Tájékoztatjuk Tisztelt Ügyfeleinket, hogy a Kormány az 1312/2016 (VI.13.) Korm. határozatával döntött arról, hogy a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala (KEKKH) jogutódlással 2016. december 31 - ével megszűnt. Ezúton szeretnénk felhívni a figyelmét arra, hogy jelen weblap archív honlapként működik, tartalma nem frissül. Kérjük, hogy az aktuális információért keresse fel az illetékes jogutódok által működtetett honlapokat (nyilvantarto.hu, web-lak.hu, kormanyhivatal.hu). Okmányügyeiket változatlanul, személyesen a kormányablakokban (Részletes információ: https://kormanyablak.hu/hu) és az okmányirodákban, interneten a „Webes Ügysegéd” segítségével intézhetik, valamint ügyintézéssel kapcsolatos általános tájékoztatással 0-24 órában a 1818-as telefonszámon elérhető Kormányzati Ügyfélvonal áll a rendelkezésükre.
A belső piaci szolgáltatásokról szóló irányelv végrehajtása

"A belső piaci szolgáltatásokról szóló irányelv végrehajtása" című kiemelt projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg az Új Magyarország Fejlesztési Terv (ÚMFT) Elektronikus Közigazgatás Operatív Program (EKOP) keretében. A kiemelt projekt száma: EKOP-2.1.3-09-2009-0001.

A projekt célja a belső piaci szolgáltatásokról szóló 2006/123/EK irányelv implementálása a jogszabályok előírásainak megfelelően.

Az irányelv a szolgáltatók letelepedési szabadsága és a szolgáltatások szabad áramlása érdekében előírja egyablakos ügyintézési pontok létrehozását, ahol a szolgáltatók minden, az irányelv szabályozási hatókörébe tartozó eljárást és alaki követelményt teljes körűen teljesíthetnek, a szükséges információk és segítségnyújtási lehetőségek hozzáférhetősége mellett. Az irányelv rendelkezéseit a fenti alapelvek mentén a szolgáltatási tevékenység megkezdésének és folytatásának általános szabályairól szóló 2009. évi LXXVI. törvény (Szolgtv.) ültette át a magyar jogba, e törvény az egyablakos ügyintézési pont kialakításáról és működtetéséről integrált ügyintézési és tájékoztatási pont néven rendelkezik, amely lényegében a központi elektronikus szolgáltató rendszer részeként, a magyarorszag.hu portálján kerül kialakításra.

Tekintettel a feladat összetettségére, a kiemelt projekt az alábbi négy elkülönített alprojekt keretében valósul meg.

  1. A központi elektronikus szolgáltató rendszer továbbfejlesztése
    Ebben a körben valósulnak meg az alapinfrastruktúrát érintő fejlesztések, így a portálfejlesztés, a külföldi ügyfélkapu regisztráció kiterjesztése, a cégkapu szolgáltatás, a meghatalmazás-kezelés, az ügyintézési státusz kérés szolgáltatás kialakítása és a többnyelvű felület kialakítása.
  2. Intelligens Tájékoztató és Űrlaptár Rendszer fejlesztése, valamint a projekt hatóköre alá tartozó tájékoztatók és űrlapok kidolgozása és publikálása
    Ez az alprojekt gondoskodik az ügyfél tájékoztatási szolgáltatások kialakításáról, amely intelligens, élethelyzet alapú tájékoztató rendszer kialakításával valósul meg, a szükséges elektronikus űrlapok kialakítása mellett.
  3. Az Általános Nyomtatványtervező és Általános Nyomtatványkitöltő szoftverek továbbfejlesztése
    A központi elektronikus szolgáltató rendszeren a fenti két szoftver, röviden ÁNYT és ÁNYK segítségével tervezhetőek meg és tölthetők ki az egyedi űrlapok. A irányelv által érintett ügytípusokban igen nagy számban kell új űrlapokat létrehozni, ezért szükséges, hogy az alapszoftverek is továbbfejlődjenek.
  4. Az elektronikus egyablakos ügyintézéshez csatlakozó szervek felkészítéséhez kapcsolódó oktatási, folyamatszabályozási és tesztelési feladatok ellátása
    Az informatikai jellegű körülményeken túl szükséges a rendszer használatára felkészítő oktatások lebonyolítása és a felhasználók támogatása. Ez az alprojekt gondoskodik az érintett ügyintézők felkészítéséről az ügyintézési rendszer, valamint a belső piaci információs rendszer (IMI) használatához, valamint ennek keretében történik az informatikai rendszerek megrendelő oldali funkcionális és integrációs átadás-átvételi tesztelése.

Kedvezményezettek neve és elérhetősége:

Konzorcium vezető: volt Miniszterelnöki Hivatal Infokommunikációs Államtitkárság

H-1024 Budapest
Szilágyi E. fasor 11/b.
www.ekk.gov.hu

Konzorcium tag: Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala

H-1094 Budapest
Balázs Béla u. 35.
www.kekkh.gov.hu

Támogatásban nem részesülő konzorciumi tag: Központi Szolgáltatási Főigazgatóság

H-1055 Budapest
Kossuth tér 2-4.
www.kszf.gov.hu

Közreműködő szervezet neve és elérhetősége:
Miniszterelnökség – Közigazgatási Programok Lebonyolítási Főosztály.
H-1077 Budapest, Wesselényi u. 20-22.

Hivatkozások:

www.palyazat.gov.hu