A „Hatósági erkölcsi bizonyítvány iránti kérőlap”, az „Adattovábbítás iránti kérőlap”, valamint a „Tájékoztatási kérelem” Ügyfélkapun keresztül elektronikus úton, a KEK KH honlapján (www.nyilvantarto.hu) és a Kormányzati Portálon (www.magyarorszag.hu) közzétett, erre a célra rendszeresített űrlapon is benyújtható.
A kérelmek benyújtása az Ügyfélkapuba történő regisztrációt követően történhet meg a Dokumentum feltöltő szolgáltatással. A kérelmek elektronikus továbbítása után a Központi Rendszer (KR) értesíti a felhasználót a kérelem befogadásáról, a KEK KH Bűnügyi Nyilvántartó Hatóság (KEK KH BNYH) részére történő továbbításáról és az ügy azonosítójáról (érkeztetési szám). 2009. június 30-tól a Kormányzati Portál (www.magyarorszag.hu) felületén is elérhetők a fentiekben említett kérelmek. A nyomtatványok kitöltésére és ellenőrzésére az Általános nyomtatványkitöltő keretprogram (ÁNYK) segítségével nyílik mód, amely az APEH honlapjáról (www.apeh.hu) érhető el. Az Általános nyomtatványkitöltő programhasználattal kapcsolatos kérdésekben szintén az APEH honlapján található felvilágosítás.
Az elektronikus kérelmek kitöltése és az azt követő teendők:
Az elektronikus igényléshez szükséges nyomtatványokat a Letölthető dokumentumok menüpontunkban találja. Kérjük, hogy kizárólag az igényelni kívánt típusú dokumentumhoz tartozó elektronikus nyomtatványt töltse ki és továbbítsa (pl. amennyiben Önnek hatósági erkölcsi bizonyítványra van szüksége, a hatósági erkölcsi bizonyítvány iránti kérőlapot, stb.).
A kérelem benyújtását követő 24 órán belül az ügyfélnek át kell utalnia az igazgatási szolgáltatási díjat a KEK KH részére a 10023002-01451935-00000000 bankszámlaszámra.
Az átutalás közlemény rovatában a kérelem típusától függően kizárólag az alábbiakat szükséges feltüntetni folytonosan, szóköz, valamint kötőjelek nélkül:
Az alábbiakban egy példán keresztül bemutatjuk az elektronikus fizetés ügymenetét:
Felhívjuk a figyelmet, hogy az igényelni kívánt bizonyítványok kiállítására kizárólag az igazgatási szolgáltatási díjnak a KEKKH bankszámlaszámára történő megérkezését követően - öt munkanapon belül - kerül sor. Amennyiben nem, vagy nem az alábbiakban leírtak alapján történik az igazgatási szolgáltatási díj megfizetése, a KEK KH nem vállal garanciát arra, hogy hiánypótlási felhívás nélkül kiállítja az igényelt bizonyítványt!
1. Az ügyfél hatósági erkölcsi bizonyítványt kérelmez elektronikusan Ügyfélkapun keresztül Hatósági erkölcsi bizonyítvány iránti kérőlap elektronikus nyomtatvány beküldésével.
2. Az ügyfél e-mail címére, vagy az Értesítési tárhelyére értesítést kap, amely jelen példában az alábbi érkeztetési számot tartalmazza:
721473000-200007011748-252733
3. A fentiek alapján az alábbi karaktersorozatot szükséges feltüntetni szóköz, valamint kötőjelek nélkül az átutalás közlemény rovatában:
#3108721473000200007011748252733
Felhívjuk szíves figyelmét, hogy a fentiekben bemutatott karaktersorozat csak példaként szolgál. Az átutalás közlemény rovatát minden esetben az egyedileg megkapott érkeztetési szám alapján szükséges meghatározni!
Kérjük, hogy csak és kizárólag a fentiekben bemutatott adatokat (technikai szám, érkeztetési szám) tüntesse fel az átutalás közlemény rovatában. Ezen adatok megjelenítése elengedhetetlen a befizetés azonosításához.
Az elektronikus fizetésre két módon nyílik lehetőség:
Az igazgatási szolgáltatási díj
A bizonyítvány kiállításáért igazgatási szolgáltatási díjat kell fizetni, mely 3.100 Ft.Felhívjuk a figyelmet, hogy egy kérelem alapján kizárólag egy bizonyítvány kerül kiállításra. Minden további bizonyítvány kiállításához újabb kérőlap kitöltése és az igazgatási szolgáltatási díj ismételt megfizetése szükséges.