|
Hivatalunkról
A Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala (a továbbiakban: KEK KH) a jelenlegi formájában 2007. január 1-jén jött létre a Központi Adatfeldolgozó, Nyilvántartó és Választási Hivatal, a Kormányzati Frekvenciagazdálkodási Hivatal és a Távközlési Szolgálat jogutódjaként. A KEK KH önálló jogi személyiséggel rendelkező, országos hatáskörű szervezet, feladat- és hatáskörébe tartozó közigazgatási ügyekben hatósági jogkörrel felruházott, önállóan gazdálkodó, az előirányzatok felett teljes jogkörrel rendelkező költségvetési szerv.
Tovább…
A KEK KH az elmúlt évtizedben a legjelentősebb országos alapnyilvántartások (személyiadat- és lakcímnyilvántartás, közúti közlekedési nyilvántartás, úti okmány nyilvántartás, bűnügyi nyilvántartás, stb.) adatkezelőjeként a hazai közigazgatási intézményrendszer nélkülözhetetlen szervezetévé vált. A KEK KH adatkezelésében lévő nyilvántartások korszerű informatikai rendszereken futnak, azok jelentős közszolgáltatások alapját képezik. A KEK KH a nyilvántartásokból nagy tömegű adatszolgáltatást teljesít elektronikus formában a közigazgatási szervek, az önkormányzati szféra az üzleti szereplők és a magánszektor arra feljogosított tagjai részére. Az általa vezetett okmánytárak közhiteles dokumentumainak jelentős szerepe van a jogállami működés biztosítása szempontjából. Ezen túlmenően a KEK KH gondoskodik több kiemelt jelentőségű biztonsági okmány kibocsátásáról (személyazonosító igazolvány, vezetői engedély, forgalmi engedély, útlevél, gépjármű törzskönyv, Magyar igazolvány, stb.).
A KEK KH feladatai ellátásához kiterjedt és modern infokommunikációs infrastruktúrával rendelkezik. A jogszabályi előírások végrehajtása érdekében az elmúlt években korszerű, magas szolgáltató képességű elektronikus nyilvántartásokat hozott létre (pl. Központi Szabálysértési Nyilvántartás), és folyamatosan, magas rendelkezésre állással üzemeltet a közigazgatás szempontjából kiemelt jelentőségű, országos lefedettséget biztosító informatikai infrastruktúrákat (pl. okmányirodai hálózat, Anyakönyvi Szolgáltató Alrendszer). Ezen túlmenően a KEK KH a folyamatosan változó jogszabályi környezet előírásainak megfelelően fejleszti az ellátási körébe tartozó szervezetek integrált számítógépes kommunikációs hálózatát, továbbá annak központi erőforrásait.
Ezen feladatok ellátására jól képzett informatikai/infokommunikációs és igazgatási/hatósági humán erőforrás kapacitással rendelkezik; nagy gyakorlata van kiemelt jelentőségű projektek megvalósításában (választások informatikai lebonyolítása, biztonsági okmányok bevezetése, Schengeni Információs Rendszer nemzeti központi alkalmazásának üzemeltetése, stb.).
A szolgáltató állam megvalósítása és a közigazgatás reformja keretében a KEK KH számos, a társadalom széles rétegeit érintő, ügyfélbarát közigazgatási eljárást és szolgáltatást valósított meg (a teljesség igénye nélkül: Internetes Közigazgatási Szolgáltató Rendszer /XR/, Jogügyletek biztonságát erősítő adatszolgáltatási keretrendszer /JÜB/, hatósági erkölcsi bizonyítvány elektronikus kérelmezése, ügyfélkapuval rendelkező állampolgárok részére elektronikus értesítés okmányok lejárati idejéről /proaktív szolgáltatás/).
A KEK KH feladatai az elmúlt évek során folyamatosan és dinamikusan bővültek. A többlet-feladatok alaptevékenységbe integrálását a KEK KH kiemelt feladatként kezelte. Ez egyben alapvetően megváltoztatta a korábbi hivatali struktúrát és működési folyamatokat. Új elvárások fogalmazódtak meg, amely szemléletváltást követelt meg. Előtérbe került a szolgáltató állam koncepciójához igazodva az ügyfélközpontúság és a szolgáltatói szemlélet erősítése, a gyors és hiteles tájékoztatás. Az új súlyponti feladatok és célok a struktúra módosítását is magukkal vonták.
A KEK KH stratégiai céljai
A KEK KH legfontosabb feladata az alapnyilvántartások vezetésén túl a közigazgatás korszerűsítésében való részvétel, ügyfélbarát közigazgatási eljárások kidolgozása, valamint az elektronikus közszolgáltatások továbbfejlesztése. A KEK KH kiemelt hangsúlyt fektet az ügyfélközpontúság erősítésére, valamint a jogszabályoknak megfelelő, magas színvonalú ügyintézésre és az ehhez kapcsolódó korrekt és pontos adatkezelésre. A KEK KH az e-közigazgatás továbbfejlesztésében érintett intézményekkel és szervezetekkel együttműködve tevékenykedik.
A KEK KH az alábbi stratégiai célok mentén és rendező elvek alapján látja el feladatait:
- A KEK KH innovációs tevékenységének középpontjában az ügyfélorientált, integrált szolgáltatási kultúrán alapuló modernizáció áll. Az elektronikusan nyújtott közszolgáltatásokhoz kapcsolódóan cél az elérhetőség fokozása, a határon átnyúló szolgáltatások kialakítása.
- A KEK KH elektronikus, központi, közhiteles alapnyilvántartásai a Központi Elektronikus Szolgáltató Rendszeren keresztül elérhetővé válnak a közigazgatás valamennyi szereplője számára. A kapcsolódó intézmények elektronikusan azonosított ügyintézői automatizált, szabványosított módon kérdeznek le adatot a hivatali rendszerekből, így azok szerves részévé válnak az e-ügyfélszolgálat tudás- és adatbázisainak.
- A KEK KH proaktív és hatékony támogatásával elősegíti, hogy az okmányirodák és egyéb érintett szervezetek harmonizált, egyenszilárd módon biztosíthassák az egységesen kialakított funkciók használatát.
- A KEK KH szolgáltatásai tekintetében általános gyakorlat az ügyfelek elégedettségének mérése, a visszajelzések eredményei és tapasztalatai beépülnek a meglévő folyamatokba.
- A KEK KH széles körű nemzetközi kapcsolatrendszerét aktívan használja az e-közszolgáltatások legújabb fejlődési irányainak megismerésére és a tapasztalatok kicserélésére, valamint a nemzetközi adatszolgáltatási együttműködések fejlesztésére.
A KEK KH feladatai
- nemzeti adatvagyon kezelése, adatfeldolgozás, a nyilvántartások - többek között a bűnügyi, a közúti közlekedési, a személyiadat- és lakcímnyilvántartás valamint az úti okmányok nyilvántartás vezetése;
- a nyilvántartásokból történő adatszolgáltatás szervezetek, intézmények, cégek, és magánszemélyek számára;
- okmányelőállítás (személyazonosító igazolvány, lakcímigazolvány, vezetői engedély, útlevél, magyar igazolvány, forgalmi engedély, gépjármű törzskönyv, erkölcsi bizonyítvány);
- országos informatikai és távközlési hálózatok üzemeltetése, és e rendszereken keresztül szolgáltatások biztosítása többek között az okmányirodák, rendészeti szervek, anyakönyvi hivatalok és más intézmények számára;
- választások és népszavazások lebonyolításának informatikai támogatása;
- az elektronikus közigazgatási ügyintézés és a kapcsolódó szolgáltatások lehetőségének megteremtése;
- Schengeni Információs Rendszer nemzeti hivatala feladatainak ellátása.
A KEK KH elérhetősége
A KEK KH vezetése
A KEK KH Szervezeti és Működési Szabályzata
A KEK KH szervezeti ábrája
|
|
| ÜGYFÉLSZOLGÁLATOK |
|
Központi Okmányiroda
Telefon: 1818
Külföldről: +36 (1) 452-3622
|
E-közszolgáltatások
Ügyfélközpontja
Telefon: +36 (1) 273-4800
|
Erkölcsi bizonyítvány
kiadás
Telefon: 1818
Külföldről: +36 (1) 452-3622
|
Közúti közlekedési
nyilvántartás
Telefon: +36 (1) 299-7206
|
Személyiadat- és lakcímnyilvántartás
Telefon: 1818
Külföldről: +36 (1) 452-3622
|
|
|