A Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala (KEKKH) a nemzeti adatvagyon részét képező közhiteles nyilvántartások adatkezelőjeként és adatfeldolgozójaként Magyarország közigazgatási intézményrendszerének meghatározó szerve. Feladatait két nagy területre lehet bontani: igazgatási szervként hatósági feladatokat lát el, emellett szolgáltató központként adatszolgáltatással vagy informatikai szolgáltatások biztosításával támogatást nyújt más szervezetek munkájához.
A KEKKH adatkezelőként vezeti, illetőleg adatfeldolgozóként működteti:
Az elektronikus nyilvántartásokból széles körben teljesít adatszolgáltatást a közigazgatási szervek, az üzletei szféra, valamint az állampolgárok részére.
A KEKKH a legnagyobb állami okmánykiállítóként az alábbi okmányokat állítja ki:
A KEKKH a közigazgatás működése szempontjából kiemelt jelentőségű rendszereket működtet:
Fentieken túl ellátja a Nemzeti Vízum- és Okmánybizottság igazgatási és adminisztratív feladatait (NVOB Titkárság).
Kiemelt feladatai közé tartozik az informatikai támogatás biztosítása a választások és a népszavazások lebonyolításához, valamint a nemzeti konzultációhoz.
Ellátja a szabályozott elektronikus ügyintézési szolgáltatásokkal (SZEÜSZ) kapcsolatos feladatokat, valamint az országos telefonos ügyfélszolgálat (Kormányzati Ügyfélvonal) feladatait
Személyes Ügyfélszolgálati Főosztályt (korábban Központi Okmányiroda) működtet, emellett az ügyfélszolgálati működés fejlesztésére, elemzésére, monitoringjára vonatkozó feladatokat lát el, valamint biztosítja az okmányirodák feladatainak ellátásához szükséges technikai eszközöket, biankó okmányokat, tartozékokat, kellékeket.
A KEKKH kiemelt célja az ügyfélközpontúság erősítése, a gyors és hiteles tájékoztatás, valamint a jogszabályoknak megfelelő, magas színvonalú ügyintézés és az ehhez kapcsolódó biztonságos, korrekt és pontos adatkezelés.