Nyitólap
A Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatalának régi honlapja az új portál 2011. augusztus 20-i indulásától csak archívumként szolgál, tartalma nem frissül.

Ugrás az új honlapra!
2011.08.19.
Keresés:
Vakbarát, kontrasztos változat látássérülteknek    A A A    English

Hivatalunkról
Közérdekű adatok
Üvegzseb
Közbeszerzések
Kiemelt projektek
Álláspályázatok
GYIK
Fogalmak
Kiadványok
Jogszabályok
Sajtóközlemények
Linkek



Elektronikus ügyintézés

Az elektronikus ügyintézés kialakulása

Az ügyfélközpontú közigazgatás, a szolgáltató állam kialakításának egyik legfontosabb eleme az elektronikus ügyintézés, és az ezt támogató rendszerek kiépítése. A felhasználói igény az ún. "egyablakos" ügykezelés megvalósításában fogalmazódott meg, mely szerint az állampolgár vagy a vállalkozás képviselője egyetlen helyen tudja elintézni az ügyét.
Az EU definiálta a 20 leginkább keresett közigazgatási szolgáltatást. Ezek közül akkor 5 szolgáltatás a Központi Adatfeldolgozó, Nyilvántartó és Választási Hivatal hatáskörébe tartozott (2007. január 1.-től Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala):

  • Útlevéligénylés és útlevéllel kapcsolatos egyéb ügyintézés;
  • Gépjárművezetői engedély ügyintézés;
  • Járműnyilvántartás ügyintézés, járműigazgatás;
  • Lakcímváltozás bejelentése
  • Anyakönyvi ügyekkel kapcsolatos informatikai feladatok

Magyarországon 2001-2004 között került kialakításra az Elektronikus Kormányzati Gerinchálózat, 2002-ben a Kormányzati Portál (https://magyarorszag.hu/), melynek tartalmát és szerkezetét többször, - a szolgáltatásoknak megfelelően - korszerűsítették, legutóbb 2010. márciusában. Megjelenésében, funkciójában és szerkezetileg is új Kormányzati Portál került kialakításra, melynek célja, hogy az oldal egyszerűbb, áttekinthetőbb formában biztosítsa az elektronikus ügyintézés lehetőségét.

A Központi Adatfeldolgozó, Nyilvántartó és Választási Hivatal 2002-ben indította el az Interneten keresztül történő közigazgatási ügyintézést támogató informatikai fejlesztéseket. Ennek kerete az Internetes Közigazgatási Szolgáltató Rendszer (továbbiakban: XR), amely jelentős lépés volt az okmányirodák és az ügyfelek internetes kapcsolatának megvalósulásához. A gyorsabb, korszerűbb kiszolgálás lehetőségének nyújtásával mind az ügyfél, mind a hatósági eljárás terhein könnyítve, egyszerűsíti az adminisztrációt. A Hivatal, mint szolgáltatásszervező felelős az alkalmazások működéséért, fejlesztéséért.

Egy szinttel feljebb
Előző oldal
Következő oldal
ÜGYFÉLSZOLGÁLATOK
Központi Okmányiroda
Telefon: 1818
Külföldről: +36 (1) 452-3622
E-közszolgáltatások
Ügyfélközpontja

Telefon: +36 (1) 273-4800
Erkölcsi bizonyítvány
kiadás

Telefon: 1818
Külföldről: +36 (1) 452-3622
Közúti közlekedési
nyilvántartás

Telefon: +36 (1) 299-7206
Személyiadat- és
lakcímnyilvántartás

Telefon: 1818
Külföldről: +36 (1) 452-3622

Közigazgatási Frekvenciagazdálkodási Hatóság

Ügyfélközpont

Jogügyletek Biztonsága

Egyéni vállalkozók nyilvántartása

Központi Szabálysértési Nyilvántartó

Ügyfélvonal
Lépésről Lépésre