítványok kiadása mellett, azonosítási, titkosítási célú tanúsítványok kiadását, minősített időbélyeg szolgáltatás nyújtását biztosítja.
„Teljes körű ügyfél-azonosítás projekt” szervesen illeszkedik a Magyary Zoltán Közigazgatás-fejlesztési Program által kitűzött célokhoz, azaz lehetőséget teremt a területi és társadalmi különbségek csökkentésére. A szolgáltatásokat kortól, lakhelytől függetlenül lehet majd igénybe venni.