Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala

Ügyfélpont

Ügyfélpont program

A programról

A Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala (továbbiakban: KEK KH) Ügyfélpont-hálózat kialakítását tűzte ki célul, mely a tervek szerint személyes csatornaként áll az állampolgárok rendelkezésére az elektronikus közigazgatási ügyek intézésével és díjmentes internet szolgáltatás elérésével kapcsolatosan.

Az Ügyfélpont-hálózat nem új pontok kialakítását, hanem jelenleg is meglévő hálózatok, ügyfélszolgálatok szolgáltatásainak kibővítését jelenti, célja elsősorban az elektronikus közigazgatás elterjesztése, a közigazgatási ügyek intézésének megkönnyítése és kiemelten az ügyfélkapuhoz kapcsolódó szolgáltatások megismertetése.

Az Ügyfélpont-hálózat országos kiterjesztését megelőzi egy hat hónapos próbaidőszak, mely 2009. április 1-jén indult el. A Magyar Posta Zrt.-vel és az ELMŰ-ÉMÁSZ Társaságcsoporttal együttműködve a KEK KH hat (négy postai, két ELMŰ-ÉMÁSZ-os) irodahelyen teszteli a szolgáltatást.

A mintairodák működtetésével a próbaidőszak tapasztalatai felhasználásra kerülnek a létrejövő Ügyfélpont-hálózat országos kiterjesztése során. A próbaidőszakot követően a Hivatal a meglévő Ügyfélpont-hálózat szolgáltatásainak kibővítését, valamint 1000-1500 pont létrehozását tervezi országszerte.

Már működő Ügyfélpontok

Az Ügyfélpont próbaszolgáltatása jelenleg Jánosháza, Bácsbokod, Tarján és Mogyoród postahivatalaiban, valamint az ELMŰ-ÉMÁSZ miskolci és rákoskeresztúri ügyfélszolgálatán vehető igénybe.

A Helyi Ügyfélpontokon nyilvános internet terminálok kerültek kihelyezésre. A Magyar Posta és az ELMŰ-ÉMÁSZ Társaságcsoport irodáinak ügyfélterében elhelyezett terminálok célja, hogy a lakosság számára díjmentes hozzáférést biztosítsanak az e-közigazgatási felületekhez. Igény esetén mindebben tanácsadó munkatárs is közreműködik, aki felkészülten tájékoztat és segít az e-közigazgatással, vagy az internet böngészéssel kapcsolatos kérdésekben. Lehetőség nyílik továbbá az interneten történő közérdekű tartalmak önálló megismerésére. A nem kívánatos tartalmak elérésének szűrése, korlátozása megoldásra került.

Fontos szempont, hogy a kialakított Ügyfélpontokon azon állampolgárok számára is elérhetővé váljék a világháló és annak számtalan előnye, akik eddig nem ismerték, vagy korlátozva voltak annak hozzáférésében. Ezzel számukra is lehetőség nyílik, hogy megismerjék az Internetet, az elektronikus úton való tájékozódás lehetőségét, és a közigazgatási ügyek elektronikus ügyintézésének módját.

A mintairodák kerekesszékkel is akadálymentesen megközelíthetőek, a két postai ponton továbbá motoros, állítható magasságú terminál működik.
Az említett helyszíneken Ügyfélpont logó, plakát, a terminálok matricázott felülete és szórólapok tájékoztatják a látogatókat az új szolgáltatásról.

Eddigi tapasztalatok

Az eddigi tapasztalatok alapján a négy postai ponton – mivel kistelepüléseken működő Ügyfélpontokról van szó – újdonságot jelent a szolgáltatás, és egyre több érdeklődő veszi igénybe a terminált önállóan, vagy tanácsadói támogatással.

Az előzetes elvárásoknak megfelelően nagyarányú látogatottság azokon a kistelepüléseken fordul elő, ahol eddig nem ismerték az internet szolgáltatást, vagy nem volt lehetőségük az állampolgároknak annak elérésében.
Elmondható, hogy már vannak visszajáró, a szolgáltatást ismételten igénybe vevő állampolgárok is. A legforgalmasabb Ügyfélpont irodák Jánosháza és Bácsbokod, ahol a hat irodára eső összes forgalom 60%-a a látogatottság aránya.

Az eddigi tapasztaltok azt igazolták, hogy az Ügyfélpont koncepció leginkább kistelepüléseken lehet sikeres, ahol a szolgáltatás bevezetésével, ismertté tételével az állampolgárok „kézzelfogható” előnyökhöz juthatnak.

Melyek ezek az előnyök?

Ügyfélkapu szolgáltatások megismerése, okmányirodai időpontfoglalás, felkészülés a közigazgatási ügyek elintézésére, különböző közigazgatási intézményekbe való utazások elkerülése, eligazodás az internet világában és az ott megjelenő tartalmakban.

Egy szinttel feljebb






Keresés:

Nyitólap

English

Hivatalunkról
Közérdekű adatok
Üvegzseb
Közbeszerzések
Kiemelt projektek
Álláspályázatok

Gyakran ismételt kérdések
Fogalmak
Kiadványok
Jogszabályok
Sajtóközlemények
Linkek

Archívum
Adatvédelem
Impresszum
Látogatottság
Letöltési segédlet
Technikai ajánlások
Honlaptérkép

Ügyfélközpont
Jogügyletek Biztonsága
Egyéni vállalkozók nyilvántartása
Központi Szabálysértési Nyilvántartás
Lekérdezés
Karbantartó
Fórum

www.valasztas.hu
www.magyarorszag.hu
Ügyfélvonal
Ügyfélkapu
EU tájékoztató Szolgálat
Önkormányzati Minisztérium
Miniszterelnöki Hivatal
Igazságügyi és Rendészeti Minisztérium
Ügyfélpont
APEH eAdóbevallás
MEH Kisebbség- És Nemzetpolitikáért Felelős Szakállamtitkárság
Biometrikus útlevél
SMS Info
Időpontfoglalás Okmányirodákba WAP-on keresztül

Vissza a nyilvantarto.hu-ra