Nyitólap
A Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatalának régi honlapja az új portál 2011. augusztus 20-i indulásától csak archívumként szolgál, tartalma nem frissül.

Ugrás az új honlapra!
2011.08.19.
Keresés:
Vakbarát, kontrasztos változat látássérülteknek    A A A    English

Hivatalunkról
Közérdekű adatok
Üvegzseb
Közbeszerzések
Kiemelt projektek
Álláspályázatok
GYIK
Fogalmak
Kiadványok
Jogszabályok
Sajtóközlemények
Linkek



Személyazonosító igazolvány

A személyazonosító igazolvány leadása

A talált személyazonosító igazolványt le kell adni

  • a találás helye szerint illetékes jegyzőnek,
  • a találás helye szerint illetékes körzetközponti jegyzőnek.

A körzetközponti jegyző visszaadja a talált személyazonosító igazolványt, ha az a személyazonosító igazolvány kiadásáról szóló kormányrendeletben foglaltak szerint nem tekinthető érvénytelennek, és a polgár, a bevándorolt, a letelepedett vagy menekült jogállású személy új állandó személyazonosító igazolványt még nem kapott.

A talált személyazonosító igazolványt a körzetközponti jegyző postai úton küldi meg az arra jogosultnak. Ha a polgár a személyazonosító igazolványt postai úton, illetőleg felhívásra személyesen sem veszi át, a körzetközponti jegyző az igazolványt a találástól számított egy év eltelte után megsemmisíti, és gondoskodik e ténynek a személyazonosító igazolvány nyilvántartásban való feltüntetéséről.

Le kell adni az állandó személyazonosító igazolványt a körzetközponti jegyzőnek, ha a jogosult új állandó személyazonosító igazolvány iránti kérelmet nyújtott be. Az, aki rendelkezik személyazonosításra alkalmas egyéb hatósági igazolvánnyal, állandó személyazonosító igazolványát a körzetközponti jegyzőnek leadhatja.

A jogosultság megszűnésétől számított 8 napon belül le kell adni az állandó személyazonosító igazolványt a lakóhely szerint illetékes körzetközponti jegyzőnek vagy - külföldi tartózkodás esetén - a külképviseletnek, ha az arra való jogosultság megszűnt. Ha a menekült menekültkénti elismerését, illetőleg a bevándorolt, a letelepedett jogállású személy tartózkodásra jogosító engedélyét visszavonták, és más jogcímen nem szerzett jogosultságot az állandó személyazonosító igazolvány kiadására, személyazonosító igazolványát a lakóhelye szerint illetékes idegenrendészeti szervnél adja le, amely azt a lakóhely szerint illetékes körzetközponti jegyzőnek küldi meg.

Le kell adni az ideiglenes személyazonosító igazolványt az igazolványt kiadó körzetközponti jegyzőnek, ha érvényességi ideje lejárt, illetőleg a jogosult állandó személyazonosító igazolványt kapott.

A körzetközponti jegyző a leadott személyazonosító igazolványt a leadástól számított 30 napon belül megsemmisíti, és gondoskodik e ténynek a személyazonosító igazolvány nyilvántartásban való feltüntetéséről.

Az átlyukasztással (és könyv formátumú okmány esetén az adatoldalakon elhelyezett „érvénytelen” bélyegzőnyomattal) érvénytelenített állandó személyazonosító igazolványt- ilyen irányú kérelem esetén - a polgár részére vissza kell adni. Az elhalt állandó személyazonosító igazolványát a hozzátartozó ilyen irányú kérelme esetén - érvénytelenítve - vissza kell adni.

Nem adható vissza az érvénytelenített állandó személyazonosító igazolvány, ha az hamis vagy meghamisították.

Egy szinttel feljebb
Előző oldal
Következő oldal
ÜGYFÉLSZOLGÁLATOK
Központi Okmányiroda
Telefon: 1818
Külföldről: +36 (1) 452-3622
E-közszolgáltatások
Ügyfélközpontja

Telefon: +36 (1) 273-4800
Erkölcsi bizonyítvány
kiadás

Telefon: 1818
Külföldről: +36 (1) 452-3622
Közúti közlekedési
nyilvántartás

Telefon: +36 (1) 299-7206
Személyiadat- és
lakcímnyilvántartás

Telefon: 1818
Külföldről: +36 (1) 452-3622

Közigazgatási Frekvenciagazdálkodási Hatóság

Ügyfélközpont

Jogügyletek Biztonsága

Egyéni vállalkozók nyilvántartása

Központi Szabálysértési Nyilvántartó

Ügyfélvonal
Lépésről Lépésre