Lépésről lépésre
Egyéni vállalkozói igazolvány igénylése lépésről lépésre
Az igazolvány az egyéni vállalkozói tevékenység megkezdésének és folytatásának nem feltétele.
Igazolvány kiállítására csak abban az esetben kerül sor, ha az egyéni vállalkozó azt kéri, tehát kiváltása nem kötelező.
1. Igénylés feltételei (kiskorú illetve nagykorú kérelmező esetén), szükséges okmányok felsorolása:
Személyes megjelenés szükséges, az ország bármely okmányirodájában kérelmezhető az egyéni vállalkozói igazolvány kiállítása.
Személyazonosításra alkalmas okmány bemutatása.
2. Hol intézhető az adott ügy? (Magyarországon országos illetékességgel bármely okmányirodában illetve külföldről kérelmezhető-e?)
Az ország bármely okmányirodájában kérhető az okmány kiállítása.
3. Csak személyesen vagy meghatalmazással is intézhető az ügy?
Csak személyesen intézhető.
4. Mennyibe kerül az okmány kiváltása? Van-e lehetőség illetékmentességre?
Egyéni vállalkozói igazolvány kiállítására irányuló eljárás illetéke 10.000 (tízezer) forint.
Az okmány elvesztése, eltulajdonítása vagy megsemmisülése esetén a vállalkozói igazolvány pótlása 5000 (ötezer) forint illeték ellenében történik.
Hangsúlyozni szükséges ugyanakkor, hogy az egyéni vállalkozói igazolvány nem feltétele az egyéni vállalkozói tevékenység folytatásának.
5. Milyen módokon teljesíthető az illeték, illetve díjfizetési kötelezettség?
A Magyar Államkincstár által kibocsátott készpénz-átutalási megbízással (sárga csekkel postai úton) illetve az okmányirodákban házipénztárba történő befizetéssel vagy bankkártyás fizetéssel (kérjük, előzetesen érdeklődjön, hogy az Ön által kiválasztott okmányirodában milyen lehetőségek vannak az illetékfizetésre).
6. a) A kérelem benyújtását követően mennyi idő alatt készül el az okmány?
Az igazolvány rögtön kiállításra kerül.
6. b) Van-e lehetőség sürgősségi eljárásra, amennyiben igen, milyen feltételekkel?
Nincs lehetőség sürgősségi eljárásra.
7. Hol vehető át az elkészült okmány? (okmányirodában, postán)
Az elkészült egyéni vállalkozói igazolvány rögtön átvehető az okmányirodában.
8. A kiállítást követően mennyi ideig érvényes az okmány?
Az egyéni vállalkozói igazolványnak nincs meghatározott érvényességi ideje.
9. Van-e lehetőség elektronikus út igénybe vételére? (ennek feltételei leírása)
Nincs lehetőség elektronikus út igénybe vételére.
10. Van-e az okmányra vonatkozó proaktív szolgáltatás, az adott okmány érvényességi idejének lejártáról?
Nincs, mert egyéni vállalkozói igazolvány nem rendelkezik meghatározott érvényességi idővel.
11. Mi a teendő az okmány elvesztése, eltulajdonítása, megsemmisülése illetőleg megtalálása esetén?
Akinek az igazolványát ellopták, megsemmisült vagy elvesztette köteles azt haladéktalanul, de legkésőbb a bejelentés alapjául szolgáló eseménytől számított három munkanapon belül az ország bármely okmányirodájánál bejelenteni.
Amennyiben az egyéni vállalkozó elveszettnek vélt igazolványát megtalálta és bejelentése alapján részére új vállalkozói igazolvány került kiállításra, a régi és utóbb megtalált vállalkozói igazolványát köteles leadni vagy postán megküldeni bármely okmányirodának.
12. Egyéb, illetve további, az adott eljárás szempontjából fontosnak tartott információ:
|