Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala

Hatósági erkölcsi bizonyítvány és hatósági bizonyítvány



A hatósági erkölcsi bizonyítvány, hatósági bizonyítvány fogalma

A hatósági erkölcsi bizonyítvány

A hatósági erkölcsi bizonyítvány a bűntettesek nyilvántartásában valamint a hátrányos jogkövetkezmények alatt álló, büntetlen előéletű személyek nyilvántartásában kezelt adatok alapján az igazolás alanyának kérelmére kiállított közokirat, amely az erre a célra rendszeresített „hatósági erkölcsi bizonyítvány kiállítása iránti kérőlapon” kérelmezhető.

A közokirat a kérelmező bűnügyi nyilvántartásokban tárolt adatainak valamely eljárásban vagy jogviszony létesítéséhez, fenntartásához, valamint törvényben előírt feltételek igazolásához kerül kiállításra.

A hatósági bizonyítvány

A bűnügyi nyilvántartásokban tárolt adatok alapján kiállított igazolás, amelyet állampolgárságtól függetlenül az érintett természetes személy kérhet az erre a célra rendszeresített adattovábbítás iránti kérőlapon A bűnügyi nyilvántartó szerv a hatósági bizonyítványt a kérelemben megjelölt címzett részére, vagy az adattovábbítást kérelmező részére külföldi felhasználás céljából továbbítja. A kérelmező az adattovábbítási kérelemben kikötheti, hogy a bűnügyi nyilvántartó szerv az adatait a címzettnek csak meghatározott esetekben továbbítsa.

A hatósági erkölcsi bizonyítvány, valamint a hatósági bizonyítvány - ha törvény másképp nem rendelkezik - a kiállításától számított kilencven napig érvényes.

A hatósági erkölcsi bizonyítvány, valamint a hatósági bizonyítvány kiállítására a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala jogosult.

Tájékoztatási kérelem


A 2009. évi XLVII törvény 87. § (1) bekezdése értelmében a kérelmező jogosult a személyes adatok védelméről és a közérdekű adatok nyilvánosságáról szóló 1992. évi LXIII törvény 11. §-a alapján a nyilvántartott adatai kezelésére vonatkozóan tájékoztatást kérni. A papír alapú kérelmet a Bűnügyi Nyilvántartó Hatóság levelezési címére lehet benyújtani. A kérelem azonban ügyfélkapun keresztül elektronikus úton, az erre rendszeresített űrlapon is benyújtható. Az elektronikus kérelmezésre vonatkozó szabályokat „Az igénylés módja elektronikus kérelmezés esetén” menüpont tartalmazza. A kérelem, valamint az adatszolgáltatás ingyenes az ügyfelek részére, amennyiben a tájékoztatást kérő folyó évben azonos területre vonatkozó tájékoztatási kérelmet az adatkezelőhöz még nem nyújtott be.

 

Egy szinttel feljebb
Következő oldal






Keresés:

Nyitólap

English

Hivatalunkról
Közérdekű adatok
Üvegzseb
Közbeszerzések
Kiemelt projektek
Álláspályázatok

Gyakran ismételt kérdések
Fogalmak
Kiadványok
Jogszabályok
Sajtóközlemények
Linkek

Archívum
Adatvédelem
Impresszum
Látogatottság
Letöltési segédlet
Technikai ajánlások
Honlaptérkép

Ügyfélközpont
Jogügyletek Biztonsága
Egyéni vállalkozók nyilvántartása
Központi Szabálysértési Nyilvántartás
Lekérdezés
Karbantartó
Fórum

www.valasztas.hu
www.magyarorszag.hu
Ügyfélvonal
Ügyfélkapu
EU tájékoztató Szolgálat
Önkormányzati Minisztérium
Miniszterelnöki Hivatal
Igazságügyi és Rendészeti Minisztérium
Ügyfélpont
APEH eAdóbevallás
MEH Kisebbség- És Nemzetpolitikáért Felelős Szakállamtitkárság
Biometrikus útlevél
SMS Info
Időpontfoglalás Okmányirodákba WAP-on keresztül

Vissza a nyilvantarto.hu-ra