Tájékoztatjuk Tisztelt Ügyfeleinket, hogy a Kormány az 1312/2016 (VI.13.) Korm. határozatával döntött arról, hogy a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala (KEKKH) jogutódlással 2016. december 31 - ével megszűnt. Ezúton szeretnénk felhívni a figyelmét arra, hogy jelen weblap archív honlapként működik, tartalma nem frissül. Kérjük, hogy az aktuális információért keresse fel az illetékes jogutódok által működtetett honlapokat (nyilvantarto.hu, web-lak.hu, kormanyhivatal.hu). Okmányügyeiket változatlanul, személyesen a kormányablakokban (Részletes információ: https://kormanyablak.hu/hu) és az okmányirodákban, interneten a „Webes Ügysegéd” segítségével intézhetik, valamint ügyintézéssel kapcsolatos általános tájékoztatással 0-24 órában a 1818-as telefonszámon elérhető Kormányzati Ügyfélvonal áll a rendelkezésükre.
Új ügyfél-azonosítási rendszer kialakításán dolgozik a KEKKH és a NISZ
2013. február 05.
Átfogó, egyszerű és biztonságos ügyfél-azonosítási rendszert alakít ki a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala (KEKKH) és a Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. (NISZ). A „Teljes körű ügyfél-azonosítás projekt” keretében megvalósuló új azonosítási rendszer nem csak egyszerűsítést és ésszerűsítést, hanem a távoli ügyintézés lehetőségét is jelenti majd.
 

Az elektronikus ügyintézés alapja az ügyfél azonosítása, csak ezután kerülhet sor a tényleges ügyintézésre. Az új ügyfél-azonosítási rendszer célja, hogy nagyobb szabadságfokot biztosítson az ügyfélnek, lehetővé téve az állami költségvetést nem (vagy kevésbé) terhelő megoldások alkalmazását, ezzel egy időben figyelembe veszi a piaci trendeket, új technológiákat is. A személyek (természetes és jogi személyek) közhiteles nyilvántartásai egészülnek ki olyan új elemekkel, amelyek az azonosítás, elektronikus kapcsolattartás és ügyintézés hatékonyabb és olcsóbb megoldásait biztosítják magasabb garanciális szintek mellett.

A fejlesztés egyik eredményeként rendelkezhetünk majd arról, hogy közigazgatási hatóságokkal való kapcsolattartásunk során, valamint a személyes adatok kezelésére vonatkozóan, megszorító vagy megengedő ügyintézést kívánunk alkalmazni. A jelenleg működő, ügyfélkapus (felhasználónév és jelszavas) azonosítás megmarad, ám e mellett lehetőség nyílik magasabb biztonsági szintű azonosítási szolgáltatások igénybevételére is, mint például a tanúsítvány alapú azonosítás. A jövőben akár telefonon is intézhetjük ügyeinket. Rendszeres értesítést is igényelhetünk, amely biztosítja a tájékoztatást a személyes adat felhasználásról, illetve arról, hogy mikor és milyen elektronikus ügyintézést indítottunk.

A jogbiztonság garantálásához a projektért felelős konzorcium kialakítja a kormányzati hitelesítés szolgáltatást is. Ez a szolgáltatás az állam nevében eljáró személyek, szervezetek, elektronikus aláírásához szükséges tanúsítványok kiadása mellett, azonosítási, titkosítási célú tanúsítványok kiadását, minősített időbélyeg szolgáltatás nyújtását biztosítja.

„Teljes körű ügyfél-azonosítás projekt” szervesen illeszkedik a Magyary Zoltán Közigazgatás-fejlesztési Program által kitűzött célokhoz, azaz lehetőséget teremt a területi és társadalmi különbségek csökkentésére. A szolgáltatásokat kortól, lakhelytől függetlenül lehet majd igénybe venni.