Az ügyfélkapu használatához szükséges regisztrációját kezdeményezheti:
- személyesen (az ügyfélkapu létesítésére feljogosított regisztrációs szerveknél) bármely okmányirodában vagy a személyi adat- és lakcímnyilvántartás központi szervénél (a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala által működtetett Központi Okmányirodában, valamint az Ügyfélközpontban) valamint, az állami adóhatóságnál.
- vagy a regisztrációs adatbázis adatkezelőjénél elektronikus űrlapon kezdeményezheti:
így a Kormányzati Portálon az Ügyfélkapu mezőben a „Regisztrálok” linkre kattintva "Kitöltöm az adatlapot az ideiglenes regisztrációhoz" menüpontot választva a regisztrációs adatlap kitöltésével és elektronikus továbbításával. Ebben az esetben ideiglenesen regisztrálttá válik, melynek véglegesítése miatt 30 napon belül be kell fáradnia valamelyik Ön által választott okmányirodába, vagy a személyi adat- és lakcímnyilvántartás központi szervéhez, vagy
- amennyiben Ön fokozott biztonságú vagy minősített elektronikus aláírással rendelkezik, kezdeményezheti regisztrációját a Kormányzati Portálon is anélkül, hogy személyesen meg kellene jelennie okmányirodában. Az ügyfélkapura vonatkozó részletes leírást itt találja.