Nyitólap www.nyilvantarto.hu
Az Ügyfélközpont honlapja a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala új portáljának 2011. augusztus 20-i indulásától csak archívumként szolgál, tartalma nem frissül.

Ugrás az új honlapra!
2011. augusztus 19. péntek English Deutsche Francaise
Vakbarát
Keresés:
A Hivatalban működő
Ügyfélszolgálatok


E-közszolgáltatások
Ügyfélközpontja

06 (1) 273-4800
Erkölcsi bizonyítvány
kiadás

1818 (a magyar nyelvű menü
3-as gomb)
Külföldről: +36 (1) 452-3622
Közúti közlekedési
nyilvántartás

06 (1) 219-4611
Központi Okmányiroda
1818 (a magyar nyelvű menü
2-es gomb)
Külföldről: +36 (1) 452-3622
Személyiadat- és
lakcímnyilvántartás

1818 (magyar nyelvű menü
2-es gomb)
Külföldről: +36 (1) 452-3622
Ügytájékoztatók

Szolgáltatásaink
E-ügyintézés
Online-időpontfoglalás

Tájékoztatók, szabályzat
Fogalmak
Gyakran Ismételt Kérdések

Kiadványok
Elégedettség mérés
Letölthető dokumentumok
Okmányirodák

Hírek, aktualitások

Statisztikák
Jogszabályok

Hasznos linkek

Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala

Idõpontfoglalás okmányirodába

www.magyarorszag.hu

Ügyfélkapu

APEH eAdóbevallás

e Kormányzati díj

Nyomtatás

Tájékoztató az Ügyfélközpont működéséről és a szolgáltatások igénybevételéről


10. Adatvédelmi tájékoztató, személyiségi jogok védelme

    a, Az adatvédelemre vonatkozó rendelkezések

    Személyes adat: Személyes adatnak minősül bármely meghatározott természetes személlyel (továbbiakban: érintett) kapcsolatba hozható adat, az adatból levonható, az érintettre vonatkozó következtetés. A személyes adat mindaddig megőrzi e minőségét, amíg kapcsolata az érintettel helyreállítható.

    Adatkezelő: Az adatok kezelője az Ügyfélközpont üzemeltetője, a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala.

    Adatkezelés célja: Az adatkezelés célja az ügyfél/felhasználó Ügyfélkapu létesítéséhez és használatához kapcsolódó azonosítása.

    Az adatkezelés kizárólag a fent említett célból, a cél megvalósulásához szükséges mértékben és ideig, kizárólag azzal a személyes adattal történik, amely az adatkezelés céljának megvalósulásához elengedhetetlenül szükséges és a cél elérésére egyébként alkalmas.

    Kezelt személyes adatok: Az Ügyfélkapu létesítése során az alábbi adatok kerülnek a Központi Rendszerben rögzítésre:

    • név,
    • születési hely,
    • születési idő,
    • anyja neve,
    • e-mail cím,
    • az Ügyfélkapu felhasználó általi első bejelentkezést követően a felhasználó által képzett egyedi azonosítóhoz tartozó felhasználói név,
    • elektronikus aláírás

    Az Ügyfélközpont köztisztviselői a hatósági eljárás során jogosultak ellenőrizni az Ügyfélkapu által nyújtott lehetőségeket igénybe vevő ügyfél személyazonosságát, az általa megadott személyes adatok helyességét.

    A személyes adatokat az Ügyfélközpont nem hozza nyilvánosságra.

    Az adatkezelés jogalapja: A fentiekben említett adatkezelés a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló 2004. évi CXL. törvény (továbbiakban: Ket.) rendelkezésein alapul. Az elektronikus dokumentumba foglalt adatok, valamint az Ügyfélkapu rendszer által naplózott adatok szolgáltatása önkéntes, az adatkezeléshez az ügyfél/felhasználó az Ügyfélkapu igénybevételével járul hozzá.

    Az adatkezelés időtartama: Az Ügyfélkapu megszüntetését követően az ügyfél/felhasználó adatai a központi rendszerből automatikusan és haladéktalanul törlésre kerülnek.

    Az ügyfelek/felhasználók jogainak gyakorlása: Az ügyfél/felhasználó jogosult tájékoztatást kérni a rá vonatkozó adatkezelésről. Az Ügyfélközpont köztisztviselői az ügyfél/felhasználó kérésére tájékoztatást adnak az érintett kezelt adatairól, az adatkezelés céljáról, jogalapjáról, időtartamáról, továbbá arról, hogy mely szerveknek és milyen célból kerülnek az adatok továbbításra. Jelen tájékoztatás kérése ingyenes.

    Az ügyfél/felhasználó bármikor jogosult a helytelenül rögzített adatainak helyesbítését kérni. Az ügyfél/felhasználó jogosult kérni adatai törlését, ebben az esetben azonban Ügyfélkapuja is törlésre kerül.

    Egyéb szabályok:

    Az adatok feldolgozása elsősorban informatikai eszközökkel történik, automatizált módon, a rendszert üzemeltető beavatkozási lehetőségének korlátozásával vagy kizárásával.

    Az Ügyfélközpont az adatkezelési tevékenysége során a polgárok személyi adatainak és lakcímének nyilvántartásáról szóló 1992. évi LXVI. törvény (továbbiakban: Avtv.) rendelkezéseinek és az adatvédelmi joggyakorlatnak megfelelően jár el, a hatályos jogszabályok előírásait, illetve az adatvédelemhez kapcsolódó fontosabb nemzetközi ajánlásokat is figyelembe veszi.

     

    b, A képmásfelvétel védelmére vonatkozó rendelkezések:

    Az Ügyfélközpont területe kamerával megfigyelt terület, erre vonatkozó tájékoztató az ügyféltérben található.

    Képmásfelvétel: Képmásfelvétel készítését jelenti minden olyan technikai, informatikai eszközzel történő képi rögzítés, amely alkalmas arra, hogy valamely természetes személy személyazonossága egyértelműen felismerhetővé válik. A felvétel a hatályos jogszabályok figyelembevételével, a Közigazgatási és Közszolgáltatások Központi Hivatala hivatalvezetőjének megbízásából az Ügyfélközpont személy- és vagyonvédelmi, valamint munka- és balesetvédelmi érdekeinek biztosítása érdekében készül.

    A felvétel készítésének jogalapja: A Polgári Törvénykönyv személyhez fűződő jogokra vonatkozó rendelkezéseinek értelmében a képmásfelvétel készítése az érintett személy (Ld.: az Ügyfélközpont ügyfelei/felhasználói) hozzájárulásához kötött. Tájékoztatjuk tisztelt ügyfeleinket/felhasználóinkat, hogy a hozzájárulásuk az Ügyfélközpont területére történő belépéssel megadottnak tekintendő.

    A felvétel tárolásának időtartama: A készített felvételek mindaddig nem kerülnek törlésre, amíg az azokon rögzített események ellenőrzésének folyamata le nem zárul és így a felvétel készítésének célja meg nem valósul. Az ellenőrzés lefolytatására ésszerű határidőn belül kerül sor.

    Egyéb szabályok: A Polgári Törvénykönyv személyhez fűződő jogokra vonatkozó rendelkezéseinek értelmében a már elkészített felvételek mindennemű felhasználása az érintett külön hozzájárulásához kötött. A készített felvételeket az Ügyfélközpont nem hozza nyilvánosságra kivéve, ha a felvétel készítésének célja ezt szükségessé teszi (a felvételen rögzített bűncselekmény, baleset).

    Amennyiben ügyfelünk/felhasználónk azt tapasztalja, hogy a személyes adatainak védelme érdekében a szükséges távolságot bármely más az Ügyfélközpont területén tartózkodó ügyfél/felhasználó nem tartja be, úgy szíveskedjen bármely köztisztviselő, illetve a biztonságért felelős személy figyelmét erre felhívni, annak érdekében, hogy a szükséges intézkedéseket megtehessék.  

 

Tájékoztató az Ügyfélközpont mûködésérõl és a szolgáltatások igénybevételérõl 9. Eljárás ügyfél panasz esetén   11. Záró rendelkezések
1062 Budapest,
Andrássy út 55.


Ügyfélfogadási idő:
H.:-Cs.: 8.00-16.00
P.: 8.00- 13.30
e-ügyintézéssel
kapcsolatos
általános
tájékoztatás
06 (1) 273-4800
Személyiadat- és
Lakcímnyilvántartással
kapcsolatos tájékoztatás
1818 (magyar nyelvű menü, 2-es gomb)
Külföldről: +36 (1) 452-3622
Kapcsolat

Közigazgatási és Igazgatási Minisztérium

Belügyminisztérium

Elektronikuskormányzat-központ

www.itmentor.hu

www.euvonal.hu

eu2011