Tájékoztatjuk Tisztelt Ügyfeleinket, hogy a Kormány az 1312/2016 (VI.13.) Korm. határozatával döntött arról, hogy a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala (KEKKH) jogutódlással 2016. december 31 - ével megszűnt. Ezúton szeretnénk felhívni a figyelmét arra, hogy jelen weblap archív honlapként működik, tartalma nem frissül. Kérjük, hogy az aktuális információért keresse fel az illetékes jogutódok által működtetett honlapokat (nyilvantarto.hu, web-lak.hu, kormanyhivatal.hu). Okmányügyeiket változatlanul, személyesen a kormányablakokban (Részletes információ: https://kormanyablak.hu/hu) és az okmányirodákban, interneten a „Webes Ügysegéd” segítségével intézhetik, valamint ügyintézéssel kapcsolatos általános tájékoztatással 0-24 órában a 1818-as telefonszámon elérhető Kormányzati Ügyfélvonal áll a rendelkezésükre.
Az elektronikus ügyintézés megvalósítása a Külügyminisztérium tevékenységi körébe tartozó hatósági eljárásokban
Az elektronikus ügyintézés megvalósítása a Külügyminisztérium tevékenységi körébe tartozó hatósági eljárásokban.

Projekt kódja: EKOP-2.3.4-09-2009-0001

A közös, „Az elektronikus ügyintézés megvalósítása a Külügyminisztérium tevékenységi körébe tartozó hatósági eljárásokban” című, EKOP 2.3.4-09-2009-0001 számú projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásával, az Új Széchenyi Terv Elektronikus Közigazgatás Operatív Program keretében valósulhatott meg. Az informatikai fejlesztések révén az útlevélkérelmeket, illetőleg az egyes állampolgársági eljárásokban indított ügyeket a külképviseletek egy konzuli ügyvitelt támogató rendszeren keresztül elektronikusan terjesztik fel az ügyekben döntési jogkörrel rendelkező hazai hatóságokhoz.

Magyarország, a többi uniós tagállamhoz hasonlóan, ujjnyomatot is tartalmazó útlevelet ad állampolgárainak, melyet eddig csak a hazai okmányirodákban lehetett kérelmezni. Az ujjnyomatot tartalmazó útlevél iránti igény külképviseleteken való előterjesztésének lehetőségét, egy átfogó informatikai fejlesztéssel, a Külügyminisztérium, a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala, valamint a Bevándorlási és Állampolgársági Hivatal közösen teremtette meg.

A fejlesztéseknek köszönhetően – a nagyobb jogbiztonság érdekében − létrejött továbbá a hivatásos és tiszteletbeli konzulok jogköreit nyilvántartó informatikai rendszer.

A projekt célja az volt, hogy az útlevél- és állampolgársági eljárásokban korszerű, gyors, ügyfél- és környezetbarát technológiák segítsék a konzulok munkáját; a rendszer ugyanis, az ügyek elektronikus felterjesztésével, jelentősen csökkenti az ügyintézés idejét, a papírfelhasználás mértékét, és növeli az eljárások költséghatékonyságát.

Mivel a projekt alapvetően informatikai fejlesztéseket finanszírozott, melyek működéséhez azonban megfelelő technikai eszközök is szükségesek, a Külügyminisztérium ezért ujjnyomat, fénykép és aláírás vételére egyaránt alkalmas, korszerű berendezéseket állított fokozatosan üzembe a külképviseleteken.

Közreműködő szervezet:
Miniszterelnökség – Közigazgatási Programok Lebonyolítási Főosztály
H-1077 Budapest, Wesselényi u. 20-22.

Hivatkozások:
www.palyazat.gov.hu
www.kormany.hu/hu/kulugyminiszterium