Az ügyfélközpontú közigazgatás, a szolgáltató állam kialakításának egyik legfontosabb eleme az elektronikus ügyintézés, és az ezt támogató rendszerek kiépítése. A felhasználói igény az ún. "egyablakos" ügykezelés megvalósításában fogalmazódott meg, mely szerint az állampolgár vagy a vállalkozás képviselője egyetlen helyen tudja elintézni az ügyét.
Az EU definiálta a 20 leginkább keresett közigazgatási szolgáltatást. Ezek közül akkor 5 szolgáltatás a Központi Adatfeldolgozó, Nyilvántartó és Választási Hivatal hatáskörébe tartozott (2007. január 1.-től Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala):
Magyarországon 2001-2004 között került kialakításra az Elektronikus Kormányzati Gerinchálózat, 2002-ben a Kormányzati Portál (https://magyarorszag.hu/), melynek tartalmát és szerkezetét többször, - a szolgáltatásoknak megfelelően - korszerűsítették, legutóbb 2010. márciusában. Megjelenésében, funkciójában és szerkezetileg is új Kormányzati Portál került kialakításra, melynek célja, hogy az oldal egyszerűbb, áttekinthetőbb formában biztosítsa az elektronikus ügyintézés lehetőségét.
A Központi Adatfeldolgozó, Nyilvántartó és Választási Hivatal 2002-ben indította el az Interneten keresztül történő közigazgatási ügyintézést támogató informatikai fejlesztéseket. Ennek kerete az Internetes Közigazgatási Szolgáltató Rendszer (továbbiakban: XR), amely jelentős lépés volt az okmányirodák és az ügyfelek internetes kapcsolatának megvalósulásához. A gyorsabb, korszerűbb kiszolgálás lehetőségének nyújtásával mind az ügyfél, mind a hatósági eljárás terhein könnyítve, egyszerűsíti az adminisztrációt. A Hivatal, mint szolgáltatásszervező felelős az alkalmazások működéséért, fejlesztéséért.