Tájékoztatjuk Tisztelt Ügyfeleinket, hogy a Kormány az 1312/2016 (VI.13.) Korm. határozatával döntött arról, hogy a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala (KEKKH) jogutódlással 2016. december 31 - ével megszűnt. Ezúton szeretnénk felhívni a figyelmét arra, hogy jelen weblap archív honlapként működik, tartalma nem frissül. Kérjük, hogy az aktuális információért keresse fel az illetékes jogutódok által működtetett honlapokat (nyilvantarto.hu, web-lak.hu, kormanyhivatal.hu). Okmányügyeiket változatlanul, személyesen a kormányablakokban (Részletes információ: https://kormanyablak.hu/hu) és az okmányirodákban, interneten a „Webes Ügysegéd” segítségével intézhetik, valamint ügyintézéssel kapcsolatos általános tájékoztatással 0-24 órában a 1818-as telefonszámon elérhető Kormányzati Ügyfélvonal áll a rendelkezésükre.
Egyféle - négy helyett
2013. november 08.
Gyorsabb és kényelmesebb ügyintézést tesz lehetővé az új anyakönyvi rendszer, melyet a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala (KEKKH) fejleszt. Utazni sem kell az anyakönyvért 2014. július elsejétől, az országban bármelyik anyakönyvezetőnél egyetlen gombnyomással elérhető lesz-hangzott el az idei Infotér konferencia 0. napján.
 

A Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatalának (KEKKH) a közel egymilliárd forintos uniós forrásból megvalósuló informatikai fejlesztésének eredménye, hogy egyféle anyakönyv váltja fel a jelenlegi négyféle (születési, házassági, bejegyzett élettársi kapcsolati, halotti) anyakönyvet. „Fő cél, az elektronikusan vezetett közhiteles anyakönyv létrehozása, ebből korszerű, hatékony és gyors adatbevitel, valamint adatszolgáltatás biztosítása az anyakönyvvezetők, illetve az anyakönyvi adatok igénylésére jogosult egyéb szervezetek és személyek számára.”- emelte ki projektnyitó előadásában Tekler Vilmos. A projekt vezetője hozzátette, hogy az országos elektronikus anyakönyvi közhiteles nyilvántartás létrejöttével csökkennek az ügyfelek ügyintézéssel járó terhei, többek között egyszerűbbé válnak az anyakönyvi, az anyakönyvezésen alapuló, a személyes adatok nyilvántartását és azok változását érintő hatósági eljárások (pl. személyazonosságot igazoló okmányok kiadása), valamint az ügyfelektől történő anyakönyvi kivonatok indokolatlan igénylésének gyakorlata.”

Adattakarékossági és célszerűségi okokból az adatok nyilvántartása nem anyakönyvi események alapján történik majd papíralapon, hanem személyhez kötötten elektronikusan. A papír alapú anyakönyvek adattartalmának digitalizálása folyamatosan történik. Így például házasságkötés esetén rögzíteni kell digitálisan a házasulók papír alapú születési anyakönyvi bejegyzését is. A fejlesztéshez szükséges legfontosabb infrastruktúra, a hardver elemek, már meg is érkezett a KEKKH-hoz.

Az Elektronikus anyakönyvi nyilvántartás megvalósítása tárgyú EKOP-2.1.7-09-2011-számú projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásával valósul meg, az Új Széchenyi Terv (ÚSZT) Elektronikus Közigazgatás Operatív Program (EKOP) keretében. Az Európai Unió és a Magyar Állam által nyújtott támogatás összege 904 900 000 forint.