Ügyfélközpont

Letölthető dokumentumok


Egyéni vállalkozással kapcsolatos letölthető nyomtatványok

Az egyéni vállalkozóról és az egyéni cégről szóló 2009. évi CXV. törvény (Evectv.), valamint a kapcsolódó végrehajtási rendeletek - 2010. január 1-jei hatályba lépésüket követően -  a tevékenység megkezdésének bejelentése kivételével megszüntetik az okmányirodákban történő személyes ügyintézés lehetőségét. Az egyéni vállalkozói tevékenység megkezdésének bejelentése marad az az egyedüli ügytípus, amely mind személyesen az okmányirodában, mind pedig elektronikus úton intézhető lesz.

2010. január 1-jét követően a változás-bejelentési, a szünetelés, illetve megszüntetés bejelentési ügyek kizárólag elektronikus úton – erre szolgáló elektronikus nyomtatványok igénybevételével – az Ügyfélkapun keresztül kezdeményezhetőek.

Ezen időpontot követően a vállalkozói igazolvány kiváltása a tevékenység megkezdésének és folytatásának nem feltétele, az csak az ügyfél (egyéni vállalkozó) kérésére kerül kiállításra. A 2010. január 1-jét megelőzően kiadott vállalkozói igazolványok a bennük foglalt adatok megváltozásáig, illetve visszavonásukig továbbra is érvényesek maradnak.

A nyomtatvány letöltésének és kitöltésének folyamata a következő:

Kérjük első lépésként töltse le ÁNYK – t (Általános Nyomtatványkitöltőt Alkalmazás) az alábbi helyről:

Általános nyomtatványkitöltő alkalmazás

Következő lépésként válassza ki az egyéni vállalkozói tevékenységének székhelyéhez (tevékenység kezdés bejelentése esetén a választott székhelyéhez) kapcsolódó okmányirodát honlapunk okmányiroda-kereső menüpontjának segítségével.

Ezt követően válassza ki mely típusú nyomtatványt (tevékenység megkezdése illetve változás bejelentés) szeretne használni, majd töltse le a fentiekben kiválasztott okmányirodához kapcsolódó nyomtatványt.

Az alábbiakban találhatja a tevékenység megkezdésének bejelentéséhez, illetve a változás bejelentéséhez (értve ez alatt a tevékenység szüneteltetését és megszüntetését is) kapcsolódó nyomtatványokat okmányirodák szerinti bontásban.

Az egyéni vállalkozói tevékenység megkezdésének bejelentése(vállalkozás indítása)

Változás bejelentés - működő vállalkozás esetén(szüneteltetés, megszüntetés bejelentése is)

A kiválasztott nyomtatványt le kell mentenie a számítógépre, majd az ÁNYK program segítségével megnyitva kitölteni ( a kitöltési útmutató segítségével).

A kitöltött űrlapokat az Ügyfélkapuba (http://www.magyarorszag.hu/ugyfelkapu) történő bejelentkezést követően az Általános dokumentumfeltöltő alkalmazás oldalán töltheti fel

Részletes tájékoztató a nyomtatványok kitöltésének és beküldésének folyamatáról

A folyamathoz kapcsolódó kérdéseivel, észrevételeivel kérjük forduljon a Kormányzati Ügyféltájékoztató Központhoz a 189-es zöld számon, vagy a 189@ugyfelvonal.hu e-mail címen.

Hatósági bizonyítvány iránti kérelem és kitöltési útmutató egyéni vállalkozók részére

 

Ügyfélközpont      






English
Deutsche
Francaise

Keresés:


Bemutatkozás

Ügytájékoztatók

Szolgáltatásaink
E-ügyintézés
Online-időpontfoglalás

Tájékoztatók, szabályzat
Fogalmak
Gyakran Ismételt Kérdések

Kiadványok
Letölthető dokumentumok

Kapcsolat

Okmányirodak

Hírek, aktualitások

Statisztikák
Jogszabályok

Hasznos linkek

Impresszum
Látogatottság
Adatvédelmi jogok
Honlaptérkép

Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala

Idõpontfoglalás okmányirodába

www.magyarorszag.hu

Ügyfélkapu

APEH eAdóbevallás

e Kormányzati díj

Miniszterelnöki Hivatal

Igazságügyi és Rendészeti Minisztérium

Önkormányzati és Területfejlesztési Minisztérium

Szociális és Munkaügyi Minisztérium

Gazdasági és Közlekedési Minisztérium

Elektronikuskormányzat-központ

www.itmentor.hu