Tájékoztatjuk Tisztelt Ügyfeleinket, hogy a Kormány az 1312/2016 (VI.13.) Korm. határozatával döntött arról, hogy a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala (KEKKH) jogutódlással 2016. december 31 - ével megszűnt. Ezúton szeretnénk felhívni a figyelmét arra, hogy jelen weblap archív honlapként működik, tartalma nem frissül. Kérjük, hogy az aktuális információért keresse fel az illetékes jogutódok által működtetett honlapokat (nyilvantarto.hu, web-lak.hu, kormanyhivatal.hu). Okmányügyeiket változatlanul, személyesen a kormányablakokban (Részletes információ: https://kormanyablak.hu/hu) és az okmányirodákban, interneten a „Webes Ügysegéd” segítségével intézhetik, valamint ügyintézéssel kapcsolatos általános tájékoztatással 0-24 órában a 1818-as telefonszámon elérhető Kormányzati Ügyfélvonal áll a rendelkezésükre.
Javul a járműnyilvántartás adatszolgáltatásának minősége, csökken az eljárások átfutási ideje.
2013. február 15.
A jövőben még ritkábban fordulhat majd elő, hogy a járműnyilvántartás alapján elavult címre küldjék az értesítéseket, felszólításokat. A Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatalának fejlesztése a járműnyilvántartásból történeti adatokat lekérdező szereplők (Rendőrség, Bíróság, Parkolási társaságok, stb.) számára javítja az adatszolgáltatás minőségét. A fejlesztésnek köszönhetően várhatóan csökken a téves címre küldött megkeresések száma csakúgy, mint a járművekkel kapcsolatos eljárások költsége és átfutási ideje.
 

A járműnyilvántartás a hatóságok, a vállalkozások és polgárok széles köre által, intenzíven használt rendszer, amelyből évente milliós nagyságrendben kérnek adatokat. "A járműnyilvántartás adatminőségének növelése, a járműnyilvántartás záradék kezelése" projekt keretében elvégzendő fejlesztés célja, hogy a járműnyilvántartásból minden esetben az üzembentartó érvényes, bejelentett lakcímadata kerüljön átadásra az adatszolgáltatások során. Ennek eredményeként megszűnnek majd azok az esetek, amikor a bírságok (autópálya-, parkolási bírság) az üzembentartó régi címére kerültek kiküldésre. (Fontos azonban hangsúlyozni, mindez nem érinti az üzembentartó jogszabályban előírt azon kötelezettségét, hogy a lakcím változása esetén a forgalmi engedélyt is le kell cserélni.)

Az ügyfelek (adatigénylők) kevesebb adatrögzítéssel, gyorsabban és olcsóbban jutnak a tulajdonosok / üzembentartók aktuális lakcímadataihoz. A legóvatosabb becslés szerint is - aktuális lakcímadat szolgáltatással - évente legalább 50 000-rel csökkenthető az érvénytelen címre kiküldött értesítések, felszólítások száma. Ez éves szinten mintegy 50 MFt költségmegtakarítást és a jogos követelések gyorsabb érvényesíthetőségét jelenti.

Az új rendszer a járműnyilvántartásban tárolt kiemelten fontos záradéktípusok adattartalmának megbízhatóságát növeli majd, amely az érintett adatigénylők jobb informáltságához vezet. E módosításnak köszönhetően a záradékok könnyebben lesznek kereshetők, szűrhetők, elemezhetők, azokból adatszolgáltatás is könnyebben lesz teljesíthető.

Az ÁROP-1.A.4 kódszámú "A járműnyilvántartás adatminőségének növelése, a járműnyilvántartás záradék kezelése" című projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg, melynek támogatási keretösszege 99 105 207 Ft. A projekt az előzetes tervek szerint 2014. április 30-án zárul le.