Az okmánystátusz lekérdező felület célja:
		  A szolgáltatás igénybevételével ingyenesen, könnyen és gyorsan lehet  tájékozódni az igényelt okmány elkészítésre vonatkozó aktuális státuszról. Az  igénylést követően az igénylői adatlapon szereplő szám segítségével információ  kapható az igényelt okmány tekintetében, hogy mikor áll feldolgozás, kiállítás  illetve továbbítás alatt, valamint hogy mikortól lesz átvehető.
Érintett okmányok köre:
          - személyazonosító igazolvány
          - magánútlevél 
          - vezetői engedély 
A szolgáltatás igénybevételhez szükséges adatok:
          - igényelt okmány típusa – legördülő listából  történő kiválasztással
          - igénylői adatlapon szereplő bizonylatszám*
          - születési dátum – legördülő listából történő  kiválasztással is
          - ellenőrző kód
Státusz alapján megjelenítésre kerülő szöveg:
- feldolgozás folyamatban van
          - kiállítás jelenleg folyamatban van
          - elkészült és továbbításra került**
          - átvehető
          - átvételre került
          - elkészült, de nem került átvételre
          - elutasításra került
          - nincs folyamatban lévő okmányigénylési ügy
*A Webes Ügysegéden keresztül (http://www.kekkh.gov.hu/hu/webes_ugyseged) igényelt személyi okmány esetében, a fizetést követően, a rendszer által generált, kinyomtatható pdf formátumú adatlap felső sorában található a szükséges bizonylatszám.
** Amennyiben azonnali vagy sürgősségi eljárás keretében igényelt okmányt (1 és 3 nap alatt legyártott okmányok), úgy az „elkészült és továbbításra került” státusz a Központi Okmányirodában történő átvehetőséget jelent.
