Letöltés

Az alkalmazás letöltéséhez az Androidos készülékkel rendelkezők a Play Áruházban, az IOS-es operációs rendszerrel rendelkezők az App Store-ban keressenek rá (ékezettel) az „OkmányApp” kifejezésre, és töltsék le az OkmányApp mobilalkalmazást.

GYIK

GYIK letöltése

1. Az alkalmazás használatával kapcsolatos általános kérdések

1.1 Hogyan tölthetem le az OkmányApp mobil alkalmazást?

Az alkalmazás letöltéséhez Androidos készülékkel rendelkezők a Play Áruházban, iOS-es készüléktulajdonosok az App Store-ban keressenek rá az „OkmányApp” szóra, majd telepítsék az OkmányApp mobil alkalmazást.

1.2 Milyen készülékkel tudom használni az alkalmazást?

Az alkalmazás használatához szükség van egy legalább Android 2.2-es vagy legalább iOS 6-os (iPad 2.0-tól vagy iPhone 4-től) operációs rendszerrel működő készülékre, amelyen biztosított az internetkapcsolat (pl.: WIFI, mobilnet).

1.3 Szükséges bejelentkeznem az alkalmazás használatához?

Az „Okmánystátusz lekérdezés”, az „Erkölcsi bizonyítvány ellenőrzése” és az „Okmányérvényesség ellenőrzés” szolgáltatások bejelentkezés nélkül is igénybe vehetők.

1.4 Hogyan tudok bejelentkezni az alkalmazásba?

A szolgáltatást a Központi Azonosítási Ügynök (röviden KAÜ) szolgáltatáson keresztül veheti igénybe, tehát

  • vagy Ügyfélkapu-regisztrációval,
  • vagy Telefonos Azonosítási szolgáltatásra vonatkozó regisztrációval

szükséges rendelkeznie.

Ügyfélkapu-regisztrációt igényelhet személyesen bármely okmányirodai- és kormányablak ügyfélszolgálaton, illetve elektronikus úton – amennyiben Ön rendelkezik – a 2016. január 1-jét követően kiállított új személyazonosító igazolvánnyal az ugyfelkapu.gov.hu webes felületen.
Telefonos Azonosítási szolgáltatásra vonatkozó regisztrációt igényelhet személyesen bármely okmányirodai- és kormányablak ügyfélszolgálaton.

1.5 Mit tegyek, ha elfelejtettem a jelszavam?

Amennyiben elfelejtette Ügyfélkapu regisztrációja során megadott jelszavát, felhasználónevének és e-mail címének megadásával lehetősége van új jelszót igényelni a következő linkre kattintva: https://gate.gov.hu/sso/elfelejtettJelszo.

Telefonos Azonosítási szolgáltatásra vonatkozó regisztráció során megadott elfelejtett jelszó esetén kérjük, fáradjon be személyesen bármely okmányirodai- és kormányablak ügyfélszolgálatra.

1.6 Hogyan adhatom meg személyes adataimat a sikeres bejelentkezést követően?

Az első sikeres bejelentkezést követően rögzítheti személyes adatait az automatikusan megjelenő felületeken. Az adatokat ellenőrizzük, így különösen fontos, hogy az Ön által megadott személyes adatok megegyezzenek az Ügyfélkapu adatbázisban tárolt adatokkal.

1.7 Hogyan tudok kijelentkezni az alkalmazásból?

Az alkalmazásból történő kijelentkezéshez nyomja meg a „Beállítások” menüpontban található „Kijelentkezés” gombot.

1.8 Mi történik, ha elfelejtek kijelentkezni az alkalmazásból?

Az alkalmazás 30 perc tétlenség után automatikusan kijelentkezteti a felhasználót.

1.9 Amennyiben e-mail értesítést kérek, milyen e-mail címre kapom az értesítést?

Az e-mail értesítést az Ügyfélkapu adatbázisban tárolt e-mail címére küldjük. Amennyiben másik e-mail címre szeretné kérni az értesítést, a „Beállítások” menüpontban ezt megváltoztathatja.

1.10 Hogyan fizethetem ki az eljárási illetéket?

Bankkártyás fizetés és banki átutalás opciók közül választhat.

1.11 Hova fordulhatok, ha további információra, segítségre van szükségem az alkalmazás használatával kapcsolatban vagy hibát észleltem a használat során?

További kérdés esetén forduljon telefonos ügyfélszolgálatunkhoz, a Kormányzati Ügyfélvonalhoz az alábbi elérhetőségek egyikén:

Hívószám belföldről: 1818
Hívószám külföldről: +36 1 550 1858
SMS: 1818
E-mail: 1818@1818.hu

Az ügyfélszolgálatot az alkalmazáson keresztül is fel tudja hívni. Ehhez kérjük, nyomja meg az alkalmazás jobb felső sarkában található telefon ikont és válasszon a két opció közül: „Segítség az ügyintézéshez” vagy „Technikai segítség kérése”. A fenti két gomb egyikének megnyomásával automatikusan az ügyfélszolgálat belföldi normál díjas vezetékes hívószámának tárcsázására kerül sor.

2. Ügyintézéssel kapcsolatos közigazgatási jellegű kérdések

2.1 Erkölcsi bizonyítvány igénylése folyamattal kapcsolatos kérdések

2.1.1 Mire szolgál az erkölcsi bizonyítvány?

A hatósági erkölcsi bizonyítvány felhasználhatja jogviszony létesítésére és fenntartására vagy egyéb, törvényben meghatározott feltételnek való megfelelés igazolására.

A hatósági erkölcsi bizonyítványban igazolhatja, hogy

  • büntetlen előéletű
  • nem áll közügyektől eltiltás hatálya alatt
  • nem áll foglalkozástól eltiltás hatálya alatt vagy valamely foglalkozástól eltiltás hatálya alatt áll

valamely törvény által előírt (speciális tevékenység végzéséhez, engedély kiváltásához stb.) szükséges feltételeknek megfelel.

2.1.2 Milyen formában állítják ki az erkölcsi bizonyítványt?

A bizonyítványt papír alapon, egyetlen eredeti példányban állítjuk ki.

2.1.3 Meddig érvényes az erkölcsi bizonyítvány?

A kiállítástól számított 90 napig érvényes, ha törvény másképpen nem rendelkezik.

2.1.4 Kötelező erejű-e a kiállított erkölcsi bizonyítvány?

Igen, tartalmát - az ellenkező bizonyításáig - mindenki köteles elfogadni.

2.1.5 Mennyibe kerül az erkölcsi bizonyítvány igénylése?

A hatósági erkölcsi bizonyítvány kiállítására irányuló eljárás évente négy alkalommal tárgyi illetékmentes. Az ötödik vagy annál több alkalommal indított eljárásért az illetékekről szóló 1990. évi XCIII. törvényben meghatározott, az első fokú közigazgatási eljárásért fizetendő, általános tételű eljárási illetéket kell fizetni (3000 Ft).

2.2 Erkölcsi bizonyítvány ellenőrzése folyamattal kapcsolatos kérdések

2.2.1 Mire szolgál az „Erkölcsi bizonyítvány ellenőrzés” funkció?

A szolgáltatás használatával leellenőrizheti a hatósági erkölcsi bizonyítványok érvényességét. Az erkölcsi bizonyítványon szereplő adatok megadását követően a rendszer a bűnügyi nyilvántartás alapján leellenőrzi a megadott adatokat és tájékoztatja a bizonyítvány érvényességéről. Fontos, hogy az Erkölcsi bizonyítványon szereplő adatokat betűről-betűre pontosan kell megadni az alkalmazásban.

2.2.2 Mit jelent, ha az erkölcsi bizonyítvány az ellenőrzés eredménye alapján érvényes?

Garantálja egyúttal azt is, hogy a bizonyítványt a megadott tartalommal állították ki, érvényességi ideje nem járt le és nem vonták be.

2.2.3 Mennyibe kerül az erkölcsi bizonyítvány ellenőrzése?

Az erkölcsi bizonyítvány ellenőrzése ingyenes.

2.3 Tájékoztatás kérése a bűnügyi nyilvántartásban kezelt adatokról folyamattal kapcsolatos kérdések

2.3.1 Mire szolgál a „Tájékoztatás kérése a bűnügyi nyilvántartásban kezelt adatokról” funkció?

A szolgáltatással az információs önrendelkezési jog alapján a bűnügyi nyilvántartó szervtől tájékoztatást kérhet a szerv által kezelt személyes adatairól, az adatkezelés céljáról, jogalapjáról és időtartamáról.

2.3.2 Mennyibe kerül a bűnügyi nyilvántartásban kezelt adatokról történő tájékoztatás kérése?

A tájékoztatás évente egyszer ingyenesen kérhető.

2.3.3 Milyen formában és mennyi idő alatt készül el a tájékoztatás?

A bűnügyi nyilvántartásban kezelt adatokról írásos tájékoztatás készül, amit postai úton küldünk ki az Ön által megadott címre, a kérelem benyújtásától számított 25 napon belül.

2.4 Okmánystátusz lekérdezés funkcióval kapcsolatos kérdések

2.4.1 Mire szolgál az Okmánystátusz lekérdezés funkció?

A szolgáltatás használatával tájékozódhat igényelt személyazonosító igazolványának, útlevelének vagy vezetői engedélyének aktuális gyártási állapotáról. A szolgáltatást nem csak a személyesen igényelt okmányok esetén veheti igénybe, hanem akkor is, ha okmányát a Webes Ügysegéd felületen keresztül vagy az OkmányApp mobilalkalmazás segítségével elektronikus úton igényelte.

2.4.2 Mely okmányok gyártási állapotát nézhetem meg a funkcióval?

A személyazonosító igazolvány, az útlevél és a vezetői engedély gyártási állapotát kérdezheti le az Okmánystátusz lekérdező funkcióval.

2.4.3 Mennyibe kerül az okmányok gyártási állapotának lekérdezése?

A szolgáltatás használata ingyenes.

2.5 Útlevél pótlása folyamattal kapcsolatos kérdések

2.5.1 Milyen esetekben pótolható útlevelem az alkalmazáson keresztül?

Az „Útlevél pótlása” funkció kiválasztásával lehetősége van a magánútlevél, szolgálati útlevél, hajós szolgálati útlevél elvesztésének, eltulajdonításának, megsemmisülésének bejelentésére és az ilyen útlevél pótlása iránti kérelem benyújtására. Az útlevél pótlása elektronikusan kizárólag abban az esetben lehetséges, ha a pótlandó útlevél igénylésére 2013. január 1-jét követően került sor, valamint a pótlandó útlevélben szereplő személyes adataiban nem történt változás. Az útlevél pótlása akkor is lehetséges, ha a pótlásra okot adó körülmény bejelentése korábban már személyesen megtörtént, de az útlevél pótlásának kezdeményezésére nem került sor.

2.5.2 Amennyiben az alkalmazáson keresztül kérem útlevelem pótlását, személyesen is meg kell jelennem az ügyfélszolgálaton?

Nem, a pótlás iránti igényének benyújtásával eleget tesz bejelentési kötelezettségének is. Személyesen kizárólag akkor kell megjelennie, ha az okmány igénylésekor ügyfélszolgálaton történő személyes átvételt választ.

2.5.3 Mennyi idő alatt készül el az új útlevelem?

Az útlevélhatóság a sommás eljárás feltételeinek fennállása esetén az úti okmányt 8 napon belül, teljes eljárás keretében 20 napon belül állítja ki, amely időtartamba az okmány kézbesítésének ideje nem számít bele.

2.5.4 Milyen adattartalommal és érvényességi idővel állítják ki az új útlevelemet?

Az új okmányt az elveszett, eltulajdonított vagy megsemmisült okmánnyal azonos adattartalommal és érvényességi idővel állítjuk ki.

2.5.5 Mennyibe kerül az útlevelem pótlása?

Ha a pótlás oka a korábbi útlevél elvesztése, vagy megsemmisülése:

  • magánútlevél a 18. és 65. életév közöttiek esetén, ha az okmány 5 éves érvényességi idejű: 15 000 Ft,
  • magánútlevél a 18. és 65. életév közöttiek esetén, ha az okmány 10 éves érvényességi idejű: 28 000 Ft,
  • szolgálati útlevél esetén: 15 000 Ft,
  • hajós szolgálati útlevél esetén: 15 000 Ft,
  • az egy évi érvényességgel kiállított magánútlevél a 18. és 65. életév közöttiek esetén: 5 000 Ft,
  • az egy évi érvényességgel kiállított szolgálati útlevél, valamint hajós szolgálati útlevél 18. év felettiek esetében: 5 000 Ft,
  • a legfeljebb két évig érvényes második magánútlevél a 18. és 65. életév közöttiek esetén: 30 000 Ft,
  • az egy évig érvényes második magánútlevél: 10 000 Ft.

Az eljárás illetékmentes, ha a pótlás oka a korábbi útlevél eltulajdonítása, valamint a 65. életévét betöltött személy magánútlevele esetén.

2.6 Második magánútlevél igénylése folyamattal kapcsolatos kérdések

2.6.1 Ki igényelhet második magánútlevelet?

Az a magyar állampolgár igényelhet második magánútlevelet,

  • aki hivatalos útlevélre nem jogosult, de foglalkozása rendszeres külföldre utazással jár, és erről igazolással rendelkezik, amely tartalmazza a konkrét információt a munkavállaló rendszeres külföldre utazásának tényéről, vagy
  • aki azt különös méltánylást érdemlő okból kéri. (Különös méltánylást érdemlő körülmény, ha az utazás célja szerinti országba történő beutazás a meglévő magánútlevélben elhelyezett bejegyzés miatt meghiúsulhatna, vagy emiatt a kérelmezőt más joghátrány érhetné.)

2.6.2 Milyen esetekben igényelhetek második magánútlevelet az alkalmazáson keresztül?

A második magánútlevél igénylése elektronikusan kizárólag abban az esetben lehetséges, ha rendelkezik olyan érvényes magánútlevéllel, vagy folyamatban van olyan magánútlevél kiállítása vagy pótlása, amely eredetileg 2013. január 1-jét követően került kiállításra, valamint a magánútlevelében szereplő személyes adataiban nem történt változás. Akkor is igényelhet új második magánútlevelet, ha második magánútlevele elveszett, eltulajdonították vagy megsemmisült.

2.6.3 Mennyi idő alatt készül el a második magánútlevél?

Az útlevélhatóság a sommás eljárás feltételeinek fennállása esetén az úti okmányt 8 napon belül, teljes eljárás keretében 20 napon belül állítja ki, amely időtartamba az okmány kézbesítésének ideje nem számít bele.

2.6.4 Mennyi ideig lesz érvényes a második magánútlevél?

A második magánútlevél érvényességi ideje:

  • ha foglalkozás gyakorlása céljából kerül kiállításra, az arra jogosító foglalkozás gyakorlásának időtartamáig, de legfeljebb 2 évig,
  • ha különös méltánylást érdemlő okból kerül kiállításra 1 év.

2.6.5 Mennyibe kerül a második magánútlevél?

Új második magánútlevél igénylése esetén:       

  • legfeljebb 2 évig érvényes második magánútlevél 15 000 Ft (munkáltató kérheti a munkavállaló részére)
  • 1 évig érvényes második magánútlevél 5 000 Ft (a munkáltató kérelmezi, de az útlevél nem tartalmaz ujjnyomat adatot)
  • 1 évig érvényes második magánútlevél 5 000 Ft (magánszemély kérheti saját részre különös méltánylást érdemlő okból vagy a munkáltató kérelmezi, de az útlevél nem tartalmaz ujjnyomat adatot)

Elveszett vagy megsemmisült második magánútlevél helyett kiállított új okmány esetén:

  • legfeljebb 2 évig érvényes második magánútlevél 30 000 Ft (munkáltató kérheti a munkavállaló részére)
  • 1 évig érvényes második magánútlevél 10 000 Ft (a munkáltató kérelmezi, de az útlevél nem tartalmaz ujjnyomat adatot)
  • 1 évig érvényes második magánútlevél 10 000 Ft (magánszemély kérheti saját részre különös méltánylást érdemlő okból vagy a munkáltató kérelmezi, de az útlevél nem tartalmaz ujjnyomat adatot)

Az eljárási illetékmentes, ha a pótlás oka a korábbi második magánútlevél eltulajdonítása, valamint a 65. életévét betöltött személy magánútlevele esetén.

2.7 Tulajdonosváltás bejelentése folyamattal kapcsolatos kérdések

2.7.1 Ki jelentheti be a gépjármű tulajdonosváltását az alkalmazáson keresztül?

A gépjármű tulajdonjogában bekövetkezett változást az alkalmazás segítségével az a természetes személy jelentheti be, aki a gépjármű egyedüli tulajdonosa (eladó, ajándékozó) volt korábban.

2.7.2 Mi a tulajdonosváltás bejelentésének feltétele?

A bejelentés abban az esetben lehetséges, ha a gépjármű a tulajdonosváltás időpontjában nem állt értékesítési tilalom alatt.

2.7.3 Meddig szükséges bejelentenem a tulajdonosváltást?

A változást a korábbi tulajdonosnak a változástól számított 8 napon belül szükséges bejelentenie.

2.7.4 Milyen következménnyel jár, ha nem jelentem be eladóként a gépjármű eladását?

Amennyiben az új tulajdonos (vevő) a bejelentési kötelezettségét elmulasztja, vagy nem teljesíti és az eladás bejelentése sem történt meg, a nyilvántartás szerinti tulajdonost (eladót) terheli a gépjárműadó fizetési kötelezettség, valamint a járművel kapcsolatos egyéb (pl.: autópálya használati díj, parkolási díj, pótdíj, közigazgatási bírság kiszabására irányuló) eljárásokat az eladóval szemben fogják megindítani.

2.7.5 Mennyibe kerül, ha az eladó jelenti be a tulajdonosváltást?

Az eladó általi bejelentés ingyenes.

2.8 Jármű forgalomból történő ideiglenes kivonása folyamattal kapcsolatos kérdések

2.8.1 A gépjárművet ki vonhatja ki ideiglenesen a forgalomból az alkalmazáson keresztül?

Az a természetes személy jogosult a jármű forgalomból történő ideiglenes kivonására az alkalmazás segítségével, aki a gépjármű tulajdonosa és üzembentartója is egy személyben, és a jármű törzskönyvével is jogszerűen rendelkezik (egyéb esetben csak személyesen intézhető).

2.8.2 Mennyi időre kérelmezhetem a járművem forgalomból történő ideiglenes kivonását?

A jármű forgalomból történő ideiglenes kivonását határozott időtartamra, de legfeljebb 6 hónapra lehet kérelmezni.

2.8.3 Mi történik, ha lejár az ideiglenes kivonás időtartama?

A kivonás időtartamának lejártát követően a jármű automatikusan visszahelyezésre kerül a forgalomba.

2.8.4 Mennyibe kerül a forgalomból történő ideiglenes kivonás?

Az ideiglenes kivonás díja 2 300 Ft.

2.9 Jármű forgalomból történő ideiglenes kivonásának meghosszabbítása folyamattal kapcsolatos kérdések

2.9.1 Meg tudom hosszabbítani az ideiglenes kivonás időtartamát?

Igen, a forgalomból történő ideiglenes kivonás lejártát megelőzően van lehetőség a kivonás időtartamának meghosszabbítására.

2.9.2 Ki hosszabbíthatja meg az ideiglenes kivonás időtartamát az alkalmazáson keresztül?

Az a természetes személy jogosult az ideiglenes kivonás időtartamának meghosszabbítására az alkalmazás segítségével, aki a gépjármű tulajdonosa és üzembentartója is egy személyben, és a jármű törzskönyvével is jogszerűen rendelkezik (egyéb esetben csak személyesen intézhető).

2.9.3 Mennyi időre hosszabbíthatom meg az ideiglenes kivonást?

A kivonás meghosszabbítását határozott időtartamra, de legfeljebb 6 hónapra lehet kérelmezni.

2.9.4 Mi történik, ha lejár az ideiglenes kivonás meghosszabbításának időtartama?

A kivonás meghosszabbításának lejártát követően a gépjármű automatikusan visszahelyezésre kerül a forgalomba.

2.9.5 Mennyibe kerül az ideiglenes kivonás meghosszabbítása?

Az ideiglenes kivonás meghosszabbításának díja 2 300 Ft.

2.10 Jármű ideiglenes kivonásból történő visszahelyezése folyamattal kapcsolatos kérdések

2.10.1 Ki kérelmezheti a forgalomból ideiglenesen kivont gépjármű forgalomba történő visszahelyezését az alkalmazáson keresztül?

Az a természetes személy jogosult a gépjármű ideiglenes kivonásból történő visszahelyezésének kérelmezésére az alkalmazás segítségével, aki a gépjármű tulajdonosa és üzembentartója is egy személyben, és a jármű törzskönyvével is jogszerűen rendelkezik (egyéb esetben csak személyesen intézhető).

2.10.2 Mikor kérelmezhetem a járművem ideiglenes kivonásból történő visszahelyezését?

A forgalomból ideiglenesen kivont jármű forgalomba történő ismételt visszahelyezése az ideiglenes kivonás lejártát megelőzően kérelmezhető.

2.10.3 Mennyibe kerül a forgalomból ideiglenesen kivont jármű forgalomba történő visszahelyezése?

A forgalomból ideiglenesen kivont gépjármű forgalomba történő ismételt visszahelyezésének díja 2 300 Ft.

2.11 Gépjárműadat-lekérdezés

2.11.1 Mire tudom használni a szolgáltatást?

A gépjárműadat-lekérdező szolgáltatás használatával lekérdezheti egy vagy több gépjármű bizonyos műszaki adatait (pl. összes, az adott gépjárműhöz rögzített km-óra állás és a rögzítés időpontja, körözés ténye), valamint kérheti azok egyezőségének vizsgálatát.

2.11.2 Mennyibe kerül a szolgáltatás?

A szolgáltatás az alábbi igazgatási szolgáltatási díj ellenében vehető igénybe: Gépjárművenként 275 Ft, de eljárásonként a minimum fizetendő összeg 625 Ft. (Pl.:

  • 1 gépjármű lekérdezése - 625 Ft
  • 2 gépjármű együttes lekérdezése – 625 Ft
  • 3 gépjármű együttes lekérdezése – 825 Ft
  • 4 gépjármű együttes lekérdezése – 1100 Ft
  • 5 gépjármű együttes lekérdezése – 1375 Ft)

Az igazgatási szolgáltatási díj számítását a közúti közlekedési nyilvántartásból teljesített adatszolgáltatás díjáról szóló 54/1999. (XII.25.) BM rendelet szabályozza.

2.11.3 Milyen formában állítják ki az adatszolgáltatás eredményét és hol érhető el?

A gépjármű rendszámának, az adategyezőség vizsgálatához szükséges adatok megadását, valamint az igazgatási szolgáltatási díj megfizetését követően az igényelt adatok és az adategyezőségre vonatkozó információk a felületen megjelenve azonnal a rendelkezésére állnak. Továbbá az adatszolgáltatás eredményét az „Eredmények letöltése” gombra koppintva egy PDF formátumú, egyszerűsített határozat formájában is megtekintheti, illetve a „Kérelmeim, nyilatkozataim” menüpontban a „Megtekintés” gombra koppintva nyithatja meg a benyújtott kérelmét. Amennyiben a PDF formátumú, egyszerűsített határozatot szeretné letölteni, elmenteni, kinyomtatni, az alábbi módon teheti meg:

1.    Kérjük, ide kattintva nyissa meg a Webes Ügysegéd alkalmazást.
2.    A Webes Ügysegédben történő bejelentkezést követően a „Kérelmeim, Nyilatkozataim” menüpontban a „Megtekintés” gombra kattintva nyithatja meg a benyújtott kérelmét.

2.11.4 Milyen formában állítják ki a fizetési bizonylatot és hol érhető el?

Amennyiben az adatlekérdezés során igényelt bizonylatot, úgy azt a benyújtást követően rövid időn belül az alábbi módon érheti el:

1.    Kérjük, ide kattintva nyissa meg a Webes Ügysegéd alkalmazást..
2.    A Webes Ügysegédben a „Kérelmeim, Nyilatkozataim” menüpontban a „Megtekintés” gombra kattintva nyithatja meg a benyújtott kérelmét
3.    Ekkor a számlázási cím pontjának Fizetési bizonylat alpontja „Letöltés” mezőjét kiválasztva töltheti le a kért bizonylatot.

2.12 Okmányérvényesség ellenőrzés

A szolgáltatás segítségével lehetősége nyílik egy adott okmány (személyazonosító igazolvány, útlevél, vezetői engedély) érvényességének ellenőrzésére. A lekérdező igénybevételéhez a személyazonosító adataira, valamint az okmányazonosítóra van szüksége.

2.13 Személyazonosító igazolvány érvénytelenítésével kapcsolatos kérdések

A személyazonosító igazolvány elvesztését, eltulajdonítását vagy megsemmisülését a vonatkozó jogszabályok alapján legkésőbb a tudomásra jutástól számított 3 munkanapon belül köteles bejelenteni, amely bejelentési kötelezettség a szolgáltatás használatával elektronikus úton is teljesíthető.
A bejelentés illetékmentes és azonnal, automatikus megtörténik. Az elveszett, eltulajdonított vagy megsemmisült személyazonosító igazolvány pótlására elektronikus úton nincs lehetőség.

2.14 Kérelmeim, nyilatkozataim funkcióval kapcsolatos kérdések

2.14.1 Mire szolgál a „Kérelmeim, nyilatkozataim” funkció?

A „Kérelmeim, nyilatkozataim” menüpont alatt megtekintheti és ellenőrizheti folyamatban levő ügyeit, valamint folytathatja a még be nem nyújtott kérelmek benyújtását vagy törölheti azokat.