Nyitólap
A Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatalának régi honlapja az új portál 2011. augusztus 20-i indulásától csak archívumként szolgál, tartalma nem frissül.

Ugrás az új honlapra!
2011.08.19.
Keresés:
Vakbarát, kontrasztos változat látássérülteknek    A A A    English

Hivatalunkról
Közérdekű adatok
Üvegzseb
Közbeszerzések
Kiemelt projektek
Álláspályázatok
GYIK
Fogalmak
Kiadványok
Jogszabályok
Sajtóközlemények
Linkek



Ügyfélpont

Ügyfélpont program

A programról

A Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala (továbbiakban: KEK KH) Ügyfélpont-hálózat kialakítását tűzte ki célul, mely a tervek szerint személyes csatornaként áll az állampolgárok rendelkezésére az elektronikus közigazgatási ügyek intézésével és díjmentes internet szolgáltatás elérésével kapcsolatosan.

Az Ügyfélpont-hálózat nem új pontok kialakítását, hanem jelenleg is meglévő hálózatok, ügyfélszolgálatok szolgáltatásainak kibővítését jelenti, célja elsősorban az elektronikus közigazgatás elterjesztése, a közigazgatási ügyek intézésének megkönnyítése és kiemelten az ügyfélkapuhoz kapcsolódó szolgáltatások megismertetése.

Az Ügyfélpont-hálózat országos kiterjesztését megelőzi egy hat hónapos próbaidőszak, mely 2009. április 1-jén indult el. A Magyar Posta Zrt.-vel és az ELMŰ-ÉMÁSZ Társaságcsoporttal együttműködve a KEK KH hat (négy postai, két ELMŰ-ÉMÁSZ-os) irodahelyen teszteli a szolgáltatást.

A mintairodák működtetésével a próbaidőszak tapasztalatai felhasználásra kerülnek a létrejövő Ügyfélpont-hálózat országos kiterjesztése során. A próbaidőszakot követően a Hivatal a meglévő Ügyfélpont-hálózat szolgáltatásainak kibővítését, valamint 1000-1500 pont létrehozását tervezi országszerte.

Már működő Ügyfélpontok

Az Ügyfélpont próbaszolgáltatása jelenleg Jánosháza, Bácsbokod, Tarján és Mogyoród postahivatalaiban, valamint az ELMŰ-ÉMÁSZ miskolci és rákoskeresztúri ügyfélszolgálatán vehető igénybe.

A Helyi Ügyfélpontokon nyilvános internet terminálok kerültek kihelyezésre. A Magyar Posta és az ELMŰ-ÉMÁSZ Társaságcsoport irodáinak ügyfélterében elhelyezett terminálok célja, hogy a lakosság számára díjmentes hozzáférést biztosítsanak az e-közigazgatási felületekhez. Igény esetén mindebben tanácsadó munkatárs is közreműködik, aki felkészülten tájékoztat és segít az e-közigazgatással, vagy az internet böngészéssel kapcsolatos kérdésekben. Lehetőség nyílik továbbá az interneten történő közérdekű tartalmak önálló megismerésére. A nem kívánatos tartalmak elérésének szűrése, korlátozása megoldásra került.

Fontos szempont, hogy a kialakított Ügyfélpontokon azon állampolgárok számára is elérhetővé váljék a világháló és annak számtalan előnye, akik eddig nem ismerték, vagy korlátozva voltak annak hozzáférésében. Ezzel számukra is lehetőség nyílik, hogy megismerjék az Internetet, az elektronikus úton való tájékozódás lehetőségét, és a közigazgatási ügyek elektronikus ügyintézésének módját.

A mintairodák kerekesszékkel is akadálymentesen megközelíthetőek, a két postai ponton továbbá motoros, állítható magasságú terminál működik.
Az említett helyszíneken Ügyfélpont logó, plakát, a terminálok matricázott felülete és szórólapok tájékoztatják a látogatókat az új szolgáltatásról.

Eddigi tapasztalatok

Az eddigi tapasztalatok alapján a négy postai ponton – mivel kistelepüléseken működő Ügyfélpontokról van szó – újdonságot jelent a szolgáltatás, és egyre több érdeklődő veszi igénybe a terminált önállóan, vagy tanácsadói támogatással.

Az előzetes elvárásoknak megfelelően nagyarányú látogatottság azokon a kistelepüléseken fordul elő, ahol eddig nem ismerték az internet szolgáltatást, vagy nem volt lehetőségük az állampolgároknak annak elérésében.
Elmondható, hogy már vannak visszajáró, a szolgáltatást ismételten igénybe vevő állampolgárok is. A legforgalmasabb Ügyfélpont irodák Jánosháza és Bácsbokod, ahol a hat irodára eső összes forgalom 60%-a a látogatottság aránya.

Az eddigi tapasztaltok azt igazolták, hogy az Ügyfélpont koncepció leginkább kistelepüléseken lehet sikeres, ahol a szolgáltatás bevezetésével, ismertté tételével az állampolgárok „kézzelfogható” előnyökhöz juthatnak.

Melyek ezek az előnyök?

Ügyfélkapu szolgáltatások megismerése, okmányirodai időpontfoglalás, felkészülés a közigazgatási ügyek elintézésére, különböző közigazgatási intézményekbe való utazások elkerülése, eligazodás az internet világában és az ott megjelenő tartalmakban.

Egy szinttel feljebb
ÜGYFÉLSZOLGÁLATOK
Központi Okmányiroda
Telefon: 1818
Külföldről: +36 (1) 452-3622
E-közszolgáltatások
Ügyfélközpontja

Telefon: +36 (1) 273-4800
Erkölcsi bizonyítvány
kiadás

Telefon: 1818
Külföldről: +36 (1) 452-3622
Közúti közlekedési
nyilvántartás

Telefon: +36 (1) 299-7206
Személyiadat- és
lakcímnyilvántartás

Telefon: 1818
Külföldről: +36 (1) 452-3622

Közigazgatási Frekvenciagazdálkodási Hatóság

Ügyfélközpont

Jogügyletek Biztonsága

Egyéni vállalkozók nyilvántartása

Központi Szabálysértési Nyilvántartó

Ügyfélvonal
Lépésről Lépésre