Tájékoztatjuk Tisztelt Ügyfeleinket, hogy a Kormány az 1312/2016 (VI.13.) Korm. határozatával döntött arról, hogy a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala (KEKKH) jogutódlással 2016. december 31 - ével megszűnt. Ezúton szeretnénk felhívni a figyelmét arra, hogy jelen weblap archív honlapként működik, tartalma nem frissül. Kérjük, hogy az aktuális információért keresse fel az illetékes jogutódok által működtetett honlapokat (nyilvantarto.hu, web-lak.hu, kormanyhivatal.hu). Okmányügyeiket változatlanul, személyesen a kormányablakokban (Részletes információ: https://kormanyablak.hu/hu) és az okmányirodákban, interneten a „Webes Ügysegéd” segítségével intézhetik, valamint ügyintézéssel kapcsolatos általános tájékoztatással 0-24 órában a 1818-as telefonszámon elérhető Kormányzati Ügyfélvonal áll a rendelkezésükre.
Az elektronikus ügyintézés alapja – Teljes körű ügyfél-azonosítás
2015. június 25.

A Teljes körű ügyfél-azonosítás projekt eredményeként létrejött nyilvántartások és szolgáltatások alapvetően fogják megváltoztatni az elektronikus ügyintézést a közigazgatásban – jelentette be közös sajtótájékoztatóján a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala (KEKKH), a NISZ Nemzeti Infokommunikációs Szolgáltató Zrt. (NISZ Zrt.) és az IdomSoft Zrt. alkotta konzorcium. A mintegy 2,1 milliárd forintnyi európai uniós támogatásból megvalósuló fejlesztés lehetővé teszi az elektronikus, távoli ügyintézés kialakítását azokban az esetekben, amelyek nem követelik meg a személyes megjelenést.

 

Az elektronikus ügyintézés alapja az ügyfél azonosítása, csak ezután kerülhet sor a tényleges ügyintézésre. A fejlesztés biztosítja az elektronikus ügyintézés szélesebb körű elterjedését azzal, hogy biztonságosan megállapítható lesz, hogy ki az, aki az elektronikus ügyintézést igénybe kívánja venni. Olyan elektronikus azonosítási módokat vezetünk be, amelyek emelik a jelenlegi ügyfélkapus azonosítás biztonsági szintjét, valamint bővítik az igénybe vehető azonosítási megoldások körét.

Ezekkel az azonosítási módokkal a közigazgatás is felzárkózik az élet egyéb területein, az üzleti szférában már megszokott azonosítási megoldásokhoz. Így például bevezetünk egy új azonosítási módot, az úgynevezett Részleges Kódú Telefonos Azonosítást. Ez hasonló a bankok által alkalmazott megoldáshoz, így akár telefonon is intézhetjük majd az ügyeinket. Fontos megemlíteni, hogy a jövőben elektronikus ügyintézésre vonatkozó rendelkezéseket tehetünk, emellett megvalósul az elektronikus meghatalmazás lehetősége is, kezdetben több mint 80 ügytípusban, amely a későbbiekben tovább bővül. A konzorcium tagjai hiánypótló munkát végeztek el, kialakítottak egy olyan integrált rendszert, amelynek nem volt igazgatási előzménye, ennek megfelelően informatikai előzménye sem. Ez a rendszer-együttes megadja annak lehetőségét, hogy a közigazgatás legnagyobb nyilvántartásai összehangoltabban működjenek, mindezt úgy, hogy a megoldások magas szinten megfelelnek az adatbiztonsági elvárásoknak. Arra is lehetőség nyílik, hogy egy valóban modern, a kor követelményeinek megfelelő elektronikus közigazgatást alakíthassunk ki, ezzel is szolgálva az állampolgárok érdekeit.