Tájékoztatjuk Tisztelt Ügyfeleinket, hogy a Kormány az 1312/2016 (VI.13.) Korm. határozatával döntött arról, hogy a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala (KEKKH) jogutódlással 2016. december 31 - ével megszűnt. Ezúton szeretnénk felhívni a figyelmét arra, hogy jelen weblap archív honlapként működik, tartalma nem frissül. Kérjük, hogy az aktuális információért keresse fel az illetékes jogutódok által működtetett honlapokat (nyilvantarto.hu, web-lak.hu, kormanyhivatal.hu). Okmányügyeiket változatlanul, személyesen a kormányablakokban (Részletes információ: https://kormanyablak.hu/hu) és az okmányirodákban, interneten a „Webes Ügysegéd” segítségével intézhetik, valamint ügyintézéssel kapcsolatos általános tájékoztatással 0-24 órában a 1818-as telefonszámon elérhető Kormányzati Ügyfélvonal áll a rendelkezésükre.
Közigazgatási ügyintézés - már mobilon is
2014. november 26.
Már okos telefonon is elérhetőek a KEKKH elektronikus ügyintézési platformján, a Webes ügysegédben működő ügytípusok és az Okmánystátusz-lekérdező szolgáltatás az OkmányApp elnevezésű mobil alkalmazáson keresztül. Segítségével például személyazonosító igazolványunkat, útlevelünket pótolhatjuk változatlan adattartalommal, bejelenthetjük a gépjármű tulajdonosváltását, illetve akár erkölcsi bizonyítványt is igényelhetünk. Az alkalmazás folyamatosan bővíthető újabb, az elektronikus platformon megjelenő ügyintézési lehetőségekkel. Az OkmányApp már elérhető a Google Play és az AppStore áruházakban.
 
Alkalmazások nélkül már el sem tudjuk képzelni mindennapjainkat, szinte minden tevékenység támogatására létezik mobil applikáció. A közigazgatási szektor innovátoraként a KEKKH egyre nagyobb hangsúlyt fektet szolgáltatásainak fejlesztésére és modernizálására. A mobil alkalmazások a közigazgatásban még ritkaságnak számítanak.

Az OkmányApp segítségével okmányügyeink egy részét sokkal egyszerűbben tudjuk intézni, hiszen ez egy könnyen használható, ügyfélbarát mobil applikáció, amely lehetővé teszi a Webes Ügysegéden keresztül elérhető ügyek intézését, és az igényelt okmányok státuszának lekérdezését. A Webes ügysegédre épülő szolgáltatások használata jelentősen lerövidíti a folyamatot, hiszen otthonról intézhető mindaz, amiért eddig postára, okmányirodába kellett menni. Így az idő mellett mindez jelentős költségmegtakarítást is eredményez. Jelenleg erkölcsi bizonyítvány-igénylésre, gépjármű tulajdonosváltásnál az eladói nyilatkozat beküldésére, a gépjármű forgalomból történő kivonására, újbóli forgalomba helyezésére és annak meghosszabbítására is van lehetőség mobil applikáció formájában. Ezen kívül az elveszett, ellopott, megsemmisült személyi igazolvány vagy útlevél pótlása is igényelhető az applikáción keresztül változatlan adattartalommal. Az alkalmazás ügytípusainak többségéhez Ügyfélkapu regisztráció szükséges.

Az Európai Unió támogatásával megvalósuló fejlesztés hozzájárul annak a célnak a megvalósításához, amelyet a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala korábban megfogalmazott, miszerint az okmányirodai ügyintézést egyre bővülő, távolról is elérhető szolgáltatásokkal támogassa a jövőben. További információ az applikációról: www.kekkh.gov.hu/okmanyapp