Amennyiben nem ügyfélkapun keresztül történt az időpontfoglalás, úgy azt telefonon az adott okmányiroda munkatársánál mondhatja le.
Az okmányirodák elérhetőségeiről információkat olvashat az „Okmányirodák”, ”Okmányiroda-kereső” menüpont alatt.
Ha regisztrált felhasználóként történt az időpontfoglalás, a Kormányzati Portálon, az ügyfélkapuján belépve, az alábbi lépések megtételével törölhető:
Az „Ügyintézés” menüpont alatt az „internetes okmányiroda” címre kattintva, az „Ügykezelés”szolgáltatás indításával, a rendszer megjeleníti az elindított vagy vázlatként elmentett ügyek listáját, valamint az időpontfoglalásokat.
Kiválasztva az adott ügyet, az „Ügy általános adatai”bejelölésével, az ”Ügy megtekintése” funkcióra majd az „Ügy törlése” gombra kattintva a rendszer megerősítést kér, hogy valóban törölni akarja -e az adott ügyet. A törlés jóváhagyásával a lefoglalt időpontja törlődik, melyet az „Ügykezelés” menüpontban ellenőrizhet. Az „Ügy általános adatai” menüpontban az „Ügy állapota” résznél a „Felhasználó által törölt időpontfoglalt ügy” bejegyzés szerepel. (Az ügyfélkapun történő belépéshez kattintson ide):