Az egyéni vállalkozó jogosult-e tájékoztatást kérni saját adatairól? (Hatósági bizonyítvány)
Igen, az erről szóló hatósági bizonyítványt hivatalunk adja ki.
A "Hatósági bizonyítvány iránti kérelmet" a számítógépre való letöltés és a pontos kitöltés után a "Kitöltési útmutató hatósági bizonyítvány iránti kérelemhez" dokumentumba feltüntetett címre kell megküldeni. Személyes ügyintézésre nincs mód.
A hatósági bizonyítvány kiállítása 2 000 forint illeték alá esik, melyet illetékbélyeggel kell leróni. Ha egy beadványban több hatósági bizonyítványt kérnek, az első példány után 2 000 forint, minden további, az első példánnyal azonos tartalmú hatósági bizonyítvány után 600 forint illetéket kell fizetni. Például amennyiben Ön 3 hatósági bizonyítvány kiadását kérte úgy a fizetendő illeték 2 000 forint + 2 x 600 forint, azaz összesen 3 200 forint lesz.
Lehetőség van költségmentességi kérelem benyújtására, melyet hivatalunk elnökéhez kell címezni, és az Okmányfelügyeleti és Ellenőrzési Főosztály 1095 Budapest, Vaskapu u. 30/b. alatti címére kell megküldeni.
Tárgyuknál fogva illetékmentesek pl.: a foglalkoztatáspolitika körébe tartozó juttatások (munkanélküli segély, járadék, átképzési támogatás stb.) igénybevételével, a nyugdíjazással kapcsolatos eljárások és az eljáráshoz szükséges iratok.
Amennyiben jogszabály másként nem rendelkezik, a hatósági bizonyítványt a kérelem előterjesztésétől számított tíz napon belül kell kiadni. Az elkészült hatósági bizonyítványt postai úton továbbítjuk a kérelmező által megadott címre. (A postázási cím megadása csak abban az esetben szükséges, amennyiben a kérelmező nem a kérelem nyomtatványon megjelölt székhelyének címére kéri a hatósági bizonyítvány(ok) kézbesítését.)