Hogyan kell elektronikusan időpontot foglalnia?
Amennyiben Ön hiánytalanul és formailag is megfelelően kitöltötte az ügyindításhoz szükséges adatlapot, az ügyindítás gombot választva az XR a képernyőjén megjelenített üzenettel, valamint e-mailben is tájékoztatja a sikeres ügyindításról, és egyúttal lehetőséget kínál az időpontfoglalásra.
Megtervezve az ügyintézést, a foglalást megteheti azonnal vagy később is. Amennyiben egy elindított ügyhöz utólag szeretne időpontot foglalni, válassza ki az „Ügyintézés” menüpont alatt az „internetes okmányiroda” címre kattintva, az „Ügykezelés” szolgáltatást.
A rendszerből listázásra kerül az Ön által kezdeményezett összes ügy. Válassza ki azt, amelyhez időpontot akar foglalni, majd a lista alján válassza ki az „Ügy megtekintése” gombot. Megjelenik az ügy adatait tartalmazó adatlap. Az adatlap alján válassza ki az „Időpontfoglalás” gombot.
Látni fogja az ügyhöz kapcsolódó okmányiroda adott szakterületének naptári adatait, az idősávok 2 órás bontásában. Ezen belül az első szabad időpontot fogja a rendszer kijelölni. A megjelenített táblázatban halványan jelöltek azok az időszakok, melyek lefoglalása megtörtént. A naptárban kiválaszthatja a szabad időszakok közül azt, mely Önnek megfelel ezen belül. A rendszer visszaigazolást küld a 2 órás idősávon belül megadott pontos időpontról, továbbá az ügyintéséhez szükséges iratokról, fizetendő illetékekről az e-mail címére. Ebben az időpontban várják Önt az okmányirodában.