Tájékoztatjuk Tisztelt Ügyfeleinket, hogy a Kormány az 1312/2016 (VI.13.) Korm. határozatával döntött arról, hogy a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala (KEKKH) jogutódlással 2016. december 31 - ével megszűnt. Ezúton szeretnénk felhívni a figyelmét arra, hogy jelen weblap archív honlapként működik, tartalma nem frissül. Kérjük, hogy az aktuális információért keresse fel az illetékes jogutódok által működtetett honlapokat (nyilvantarto.hu, web-lak.hu, kormanyhivatal.hu). Okmányügyeiket változatlanul, személyesen a kormányablakokban (Részletes információ: https://kormanyablak.hu/hu) és az okmányirodákban, interneten a „Webes Ügysegéd” segítségével intézhetik, valamint ügyintézéssel kapcsolatos általános tájékoztatással 0-24 órában a 1818-as telefonszámon elérhető Kormányzati Ügyfélvonal áll a rendelkezésükre.
Megújul a személyazonosító igazolvány
2015. december 29.
Újabb mérföldkőhöz érkezett a magyar közigazgatás. 2016. január 1-jével megjelenik az első elektronikus, többfunkciós személyazonosító igazolvány, amelyet az elektronikus személyazonosításon túl elektronikus aláírásra is használhatunk, továbbá a TAJ-kártya és adóazonosító igazolvány funkcióit is ellátja majd. Az új személyazonosító igazolványba épített magas biztonságú tároló elemnek (chipnek) köszönhetően 2016-tól egy biztonságosabb és korszerűbb okmánnyal intézhetjük ügyeinket.
 

A személyazonosító okmányok történetében forradalmi újításnak számított, amikor 2000. január 1-jén bevezették az érvényben lévő követelményeknek megfelelő, kártya formátumú személyazonosító igazolványt. A technológia gyors ütemű fejlődése azonban szükségessé tette a jelenlegi modell felülvizsgálatát. Az új okmány biztonságos módon egyesít különböző, a vizuális és elektronikus személyazonosításhoz kapcsolódó elemeket. „Az új személyazonosító igazolvány a XXI. század technikai elvárásainak és az európai uniós követelményeknek is teljes mértékben megfelel, bevezetése jelentős lépést jelent a hatékony, felhasználóbarát és modern elektronikus közigazgatás továbbfejlesztése érdekében.” – közölte Dr. Ignácz István, a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatalának elnöke az MTI-vel. A 2016. január 1-jétől kibocsátásra kerülő korszerű elektronikus személyazonosító igazolvány számos olyan funkcióval rendelkezik majd, amelyeknek köszönhetően az állampolgárok kényelmesebben, egyszerűbben, gyorsabban intézhetik közigazgatási ügyeiket is. Az új igazolvány amellett, hogy vizuálisan tartalmazza a jelenlegi személyazonosító igazolvány adattartalmát, olyan beépített, magas biztonságú chippel is rendelkezik, amely tárolja a személyazonosító adatokat, az állampolgárok döntésétől függően az ujjnyomatukat, az elektronikus aláírás létrehozásához szükséges adataikat, illetve a társadalombiztosítási- és adóazonosító jelüket is. Az új típusú okmány magas biztonsági fokát az egyes funkciókat megtestesítő adatcsoportok egymástól elkülönült tárolása garantálja. Egyszerre csak egy funkciót lehet majd használni, megakadályozva ezzel, hogy több adatunk is hozzáférhető legyen az arra nem jogosultak számára. A kártyán elektronikusan tárolt adatokhoz való teljes hozzáférésre nincs lehetőség. Az ujjnyomat tárolással az új okmány magas biztonságú, hiteles személyazonosításra is alkalmas lesz – az okmány és a személy egyértelmű egymáshoz rendelésével. Az új személyazonosító igazolvány használatára történő átállás fokozatosan történik majd. 2016. január 1-jét követően, ha az állampolgár személyazonosító igazolványt igényel, számára már az új okmányt állítja ki a Hivatal.

Bővebb információt itt talál.