Tájékoztatjuk Tisztelt Ügyfeleinket, hogy a Kormány az 1312/2016 (VI.13.) Korm. határozatával döntött arról, hogy a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala (KEKKH) jogutódlással 2016. december 31 - ével megszűnt. Ezúton szeretnénk felhívni a figyelmét arra, hogy jelen weblap archív honlapként működik, tartalma nem frissül. Kérjük, hogy az aktuális információért keresse fel az illetékes jogutódok által működtetett honlapokat (nyilvantarto.hu, web-lak.hu, kormanyhivatal.hu). Okmányügyeiket változatlanul, személyesen a kormányablakokban (Részletes információ: https://kormanyablak.hu/hu) és az okmányirodákban, interneten a „Webes Ügysegéd” segítségével intézhetik, valamint ügyintézéssel kapcsolatos általános tájékoztatással 0-24 órában a 1818-as telefonszámon elérhető Kormányzati Ügyfélvonal áll a rendelkezésükre.
Oktatási és kormánytisztviselői funkciókat támogató kártyarendszer kialakítása

Projektkód: EKOP 2.3.6-2011-2011-0001

A projekt az EKOP 2.3. alprioritásához illeszkedik, amely az ügyfelek azonosításához szükséges új rendszer bevezetését biztosítja. Jelen projekt keretében olyan kártyarendszer került kialakításra, amely révén a jövőben a rendszerhez csatlakozó különböző állami és egyéb kártyakibocsátók kompatibilis kártyatechnológia és elfogadói környezet alkalmazásával, magas fokú biztonságot és elektronizáltságot nyújtó logisztikai rendszerben, központilag kezelt és hitelesített adatok felhasználásával nyújtják majd szolgáltatásaikat.

A Nemzeti egységes Kártyarendszer (NEK) célja, hogy az egyes elektronikuskártya-kibocsátók és -elfogadók (pl.: állam, önkormányzatok, közlekedési vállalatok, egyéb szolgáltatók és gazdasági szereplők) az állam által szabályozott és ellenőrzött rendszerhez (NEK) történő csatlakozással, kompatibilis egységes és szabványosított kártyatechnológia alkalmazásával, magas fokú biztonságot nyújtó gyártási, kibocsátási, logisztikai és működési rendszerben, központilag kezelt és hitelesített (közhiteles) megszemélyesítő adatok felhasználásával létrehozott elektronikus kártyák alapján nyújtsák szolgáltatásaikat. A NEK keretében kiadott kártyák egymással kompatibilisek lesznek, ezáltal egyszerre több funkcióval felruházhatóak, így a kártyafelhasználó (polgár) választása szerint a különböző elektronikus kártyával igénybe vehető alkalmazások, kártyatípusok akár egyetlen kártyára is egyesíthetőek, de igény szerint a szolgáltatások működhetnek külön kártyán is.

A NEK célja továbbá a kibocsátott és használatban lévő kártyák széles körű alkalmazásának és felhasználásának biztosítása, valamint annak kiküszöbölése, hogy funkció és felhasználási terület nélküli kártyák kerüljenek használatba. További cél volt az egységes, központi kártyanyilvántartás megvalósítása, amely egyszerűen és költséghatékonyan biztosítsaja a különböző, kártyákkal igénybe vehető, személyhez kötött jogosultságok egyszerű menedzselését, a visszaélések elkerülése érdekében a kártyák egy helyen történő korlátozását, és szükség esetén letiltását, visszavonását.

Ez a keretrendszer csökkenti a kártyarendszerek működtetésének költségeit, az ügyfelek kapcsolódó adminisztratív és anyagi terheit, gyorsabbá teszi a kártyaigénylés folyamatát, továbbá hozzájárul az elektronikus közszolgáltatások erősödéséhez és elterjedéséhez, a lakosság digitális írástudásának növekedéséhez.

Forrás: 800 000 000 Ft (KEK KH: 751 293 090 Ft)

Konzorciumvezető: Belügyminisztérium

Konzorciumi Partnerek: Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala
Oktatási Hivatal

Projekt megvalósítás tervezett időszaka: 2011.12.01-2015.09.30

Közreműködő szervezet:
Miniszterelnökség – Közigazgatási Programok Lebonyolítási Főosztály H-1077 Budapest, Wesselényi utca 20-22.

Hivatkozások:
www.palyazat.gov.hu