A parkolási igazolvány nyilvántartás a közúti közlekedési nyilvántartás résznyilvántartása, melyet a KEK KH szervezeti egysége (továbbiakban: nyilvántartó) vezet.
A KEK KH
- szakmai ellenőrzést gyakorol a parkolási igazolványok kiadásával kapcsolatos feladatok ellátása felett;
- kezeli a nyilvántartás adatállományát és biztosítja a nyilvántartásban kezelt adatok helyességét, a feltárt adathibák megszüntetése érdekében - az érintett szerv útján vagy saját hatáskörben - intézkedik a nyilvántartás adatainak javítására;
- a nyilvántartásból a törvényben meghatározott feltételek fennállása esetében egyedi és csoportos adatszolgáltatást teljesít.
A parkolási igazolvány nyilvántartás adattartalma:
- a jogosult személyazonosító és lakcím adata;
- a jogosult fényképe (arcképmása;
- a jogosult aláírása
- a jogosult törvényes képviselőjének személyazonosító és lakcím adata
- a jogosult írásképtelensége esetén törvényes képviselője aláírása
- a kiállító hatóság megnevezése
- a parkolási igazolvány sorszáma
- az érvényesség időtartama
- a kiállítás dátuma
- egyéb, jogszabályban megjelölt adatok;
- a parkolási igazolvány kiadásának megtagadására, visszavonására, érvénytelenségére, megsemmisítésére, kiadásának korlátozására vonatkozó adatok.
Az adatok nyilvántartási ideje:
A nyilvántartó az adatokat a parkolási igazolványra való jogosultság megszűnésétől számított öt évig kezeli.
Az adatigénylésre jogosultak köre, az adatigénylés feltételei:
A parkolási igazolvány nyilvántartásból történő adatigénylésre jogosultak körét és az adatigénylés feltételeit – az adatvédelmi törvényben foglaltak alapján – a közúti közlekedési nyilvántartásról szóló 1999. évi LXXXIV. törvény 16-24.§-a határozza meg.
A parkolási igazolvány jogosultja évente egy alkalommal ingyenesen kérhet tájékoztatást a nyilvántartótól a parkolási igazolvány nyilvántartásban kezelt adatairól, az adatkezelés céljáról és jogalapjáról, továbbá arról, hogy kik és milyen célból kapják vagy kapták meg az adatokat