A 2004-es Európai Unióhoz való csatlakozás feltételei között szerepelt Magyarország elektronikus tájékoztatási csatornáinak fejlesztése. Ennek hatására 2005-ben létrejött hazánk első közigazgatási kérdéseket megválaszoló call centere. A Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala (KEK KH) az EKOP 2.1.14. A telefonos ügyfélszolgálat megújítása európai uniós projekt megvalósításával mindezt korszerűsítette. A fejlesztéssel megvalósuló ügyfélbarát megoldások kényelmesebbé és gyorsabbá tették az állampolgárok számára a közigazgatási ügyeik intézését.
A Kormányzati Ügyfélvonal szerteágazó szolgáltatást nyújt az állampolgárok, vállalkozások és költségvetési szervek részére az év minden napján, 0-24 órában. Kiemelt feladata a gyors, pontos és naprakész tájékoztatás, valamint telefonos és elektronikus segítségnyújtás a közigazgatási ügyintézéssel kapcsolatban (pl.: a közigazgatási szervek elérhetőségéről, ügyfélfogadási idejéről, folyamatban lévő okmány ügyekről, segítségnyújtás elektronikus ügyintézésben, a regisztrációtól az űrlapok kitöltéséig, az ügyfélkapuval kapcsolatos technikai segítségnyújtás, egyszerűsített foglalkoztatás bejelentés /185-ös telefonszámon/).
A hatékony működtetés alapfeltétele egy olyan komplex contact center kiépítése volt, amely biztos alapot nyújt a telefonos ügyfélszolgálat számára. Európában elsőként a Kormányzati Ügyfélvonal vezette be az AVAYA legújabb contact center rendszerét, így a hangon kívül már multimédia csatornák (e-mail, web chat, fax, fórum, sms, stb.) integrált kezelésével nyújt minőségi kiszolgálást ügyfeleinek. Mindemellett megújult az ügyfélszolgálat helyszíne is, a KEK KH Vaskapu utcai telephelyén mintegy 100 operátori munkaállomás került kialakításra.
A Kormányzati Ügyfélvonal működése megfelel az előzetes elvárásoknak: a hívások 85%-a operátorhoz kerül 30 másodperen belül, az átlagos beszélgetési idő 3 - 3,5 perc, hívásonként. A beérkező elektronikus leveleket az erre kijelölt operátor 2 órán belül fogadja és átlagosan 4 órán belül meg is válaszolja.
A projekt a terveknek megfelelően 2014. szeptember 30-án zárul. A Kormányzati Ügyfélvonal az öt éves fenntartási időszaka alatt fokozatosan, egyre több ügyben teremti meg az állampolgárok számára azt a lehetőséget, hogy ne kelljen személyesen megjelenni az ügyfélszolgálatokon, ezzel jelentős időt és költséget takarít meg számukra.
Elérhetőségek:
Telefon: 1818 (Külföldről: +36 (1) 550-1858)
Fax: +36 (1) 550-1819
SMS: 1818
e-mail:1818@1818.hu
web: http://1818.hu
A Telefonos Ügyfélszolgálat Megújítása tárgyú EKOP-2.1.14-2011-2011-0001 számú projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásával valósul meg, az új Széchenyi Terv (ÚSZT) Elektronikus Közigazgatás Operatív Program (EKOP) keretében. Az Európai Unió és a magyar állam által nyújtott támogatás összege 911 239 283 Ft uniós forrásból valósult meg.