Adatszolgáltatás az úti okmányok nyilvántartásból
Jogosultak köre

Adat szolgáltatható az adatfelhasználás céljának és jogalapjának igazolása esetén

  • természetes személy
  • jogi személy
  • jogi személyiséggel nem rendelkező szervezet részére

az alábbi adatokról:

  • érintett személy rendelkezik-e érvényes úti okmánnyal
  • adott úti okmány birtokosának családi és az utónevéről, (ennek keretében születési családi és utónevéről)
  • adott úti okmány elveszetésének, eltulajdonításának, megsemmisülésének, illetve megkerülésének tényéről
  • törvény illetve az érintett hozzájárulása alapján az adat kezelésére jogosult adatszolgáltatást kérhet az érintett arcképmásáról és saját kezű aláírásáról is, azonban ezen adatokat a személyazonosítást követően haladéktalanul törölni kell, kivéve, ha az érintett a további adatkezeléshez hozzájárult, vagy azt törvény lehetővé teszi.

A felhasználás céljának és jogalapjának igazolása nélkül is teljesíthető adatszolgáltatás az úti okmány okmányazonosítóját megjelölő kérelmező részére az úti okmány:

  • kiadásáról
  • cseréjéről
  • visszavonásáról
  • érvényességének tényéről
  • elvesztésének tényéről
  • eltulajdonításának tényéről
  • megsemmisülésének tényéről
  • találásának tényéről
  • megkerülésének tényéről
Hol intézhető

A magánútlevélre, szolgálati útlevélre és hajós szolgálati útlevélre vonatkozó adatszolgáltatás iránti kérelem benyújtható:

  • postai úton az alábbi címre:

Belügyminisztérium
Okmányfelügyeleti Főosztály
1476 Budapest, Pf.: 281.

  • személyesen:

bármelyik járási hivatalának kormányablakában vagy okmányirodájában.

Szükséges iratok

Az adatszolgáltatás iránti eljárás kérelemre indul:

Az adatszolgáltatás kérelemre, történik, a kérelemben – az előzőekben foglaltak szerint – meg kell jelölni, hogy milyen adatokra van szükség. Azon esetekben, amelyekben a felhasználás célját és jogalapját is igazolni kell, úgy a kérelemnek ezt is tartalmaznia kell (adott esetben mellékelt dokumentumként).

Költségek

Főszabály szerint az adatszolgáltatásért igazgatási szolgáltatási díjat kell fizetni.

  • Ingyenes a nem hatósági bizonyítvány formájában történő adatszolgáltatás, ha
    • a kérelmező saját, az útlevélhatóság által nyilvántartott adatáról kér tájékoztatást
    • a törvényes képviselő a kiskorúra, a gyám a gyámoltra, a gondnok a gondnokoltra vonatkozóan kér adatszolgáltatást az útlevélhatóság által nyilvántartott adatokról
  • 2000 forint igazgatási szolgáltatási díjat kell fizetni
    • azért az adatért, hogy az érintett személy rendelkezik-e érvényes úti okmánnyal
    • az úti okmány birtokosának családi és utónevéről
      is ideértve a születési családi és utónevet is) történő tájékoztatásért
    • az úti okmány elvesztésének, eltulajdonításának, megsemmisülésének, illetőleg megkerülésének tényéről történő tájékoztatásért
  • 2750 forint igazgatási szolgáltatási díjat kell fizetni:
    • az érintett személy arcképmásáról, vagy saját kezű aláírásáról szolgáltatott adatért.
  • 3000 forint illetéket kell fizetni az útlevélhatóság által nyilvántartott. adatokból történő hatósági bizonyítvány kiállításáért azzal a kivétellel, hogy a 18. életévüket be nem töltött személyek mentesülnek az általános tételű közigazgatási eljárási illeték megfizetése alól.

A szolgáltatás díját akkor is meg kell fizetni, ha :

  • az adatszolgáltatás sikertelen (a keresett személy vagy az úti okmány adatai az igénylő által megadott ismérvek alapján a nyilvántartásban nem találhatóak)
  • az adatszolgáltatásban közölt személyi adatok, illetőleg úti okmány adatok megegyeznek az igénylő által ismert adatokkal
  • az elkészült szolgáltatást az igénylő felhívás ellenére sem vette át

További információ
1818   (Külföldről: +36-1-550-1858)
1818@1818.hu

 

Ügyintézési idő

Abban az esetben, ha az adatszolgáltatás iránti kérelemben hatósági bizonyítvány kiállítását nem kérik, az adatszolgáltatás ügyintézési határideje a kérelem beérkezését követő naptól számított 20 nap. Amennyiben az adatszolgáltatás iráni kérelemben hatósági bizonyítvány kiállítását kérik, a hatósági bizonyítványt a kérelem előterjesztésétől számított 10 napon belül kell kiadni.

Elektronikus ügyintézés

A kérelem elektronikus úton történő benyújtására nincs lehetőség.

Jogszabályok
  • 2011. évi CXII. törvény Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról
  • 2004. évi CXL. törvény a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól
  • 1998. évi XII. törvény a külföldre utazásról
  • a külföldre utazásról szóló 1998. évi XII. törvény végrehajtásáról szóló 101/1998. (V.22.) Korm. rendelet
  • a külföldre utazásról szóló 1998. évi XII. törvény végrehajtásáról szóló 37/1998. (VIII.18.) BM rendelet
  • az úti okmányok központi nyilvántartásából teljesített adatszolgáltatás igazgatási szolgáltatási díjáról szóló15/2001. (VII.5.) BM rendelet

A jogszabályok megtalálhatók a www.magyarorszag.hu honlapon a jogszabálykeresőben.