A Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala azon dolgozik, hogy a megújuló Kormányzati Ügyfélvonal képes legyen a kormányablak ügykörökben tájékoztatást nyújtani, valamint 7 csatornán kapcsolatot tartani az ügyfelekkel: telefon, fax, VoIP, e-mail, sms, fórum, chat. A jövőben lehetővé válik a telefonos ügyintézés is meghatározott ügyekben, ezért többségében kormánytisztviselők látják majd el a feladatokat.
A projekt keretében kialakítják az ügyfélszolgálat új helyszínét a KEKKH Vaskapu utcai telephelyén. Mintegy 100 operátor és támogató munkaállomás jön létre.
A Kormányzati Ügyfélvonal megújítása keretében megvalósul azon ügyfél kapcsolati pont (contact center) szemlélet, amelynek célja a hatékony üzemeltetetés és erőforrás-gazdálkodás, az egységes folyamattervezési szemlélet és oktatási módszertan, továbbá az egységes tudásforrásból történő ügyfélkiszolgálás.
A Kormányzati Ügyfélvonal a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium kezdeményezésére 2013. február 15-től már zöld számon érhető el!
A Telefonos ügyfélszolgálat megújítása tárgyú EKOP-2.1.14-2011-2011-0001 számú projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásával valósul meg, az Új Széchenyi Terv (ÚSZT) Elektronikus Közigazgatás Operatív Program (EKOP) keretében. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott támogatás összege 913 208 401 forint.