Az ügyfélterhek csökkentése mellett a Magyary-Programban fontos célként jelenik meg az ügyfél-tájékoztatás javítása is, ezért hozta létre korábban a KEKKH az ügyfelek távoli ügyintézését segítő, folyamatosan elérhető Webes ügysegéd rendszert. Ez az alkalmazás folyamatosan bővíthető, nem csak általános tájékoztatást nyújt az eljárásokról, hanem ügyfélbarát módon támogatja a konkrét hatósági eljárás indítását és lefolytatását is.
A szolgáltatásnak köszönhetően már elektronikus úton is bejelenthetjük a 2000. január 1-jét követően kiállított személyazonosító igazolványunk (kártya formátumú) elvesztését, ellopását vagy megsemmisülését - ha rendelkezünk Ügyfélkapu regisztrációval -, egyben kérhetjük annak pótlását is, amennyiben az okmányon szereplő adatainkban nem történt változás. Jelenleg is teljesen elektronikusan, személyes okmányirodai megjelenés nélkül kezdeményezhető a vezetői engedély és a személyi azonosítót és lakcímet igazoló hatósági igazolvány (közismertebb nevén a lakcímkártya) változatlan adattartalommal történő pótlása. Azzal, hogy ez a lehetőség a kártya formátumú személyazonosító igazolvány esetében is megjelenik, jelentősen egyszerűsödik az ügyintézés olyankor, amikor például valaki elveszti a pénztárcáját, benne az irataival. Ilyen esetben - sorban állás nélkül - az interneten keresztül gondoskodhatunk legfontosabb irataink pótlásáról.
Amennyiben az ügy során illeték vagy díj megfizetése is szükséges, az a Webes ügysegéd támogatásával interneten keresztül banki átutalással vagy bankkártyás fizetéssel kivitelezhető.
Fontos eleme a fejlesztésnek, hogy az ügyfél a Webes ügysegéden keresztül indított valamennyi ügye esetében nyomon követheti annak előrehaladását és tájékozódhat az ügy pillanatnyi státuszáról.
A Webes ügysegédet az Ügyfélkapu azonosítóval rendelkező ügyfelek vehetik igénybe a KEKKH honlapján (www.kekkh.gov.hu) keresztül.