Ügyfélközpont

Tájékoztató az Ügyfélközpont működéséről és a szolgáltatások igénybevételéről


A Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatal helye a közigazgatásban

 

A Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala létrehozásáról, feladatairól és hatásköréről szóló 276/2006.(XII.23.) Korm. rendelet alapján 2007. január 1-jétől új szervezet került kialakításra, a Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala (továbbiakban KEKKH), melynek irányítását és felügyeletét a Miniszterelnöki Hivatalt vezető miniszter, mint a közigazgatási informatikáért felelős miniszter látja el. A KEKKH önállóan gazdálkodó, az előirányzatok felett teljes jogkörrel rendelkező költségvetési szerv, melynek vezetését elnök látja el.

A KEKKH szervezeti egységeinek feladat- és hatásköre A hivatali SzMSz-ben meghatározottak szerint. Az Ügyfélközpont látogatói számára - kérésükre - helyben kézbe vehető, olvasható. A Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzata jelenleg módosítás alatt áll.

Az E-Közszolgáltatások Ügyfélközpontja helye a szervezeti felépítésben, feladat- és hatásköreAz E-Közszolgáltatások Ügyfélközpontja feladatait a E-Közszolgáltatások Főosztálya keretei között végzi. Az Ügyfélközpont feladatkörére a Főosztály feladatkörére vonatkozó rendelkezések az irányadóak.

Az Ügyfélközpont köztisztviselőinek  feladatköre A Főosztályvezető végzi az Ügyfélközpont tevékenységének, feladatainak összehangolását, szervezését, irányítását és  
ellenőrzését.

  1. Munkakapcsolatot tart és együttműködik az Ügyfélközpont feladatát érintő kérdésekben a Hivatal szervezeti egységeivel, az ügyféltájékoztató és szolgáltató helyekkel és az azok igazgatását koordináló szervekkel
     
  1. A Főosztályvezető közvetlen irányítása alá tartozik az Ügyfélközpontban működő számítógépes rendszer rendszergazdai feladatainak ellátása, munkakapcsolat a rendszer-üzemeltetőkkel.
     
  1. Közreműködik az Ügyfélközponttal kapcsolatos jogszabálytervezetek előkészítésében, illetőleg az egységes jogalkalmazási gyakorlat kialakításában. Javaslatot tesz a gyakorlat alapján indokoltnak tartott jogszabály-változásokra.
     
  1. Az Ügyfélközpont köztisztviselői és munkavállalói együttműködnek, és kapcsolatot tartanak az okmányirodákkal és a megyei közigazgatási hivatalokkal, továbbá az informatikai rendszer fejlesztőivel, a Kormányzati Portál üzemeltetőivel, a Kormányzati Ügyféltájékoztató Központtal.
     

A feladatok közé tartozik továbbá:

  1. A működését támogató, az ügyfelek felhasználók tájékoztatását elősegítő prospektusok, tájékoztatók készítése és a Hivatal honlapjának figyelemmel kísérése, szükség esetén azok javítása, pontosítása, aktualizálása. 
     
  1. Az Ügyfélkapu regisztrációs eljárás lefolytatása és a regisztrációs adatlapok jogszabály szerinti továbbítása az Elektronikuskormányzat központ címére.
     
  1. Az Ügyfélközpont szolgáltatásait igénybevevő ügyfelek/felhasználók tájékoztatása.
     
  1. Az Internetes Közigazgatási Szolgáltató Rendszer és az Ügyfélközpont e-mail címére érkező elektronikus levelek, kérdések, észrevételek kezelése, válaszadás megtétele, továbbítása, illetve koordinálása - szükség szerint a szakmai főosztályok bevonásával.
     
  1. A rendszert fejlesztők részére a rendszer használatával kapcsolatos tapasztalatok összegzése, továbbítása, javaslattétel a fejlesztésre.   
     
  1. A Hivatal feladatkörébe tartozó ügyekben tájékoztatók összeállítása.
     
  1. A Telefonos Információs Szolgálat (Call Center) működtetése, a működéséről beszámolók, statisztikák készítése és javaslatok kidolgozása a Call Center működésének továbbfejlesztésére. Ellátja a Hivatal által működtetett Központi Okmányiroda feladataival összefüggő általános telefonos tájékoztatást.
     
  1. Részvétel az okmányirodai dolgozók és a közigazgatási hivatalok munkatársainak képzésében, továbbképzésében. Tájékoztató bemutatók, előadások szervezése a módszertani központok, valamint az e-ügyintézés népszerűsítése céljából.  
     
  1. Általános IT-mentor képzésben való közreműködés, az e-Magyarország pontok működésének támogatása, ügysegédlet az ügyfelek/felhasználók részére.
     
  1. A bejelentett panaszok kezelése, megválaszolása, szükség esetén továbbítása az illetékes szerv felé.  
     
  1. Az Ügyfélközpont működéséről és ügyfélforgalmáról, elégedettségmérő alapján statisztikai adatszolgáltatás teljesítése.

 

 

 

Tájékoztató az Ügyfélközpont mûködésérõl és a szolgáltatások igénybevételérõl 2. Az Ügyfélközpont mûködése   4. Az Ügyfélközpont létesítésének céljai






English
Deutsche
Francaise

Keresés:


Bemutatkozás

Ügytájékoztatók

Szolgáltatásaink
E-ügyintézés
Online-időpontfoglalás

Tájékoztatók, szabályzat
Fogalmak
Gyakran Ismételt Kérdések

Kiadványok
Letölthető dokumentumok

Kapcsolat

Okmányirodak

Hírek, aktualitások

Statisztikák
Jogszabályok

Hasznos linkek

Impresszum
Látogatottság
Adatvédelmi jogok
Honlaptérkép

Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala

Idõpontfoglalás okmányirodába

www.magyarorszag.hu

Ügyfélkapu

APEH eAdóbevallás

e Kormányzati díj

Miniszterelnöki Hivatal

Igazságügyi és Rendészeti Minisztérium

Önkormányzati és Területfejlesztési Minisztérium

Szociális és Munkaügyi Minisztérium

Gazdasági és Közlekedési Minisztérium

Elektronikuskormányzat-központ

www.itmentor.hu