Nyitólap www.nyilvantarto.hu
Az Ügyfélközpont honlapja a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala új portáljának 2011. augusztus 20-i indulásától csak archívumként szolgál, tartalma nem frissül.

Ugrás az új honlapra!
2011. augusztus 19. péntek English Deutsche Francaise
Vakbarát
Keresés:
A Hivatalban működő
Ügyfélszolgálatok


E-közszolgáltatások
Ügyfélközpontja

06 (1) 273-4800
Erkölcsi bizonyítvány
kiadás

1818 (a magyar nyelvű menü
3-as gomb)
Külföldről: +36 (1) 452-3622
Közúti közlekedési
nyilvántartás

06 (1) 219-4611
Központi Okmányiroda
1818 (a magyar nyelvű menü
2-es gomb)
Külföldről: +36 (1) 452-3622
Személyiadat- és
lakcímnyilvántartás

1818 (magyar nyelvű menü
2-es gomb)
Külföldről: +36 (1) 452-3622
Ügytájékoztatók

Szolgáltatásaink
E-ügyintézés
Online-időpontfoglalás

Tájékoztatók, szabályzat
Fogalmak
Gyakran Ismételt Kérdések

Kiadványok
Elégedettség mérés
Letölthető dokumentumok
Okmányirodák

Hírek, aktualitások

Statisztikák
Jogszabályok

Hasznos linkek

Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala

Idõpontfoglalás okmányirodába

www.magyarorszag.hu

Ügyfélkapu

APEH eAdóbevallás

e Kormányzati díj

Nyomtatás

E-ügyintézés

Az elektronikus ügyintézés kialakulása

Az ügyfélközpontú közigazgatás, a szolgáltató állam kialakításának egyik legfontosabb eleme az elektronikus ügyintézés, és az ezt támogató rendszerek kiépítése. A felhasználói igény az ún. "egyablakos" ügykezelés megvalósításában fogalmazódott meg, mely szerint az állampolgár vagy a vállalkozás képviselője egyetlen helyen tudja elintézni az ügyét.
Az EU definiálta a 20 leginkább keresett közigazgatási szolgáltatást. Ezek közül akkor 5 szolgáltatás a Központi Adatfeldolgozó, Nyilvántartó és Választási Hivatal hatáskörébe tartozott (2007. január 1.-től Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala):

  • Útlevéligénylés és útlevéllel kapcsolatos egyéb ügyintézés;
  • Gépjárművezetői engedély ügyintézés;
  • Járműnyilvántartás ügyintézés, járműigazgatás;
  • Lakcímváltozás bejelentése
  • Anyakönyvi ügyekkel kapcsolatos informatikai feladatok

Magyarországon 2001-2004 között került kialakításra az Elektronikus Kormányzati Gerinchálózat, 2002-ben a Kormányzati Portál (https://magyarorszag.hu/), melynek tartalmát és szerkezetét többször, - a szolgáltatásoknak megfelelően - korszerűsítették, legutóbb 2010. márciusában. Megjelenésében, funkciójában és szerkezetileg is új Kormányzati Portál került kialakításra, melynek célja, hogy az oldal egyszerűbb, áttekinthetőbb formában biztosítsa az elektronikus ügyintézés lehetőségét.

A Központi Adatfeldolgozó, Nyilvántartó és Választási Hivatal 2002-ben indította el az Interneten keresztül történő közigazgatási ügyintézést támogató informatikai fejlesztéseket. Ennek kerete az Internetes Közigazgatási Szolgáltató Rendszer (továbbiakban: XR), amely jelentős lépés volt az okmányirodák és az ügyfelek internetes kapcsolatának megvalósulásához. A gyorsabb, korszerűbb kiszolgálás lehetőségének nyújtásával mind az ügyfél, mind a hatósági eljárás terhein könnyítve, egyszerűsíti az adminisztrációt. A Hivatal, mint szolgáltatásszervező felelős az alkalmazások működéséért, fejlesztéséért.

 

E-ügyintézés Az elektronikus ügyintézést segítő kiadványok   A GYIK rovatban olvasható kérdések és válaszok
1062 Budapest,
Andrássy út 55.


Ügyfélfogadási idő:
H.:-Cs.: 8.00-16.00
P.: 8.00- 13.30
e-ügyintézéssel
kapcsolatos
általános
tájékoztatás
06 (1) 273-4800
Személyiadat- és
Lakcímnyilvántartással
kapcsolatos tájékoztatás
1818 (magyar nyelvű menü, 2-es gomb)
Külföldről: +36 (1) 452-3622
Kapcsolat

Közigazgatási és Igazgatási Minisztérium

Belügyminisztérium

Elektronikuskormányzat-központ

www.itmentor.hu

www.euvonal.hu

eu2011