A járműnyilvántartás a hatóságok, a vállalkozások és polgárok széles köre által, intenzíven használt rendszer, amelyből évente milliós nagyságrendben kérnek adatokat. "A járműnyilvántartás adatminőségének növelése, a járműnyilvántartás záradék kezelése" projekt keretében elvégzendő fejlesztés célja, hogy a járműnyilvántartásból minden esetben az üzembentartó érvényes, bejelentett lakcímadata kerüljön átadásra az adatszolgáltatások során. Ennek eredményeként megszűnnek majd azok az esetek, amikor a bírságok (autópálya-, parkolási bírság) az üzembentartó régi címére kerültek kiküldésre. (Fontos azonban hangsúlyozni, mindez nem érinti az üzembentartó jogszabályban előírt azon kötelezettségét, hogy a lakcím változása esetén a forgalmi engedélyt is le kell cserélni.)
Az ügyfelek (adatigénylők) kevesebb adatrögzítéssel, gyorsabban és olcsóbban jutnak a tulajdonosok / üzembentartók aktuális lakcímadataihoz. A legóvatosabb becslés szerint is - aktuális lakcímadat szolgáltatással - évente legalább 50 000-rel csökkenthető az érvénytelen címre kiküldött értesítések, felszólítások száma. Ez éves szinten mintegy 50 MFt költségmegtakarítást és a jogos követelések gyorsabb érvényesíthetőségét jelenti.
Az új rendszer a járműnyilvántartásban tárolt kiemelten fontos záradéktípusok adattartalmának megbízhatóságát növeli majd, amely az érintett adatigénylők jobb informáltságához vezet. E módosításnak köszönhetően a záradékok könnyebben lesznek kereshetők, szűrhetők, elemezhetők, azokból adatszolgáltatás is könnyebben lesz teljesíthető.
Az ÁROP-1.A.4 kódszámú "A járműnyilvántartás adatminőségének növelése, a járműnyilvántartás záradék kezelése" című projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg, melynek támogatási keretösszege 99 105 207 Ft. A projekt az előzetes tervek szerint 2014. április 30-án zárul le.